عمومی

پایان کار تیم کشتی ایران با کسب ۳ مدال طلا

مسابقات جهانی کشتی آزاد نوجوانان از 28 تا 30 ژوئیه در بوداپست مجارستان برگزار شد. شهداد خسروی و محمدرضا شاکری نیز در دسته های 55 و 60 کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفتند.

در رده بندی تیم ها ، هند با 147 امتیاز پیروز شد ، در حالی که ایالات متحده ، روسیه و ایران به ترتیب با 143 ، 140 و 116 امتیاز دوم تا چهارم شدند. در پایان مسابقات جهانی کشتی آزاد نوجوانان 2019 که در صوفیه ، بلغارستان برگزار شد ، تیم ملی ایران 3 مدال طلا ، 3 مدال نقره ، 1 برنز و 166 امتیاز را پس از تیم روسیه اعلام کرد (168 امتیاز). تیم هند سوم شد با 106 امتیاز.

در اینجا نتایج تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی 2021 آورده شده است:

در دسته 45 کیلوگرم حسین احمدی در دور نخست 5-3 مغلوب رحمان اف آلان از قرقیزستان شد و احمدی به دلیل باخت یک کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در دسته 48 کیلوگرم ، علی یحیی پور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر آرتومیومی بوگوسلاوسکی از لیتوانی را شکست داد و در دور دوم نیز با نتیجه 2 بر صفر به نوردانات آیتانوف قزاقستان ضربه فنی زد. از مسابقه کنار گذاشته شد.

علی خرمدل با 51 کیلوگرم وزن در دور نخست آدریان سیکورا از لهستان را با نتیجه 10-0 شکست داد. آنها در دور دوم و یک چهارم نهایی المان ممدوف از آذربایجان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داده و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. در این مرحله خرم دل با نتیجه 6 بر صفر Chirag هند را شکست داد و راهی فینال شد. آنها در این دیدار نودیربک زومازاروف ازبکستان را با نتیجه 2 بر صفر شکست داده و مدال طلا را از آن خود کردند.

در وزن 55 کیلوگرم ، شهداد خسروی پس از استراحت در دور اول دور دوم با نتیجه 10 بر صفر از سد دیمیتری کاراستویانف در مولداوی عبور کرد. آنها در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8-3 مغلوب ماگومد بایتوکاف از روسیه شدند و در فینال نیز کوسروی به دلیل حضور کشتی گیر وارد گروه بازنده شد. در این گروه آنها با غلبه بر بودجه بنیامین رومانی 7 بر 3 به بازی رده بندی راه یافتند. در این دیدار کوثربی مقابل عبدالله توپراک از ترکیه با نتیجه 5-2 شکست خورد و پنجم شد.

در دسته 60 کیلوگرم محمدرضا شاکری در دور نخست 7 بر 6 دالگات عبدالکادیروف روس را شکست داد و در دور دوم برابر سینگ جاسکران هند 6 بر 2 شکست خورد. بازی ، شاکری به گروه بازندگان رفت. در دور نخست آنها گابریل اوزوگ از مولداوی را با نتیجه 12-1 در گروه شکست دادند و در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 جورجی ابولاسویلی از گرجستان را شکست دادند و به پلی آف صعود کردند. در این مسابقه شاکری با کسب نتیجه 8 بر 7 مقابل عبدالرحمن ابراهیم اف از آذربایجان با شکست 5 بر 5 به پایان رسید

در دسته 65 کیلوگرم ، علی رضایی در دور نخست با نتیجه 8-2 انوشوان برساقیان ارمنستان را شکست داد. آنها در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر آکمال سعیدوف ازبکستان را شکست دادند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. رضایی در این مرحله با برتری 7-3 ویشال هند به نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله آنها به مرحله مقدماتی صعود کردند و با نتیجه 6 بر 6 مغلوب جورجی گوگریزیان از گرجستان شدند. رضایی با شکست 10-0 دیانکو دیانکوف از بلغارستان به مدال برنز رسید.

