عمومیگزارشگر کسب و کار

پنچرگیری قایق بادی

آموزش پنچرگیری قایق بادی یکی از مواردی است که دانستن آن، برای کسانی که قایق بادی دارند، ضروری می باشد. زیرا هرچند انواع مدل های قایق بادی اینتکس و بست وی بدنه باکیفتی دارند و از مواد بادوام ساخته شده اند، اما در مجاورت اشیاء تیز، ممکن است دچار سوراخ شدن یا پارگی بشوند. شرکت ایرکوک که نماینده برند مشهور اینتکس، تولید کننده قایق های بادی باکیفیت می باشد، این آموزش را برای شما آماده کرده است، که به راحتی بتوانید قایق بادی خود را پنچر گیری کنید. پس تا انتهای این مطلب را با دقت بخوانید و گام به گام مراحلی که خدمت شما عرض می کنیم را به درستی اجرا کنید تا بتوانید قایق بادی خود را به سادگی تعمیر نمایید.

مراحل پنچرگیری قایق بادی

وقتی درحال خواندن این مطلب هستید، به این معناست که احتمالا قایق بادی شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد. پس بهتر است بیش از این شما را منتظر نگذاریم و بدون معطلی به سراغ آموزش مراحل پنچرگیری قایق های بادی برویم. پنچرگیری یا تعمیر یک قایق بادی ممکن است سخت و پیچیده به نظر برسد اما در واقعیت وقتی آموزش ببینید و مراحلی که به شما یاد می دهیم را گام به گام و دقیق اجرا کنید، خواهید دید که این تعمیر کردن، کار چندان سختی هم نیست. در ادامه، مراحل اصلی پنچرگیری قایق بادی را برای شما به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

آماده کردن محل تعمیر قایق

قبل از اینکه دست به تعمیر قایق بزنید، باید مطمئن شوید که وسیله تیز و خطرناکی روی زمین نباشد. در غیر این صورت، ممکن است تمام زحمات بعدی شما بی نتیجه مانده و قایق بادی از مکان های متعددی دچار پارگی شود. پس اصل اول در روش های پنچرگیری قایق بادی این است که کار تعمیرات را در محلی تمیز، صاف و به دور از اشیاء تیز و خطرناک انجام دهید.

پیدا کردن سوراخ یا محل پارگی قایق

بدیهی است که قبل از حل مشکل، اول باید محل به وجود آمدن مشکل را پیدا کنید. به عبارت دیگر ابتدا باید بفهمید که قایقتان از کجا دچار پارگی یا سوراخ شدگی شده است. برای این کار می توانید مقداری آب و کف تهیه کرده و پس از باد کردن قایق، محلول موردنظر را به تمام بدنه قایق بزنید و منتظر حباب کردن قسمت سوراخ قایق باشید. جایی که محلول آب و کف حباب کرد، همان جا محل سوراخ مدنظر شماست. به عنوان روشی دیگر، می توانید قایق بادی خود را کم کم داخل آب فرو ببرید و منتظر حباب کردن آب باشید. البته نکته ای که در روش دوم باید به آن توجه کنید این است آبی که می خواهید قایق را داخل آن فرو ببرید باید ساکن باشد و کف و حباب روی آن وجود نداشته باشد تا مبادا شما را به اشتباه بی اندازد. پس از پیدا کردن محل سوارخ شدگی، آنجا را با علامت کوچکی مشخص کنید تا به صورت واضح مشخص باشد و گم نشود.

بیشتر بخوانید:

خشک کردن قایق

پس از آنکه محل سوراخ را پیدا کردید، قبل از اینکه برای پنچرگیری قایق دست به کار شوید، ابتدا قایق خود را به طور کامل خشک نمایید. اگر این کار برای شما مقدور نیست، حداقل قسمتی که سوراخ شده است و قرار است به آن جا چسب بزنید را کاملا خشک کنید. اطراف این ناحیه را نیز خشک کنید تا آب به سمت محل پارگی سرازیر نشود.

چسب کاری محل پارگی

تا اینجای کار، سوراخ را پیدا کردیم و محل آن را خشک نمودیم. حالا نوبت چسب کاری محل پارگی قایق است. چسب مخصوص تعمیر قایق را به سوراخی که روی بدنه یا کف قایق ایجاد شده است بزنید. در زدن چسب، افراط و تفریط نکنید. زیرا چسب زدن کم، ممکن است باعث عدم تعمیر درست قایق شما شده و زیاده روی در این کار نیز می تواند باعث پارگی دیگر نقاط قایق بادی شما بشود. دلیل این مورد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

برش رول پی وی سی (PVC) به صورت گرد

در بسته تعمیرات قایق های بادی، به همراه چسب مخصوص، یک رول پی وی سی هم قرار گرفته است که برای پنچرگیری این قایق ها کاربرد دارد. بخش کوچکی از این رول تعمیر را قیچی کنید و به صورت دایره ای شکل ببرید. اینکه می گوییم برش وصله بهتر است به صورت گرد باشد دلیلی دارد و دلیلش هم این است که اگر وصله ای که برش می زنید، به صورت مربعی و دارای گوشه های تیز باشد، ممکن است با گیر کردن یک شیء به لبه های تیز این وصله مربعی شکل، وصله موردنظر از روی قایق کنده شده و قایق بادی شما دوباره پنچر شود. پس حتما برش این وصله ها را به صورت گرد و دایره ای شکل انجام دهید.

