عمومی

پروانه وکالت، شاید اشتغال ایجاد کند اما درآمد، نه!

علیرغم وضوح قانون ، این قانون طی دو سال گذشته به صورت حملات و چالش ها علیه تنها نهاد خصوصی کشور مطرح شده است. کسانی که آرزوی آینده شغلی و معیشتی این حرفه ، نقش و جایگاه کانون های وکلا و کانون های وکلا را پس از تحقق چنین طرحی دارند.

مدافعان و مدافعان اقتصاد استدلال کرده اند که گرفتن پروانه وکالت و گرفتن مجوز مانند استخدام و درآمدزایی است و کسانی که با این نظر مخالف هستند آمار فعالیت را بر اساس تجربه واقعی ثبت کرده اند. درک این وضعیت و صدور پروانه وکالت برای ایجاد انتظارات شغلی دروغ بزرگی برای جوانان جویای کار است.

همراه با نظارت بر فعالیت های وکلای جوان و به اصطلاح تازه کار ، تجربه بیش از نیم قرن کانون وکلا تایید می کند که داشتن مجوز برای کار در این حرفه به منزله تصمیم گیری برخی از تصمیم ها نیست ، به ویژه در دهه های اخیر. و برنامه رسانه ای سراسری به جامعه دید منفی نسبت به دنیای حقوقی داده است و حتی عده معدودی که معتقد به نیاز به وکیل در پرونده های قضایی بودند از این عقیده رهایی یافتند. با مقایسه آمار پرونده های قضایی فعلی با تعداد وکلای حاضر در دادگاه ، این نتیجه گیری منجر به این نتیجه می شود که افزایش تعداد پرونده ها با استخدام وکلا متناسب است. دلیل اصلی این جو ، البته کم کاری کانون وکلا است.

اخیراً مشخص شده است که اکثر وکلائی که طی چند ماه گذشته قرارداد امضا نکرده اند ، به دلیل تقاضای وکلا برای ثبت قرارداد الکترونیکی ، نمی توانند درآمد کسب کنند. هزاران امید و آرزو خود را به عنوان وكیل معرفی می كنند كه ابتدا وكالت را به عنوان یك تجارت تعریف می كنند ، سپس صدور پروانه وكالت را به پروانه تجارت تقلیل می دهند و مجوز فعالیت در حرفه حرفه ای را با سایر مشاغل و مشاغل برابر می دانند. به منظور توجیه اولویت اشتباه ، حتی اگر ناشی از اشتباه باشد.

در اقتصاد ، اشتغال به عنوان داشتن شغل و شغل و به عنوان یک فعالیت منظم در ازای پرداخت در کار تعریف می شود! حال ، از طریق این تعریف ساده ، کدام تعریف ، مجوز وکالت ، حرفه یا شغل شناخته شده است؟

به طور کلی ، چهار روش برای ایجاد اشتغال در سیستم اقتصادی تعریف شده است: 1- سرمایه گذاری دولت: سرمایه گذاری دولت در توسعه زیرساخت ها و پروژه های نظامی و عمرانی و انتقال به بخش خصوصی 2- سیاست مالی: دولت برای گسترش سیاست های پولی یکی از این راه حل ها انگیزه های مالی برای سرمایه گذاران برای ورود به بازار برای ایجاد شغل است. معافیت مالیاتی 3. سهم بازار راهی شناخته شده برای بازگشت سریع پروژه ها در ایران در قالب کارگاه های تولید جایگزین گیاهان است. تجربه تلخ اجرای چنین سیاستی بدون تحصیل در دولت قبلی بر هیچکس پوشیده نیست.

با توجه به اینکه در تعریف معیارهای راه اندازی ، ایجاد شغل به عنوان مرحله دوم راه اندازی تلقی می شود ، آیا ادعای ایجاد شغل با صدور پروانه فعالیت (صدور مجوز) دلیل معتبری است؟ حتی در زمینه کارآفرینی ، کسب درآمد در مرحله دوم پس از اشتغال و در نتیجه ایجاد شغل به عنوان روش صورتحساب تعریف می شود. فقط با گرفتن پروانه کار می توانید درآمد کسب کنید؟!

اکثریت جوانانی که مشتاق و علاقه مند به برنامه اقتصادی کنگره برای نظام حقوقی هستند ، معتقدند که تمام آنچه که نیاز دارند پروانه وکالت برای کسب درآمد است ، بنابراین روز بعد از صدور پروانه وکالت طرفدار این تئوری ها هستند. ، حداقل انتظار این عزیزان کسب درآمد است. اگر چالش جامعه امروز بیکاری فارغ التحصیلان حقوق است ، چالش بعدی بیکاری وکیل است که سهوا علاوه بر تحمل فشارهای روانی بیکاری ، هزینه های مختلفی را متحمل می شود. به عنوان مثال: هزینه های اداری ، غیر خدمات ، حق بیمه ، مالیات و …

با فرض مشاغلی که علی رغم مصوبه کمیته مقررات زدایی و عنوان وکالت ، وکالت در نظر گرفته می شود ، آیا کانون وکلا باید وجود داشته باشد؟ برای همه موارد از 0 تا 100 ، برای تصمیم گیری در مورد صدور پروانه وکالت در خارج از دادگستری ، چرا لازم است که یک هیئت مستقل کانون وکلا بدون دریافت بودجه از ریال داشته باشید ، در این حالت ، چه آیا مرجع قانونی آموزش نوجوانان است؟ وکیل؟؟

با فرض اینکه شعارها و وعده های پوپولیستی برخی آقایان از قضا درست بود ، آیا این فرضیه ها در مورد هویت و وضعیت کانون وکلا ثابت مانده است؟ با فرض اینکه کانون وکلا شرایط تأیید شده توسط کمیته مقررات زدایی را بپذیرد و فضای کسب و کار را بهبود بخشد ، آیا راهی عملی وجود دارد؟ راه حل ها و قالب ها برای اجرای چنین مصوبه ای در جایگاه نهادهای مدافع و دادگستری؟

کدام سیستم قضایی را می توان به عنوان نمونه ای از کارشناسان اقتصادی برنامه ریزی تصمیمات مدیریت کلان دادگستری ذکر کرد؟

به نظر می رسد کارشناسان اقتصادی دولت قبلاً توانایی های خود را در زمینه اقتصاد به اثبات رسانده اند و نوبت به نظام حقوقی رسیده است که با ایده ها و نظریه های ناب و کارآمد ، همان سرنوشت اقتصاد را تجربه کند.

امیدوارم که فردا بتواند انتظارات جوانان ملبس به وکالت را مانند امروز برآورده کند. خرد و شرایط زندگی یک اقتصاددان محبوب ، وکیل را بهبود بخشیده است. این یک وکیل با 20 سال صداقت حرفه ای است. شما بدهی به خزانه داری و حقوق خود ندارید.

* وکیل

دکمه بازگشت به بالا