در وزن 71 کیلوگرم ، سید حسن اسماعیل نژاد در دور نخست با نتیجه 12 بر 2 جورجی ناتوبیدزه از گرجستان را شکست داد. در این مرحله اسماعیل نژاد با برتری 5 بر 3 رائول کاسو ایتالیا به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله آنها یارکان بکسولتانوف از قزاقستان را با نتیجه 5 بر یک شکست دادند و به فینال راه یافتند. در این دیدار اسماعیل نژاد از سد احمد موسیف در روسیه عبور کرد تا در نتیجه 3-1 مدال طلا را از آن خود کند.

در وزن 80 کیلوگرم ، مجید باقری پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم برابر الكساندر مامروش از اوكرایان با نتیجه 11 بر 5 مغلوب شد و از دست دادن كشتی گیر در مسابقه بعدی باعث شد تا باقری از دور مسابقات دور شود.

در دسته 92 کیلوگرم ، ابوالفضل یاراحمدی پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم مقابل جورجین تریپون رومانیایی با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و یارامدی به دلیل باخت یک کشتی گیر ، در دور بعدی حذف شد.

در دسته 110 کیلوگرم ، امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست ، در دور دوم مقابل کاساوار کمینسکی از لهستان با نتیجه 10-0 پیروز شد. در این دیدار معصومی با نتیجه 5-1 از سد ایلیا ژیبالوف روسیه عبور کرد و به فینال راه یافت. وی با پیروزی 10 بر صفر در فینال مقابل جیمز مولن از ایالات متحده به مدال طلا دست یافت.

جدول رده بندی انفرادی و تیمی برای این مسابقات به شرح زیر است:

45 کیلوگرم: 1- بوون باسیت (آمریکا) 2- علیخان آشینوف (روسیه) 3- امرونبک رحمان اف (قرقیزستان) و امیدجان اسکندروف (ازبکستان) … 12- حسین احمدی (ایران)

48 کیلوگرم: 1- امان (هند) 2- لوک لیلدال (آمریکا) 3- نوردانات آیتانوف (قزاقستان) و سارگیس بگویان (ارمنستان) … 8- علی یحیی پور (ایران)

51 کیلوگرم: 1- علی خرمدل (ایران) 2- نودیربک جومانازاروف (ازبکستان) 3- ناتانل جاسورگا (آمریکا) و شیراگ (هند)

55 کیلوگرم: 1- ماگومد بیتوکایف (روسیه) 2- عبدینور نورلانبک (قزاقستان) 3- جاوید جاویدوف (آذربایجان) و عبدالله توپراک (ترکیه) 5- شهداد خسروی (ایران)

60 کیلوگرم: 1- کامران بیک کاداموف (ازبکستان) 2- آواز خواندن جاسکران (هند) 3- الکس گومباس (مجارستان) و عبدالرحمن ابراهیم اف (آذربایجان) 5- محمدرضا شاکری (ایران)

65 کیلوگرم: 1- میر شاپیرو (آمریکا) 2- جورجی گوگریتچیانی (جورجیا) 3- حبیب زاوربکوف (روسیه) و علی رضایی (ایران)

71 کیلوگرم: 1- سید حسن اسماعیل نژاد (ایران) 2- احمد موسایف (روسیه) 3- جیدیپ (هند) و یارخان باختان سلطان اف (قزاقستان)

80 کیلوگرم: 1- ساگار جاگلان (هند) 2- جیمز رولی (آمریکا) 3- مصطفی گادجی ملاچ دابیراف (روسیه) و سامنخارادزه تورنیکت (جورجیا) … 14- مجید باقری (ایران)

92 کیلوگرم: 1- ریفات گیداک (ترکیه) 2- یوریک ژایف (روسیه) 3- یوسف دورسانوف (آذربایجان) و کمیل کوراگلیف (قزاقستان) … 17- ابوالفضل یاراحمدی (ایران)

110 کیلوگرم: 1- امیررضا معصومی (ایران) 2- جیمز مولن (آمریکا) 3- سهیل (هند) و ایلیا ژیبالوف (روسیه)

رده بندی تیم: 1-هند 147 امتیاز 2-ایالات متحده 143 امتیاز 3-روسیه 140 امتیاز 4-ایران 116 امتیاز 5-قزاقستان 101 امتیاز 6-آذربایجان 89 امتیاز 7-گرجستان 73 امتیاز 8-ازبکستان 70 امتیاز 9-ترکیه 66 امتیاز 10 ارمنستان 41 امتیاز

دکمه بازگشت به بالا