عمومی

پدیده بام فروشی در نواحی حاشیه شهر در حال رشد است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سعید اکبریان ظهر یکشنبه در نشست خبری در محل شهرداری مشهد اظهار کرد: طبق قانون، وقتی بام فروشی صورت گرفت و اسکلت بنا به بالا رفت، این ساخت و ساز تخریب می‌شود اما فردی که متضرر می‌شود خریدار و به فروش می‌رسد. ضری نمی‌رسد.

شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد بیان کرد: پدیده بام ناشی از ضعف در نظارت‌های دستگاه‌های اجرایی و چالش های قانونی است و این پدیده به ویژه در نواحی حاشیه این شهر در حال رشد است.

وی ادامه داد: تا زمانی که در بنگاه‌های تجاری غیرمجاز و روی کاغذ باطله خرید و فروش انجام شود و این کاغذ باطله در محاکم وجاهت قانونی داشته باشد، نمی‌توان برای جلوگیری از بام فروشی اقدام کرد.

اکبریان گفت: در منطقه ۱۰ شهرداری برای بازدید از بام فروشی، شناسایی بنگاه‌های مشهدی غیرمجاز در دستور قرار گرفته است و در یک سال گذشته حدود ۵۰۰ واحد غیرمجاز آنلاین و موم شده است.

شهردار منطقه 10 مشهد اضافه شد: سال گذشته برای ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه، هزار و 600 رأی در یک مجلس 100 شهرداری صادر شده است که هزار رأی از این جریمه و 600 رأی نیز صادر کرده است. قسمت بنا بود که 300 مورد آن تا کنون اجرا شده است.

دکمه بازگشت به بالا