بین الملل

پخش گاز سمی در «هامبورگ» دومین شهر بزرگ آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک، پس از آتش‌سوزی بزرگی در چند انبار و فرا گرفتن شهر هامبورگ در آلمان با دود سیاه مملو از مواد شیمیایی، پلیس این شهر به مردم هشدار داد.

به نوشته روزنامه «تلگراف» تعدادی از ساکنان این شهر تا بعدازظهر یکشنبه شهر را تخلیه کردند. پلیس اعلام کرده که هنوز نمی‌توان گفت که وضعیت چقدر خطرناک است.

مقامات این شهر در توصیف اوضاع گفتند که آتش سوزی در «روتنبورگ» چند کیلومتری جنوب شرقی مرکز هامبورگ رخ داد و پس از آن دود به سمت مرکز شهر حرکت کرد. پس از آتش‌سوزی در هامبورگ، دود مملو از مواد شیمیایی در شهر سرازیر شد.

خبرگزاری «دی پی ای» آلمان نیز گزارش کرد که آتش سوزی حدود ساعت ۴:۳۰ صبح  به وقت محلی در منطقه روتنبورگ واقع در بخش شرقی هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان رخ داد. دود از آنجا به سمت مرکز شهر سرازیر شد و حرکت قطارها بین هامبورگ و برلین و سایر شهرها را متوقف کرد.

 

به دنبال این حادثه مقامات شهری سولفید هیدر هشدار ایمنی عمومی از طریق تلفن همراه ارسال کردند که به مردم هامبورگ توصیه شد پنجره‌های خود را ببندند، تهویه و تهویه هوا را خاموش کنند و از منطقه دور شوند.

رادیو تلویزیون عمومی آلمان نیز اعلام کرد که آتش سوزی  در کانتینرهایی پر از سولفید هیدروژن، ماده ای سمی و بدبو رخ داد و  آتش‌نشانان و نیروهای پلیس در منطقه را مجبور به استفاده از دستگاه تنفسی کرد.

وبگاه «یورو نیوز» نیز نوشت، هنوز علت وقوع آتش‌سوزی روشن نیست و گزارشی از تلفات منتشر نشده است. در پی هشدارهای پلیس تاکنون۱۴۰ نفر از منطقه تخلیه شده و به ساکنان مناطق اطراف نیز توصیه شده که پنجره‌ها را ببندند.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا