عمومی

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

مهمترین دستور کار این نشست انتشار گزارش رایزنی های فنی برگزار شده در جلسات گروه های تخصصی “پاکسازی تحریم ها” و “هسته ای” بود. نماینده اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده جلسه کارشناسی ، نتایج مشاوره های تخصصی ایران و کشورهای 1 + 5 را به اعضای کمیته مشترک گزارش داد.

سید عباس عراقچی ، رئیس هیئت نمایندگی ما ، بر تمایل به ادامه مبادلات جدی در جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت که این امر به اراده سیاسی و جدیت احزاب دیگر بستگی دارد. در غیر این صورت ، هیچ دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی تأکید کرد: لغو کلیه تحریم های آمریکا که در دوران ریاست جمهوری اعمال شده است ، اقدامی ضروری برای احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل است و تنها پس از برداشته شدن تحریم ها ، ایران آماده متوقف کردن و اجرای کامل اقدامات بازپرداخت است. گزارش.

در اواخر جلسه ، جلسه بعدی کمیته چهارشنبه بعد در وین برگزار شد و بلافاصله توافق شد که لیستی از اقدامات را در چارچوب گروهی از مشاوران فنی ، فنی و حرفه ای تهیه و ارائه دهد. همه طرف های تحریم باید برداشته شوند و اقدامات هسته ای برای برقراری نظم ادامه یابد.

گفتنی است ، هیئت نمایندگی ما با حضور در اجلاس وین در چهار روز گذشته ، رایزنی های دو جانبه را با کشورهای شرکت کننده (سه کشور اروپایی ، چین و روسیه) و انریکه مورا ، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک اتحادیه اروپا ادامه داد. او در هیچ یک از آنها آمریکا را نداشت.

دکمه بازگشت به بالا