چسب کاری و چسباندن وصله به محل پارگی

بعد از برش رول تعمیر به صورت گرد، یک طرف آن را به چسب مخصوص آغشته کنید و به آرامی روی محل سوراخ یا پارگی قرار دهید. دقت کنید که مرحله قبل و این مرحله باید به سرعت انجام شود تا چسبی که روی سوارخ بدنه قایق زدید، خشک نشود. پس توصیه می کنیم که ابتدا وصله را به اندازه دلخواه خود ببرید و سپس چسب مخصوص را ابتدا به محل سوراخ و سپس به وصله بزنید. در نهایت هم وصله مذکور را به محل سوراخ که به چسب آغشته شده است، بچسبانید. اگر از مقدار کمی چسب استفاده کنید، ممکن است وصله به خوبی به قایق نچسبد و به راحتی کنده شود. اگر هم در استفاده از چسب مایع، زیاده روی کنید، چسب روی بدنه قایق ریخته و به اصطلاح شره می کند. این مسئله باعث می شود که روی بدنه قایق شما برجستگی کوچکی ایجاد شود و ممکن است با گیر کردن یک شیء کوچک به آن برآمدگی، پارگی یا سوراخ شدن آن نواحی، زودتر اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید:  

محکم کردن اتصال وصله و محل پارگی

برای اینکه از چسبیدن وصله مورد نظر به سوراخ قایق بادی مطمئن شویم، بهتر است ابتدا یک جسم کاملا صاف، مانند کتاب را روی آن وصله قرار داده و سپس جسمی سنگین را روی کتاب بگذارید. این سنگینی باعث می شود که وصله به طور کامل به بدنه قایق بچسبد و سوراخ را به صورت کلی پوشش دهد. وزن وسیله سنگین که روی کتاب قرار می گیرد، بهتر است ۵ کیلوگرم و یا بیشتر باشد. در ضمن، پس از انجام این کار، به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت قایق را رها کنید تا خیالتان از بابت اتصال محکم وصله تعمیر به بدنه قایق راحت باشد.

تست کردن قایق بادی

پس از اینکه از پوشیده شدن کامل سوراخ قایق بادی به وسیله وصله پی وی سی مطمئن شدید، می توانید جسم سنگین را از روی قایق خود بردارید. حالا برای اطمینان بیشتر، قایق خود را باد کرده و آن را به آب بی اندازید. اگر تمام مراحل را به درستی و با دقت بالا انجام داده باشید، حالا قایق بادی شما مثل روز اول صحیح و سلامت است.

به این مسئله مهم توجه داشته باشید که مراحلی که خدمت شما عرض کردیم، برای سوراخ های کوچک و پارگی های نه چندان مهم کاربرد دارد. اما اگر سوراخ قایق شما به حدی بزرگ باشد که خودتان از عهده پنچرگیری آن برنیایید و یا قایقتان دچار پارگی عمیق شده باشد، بهتر است آن را به یک نمایندگی معتبر مانند ایرکوک بسپارید. شرکت ایرکوک، نماینده برند های معروف تولید کننده قایق های بادی استاندارد و باکیفیت، نظیر اینتکس و بست وی می باشد. متخصصان ایرکوک دانش و تجربه لازم در زمینه روش پنچرگیری قایق های بادی را دارند و می توانند قایق شما را در کوتاه ترین زمان ممکن، مانند روز اولش به شما تحویل دهند.

جلوگیری از پنچر شدن قایق بادی

پس از اینکه آموزش پنچرگیری قایق بادی را مرحله به مرحله به صورت دقیق بررسی کردیم، وقت آن است که به شما نکاتی را یادآوری کنیم که با رعایت آن ها بتوانید مانع از خرابی قایق بادی خود شوید. همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، اگر شما قایق بادی خود را از شرکت های معتبر مانند ایرکوک که از لحاظ کیفیت، درجه یک هستند، خریداری کرده باشید، تا مدت های طولانی، نیازی به تعمیر قایق نخواهید داشت. البته این مسئله به شرط آن است که شما از محصولتان درست و بادقت استفاده کنید و از پنچر شدن آن جلوگیری نمایید. گاهی عدم رعایت برخی موارد کوچک که شاید چندان مهم به نظر نرسد، می تواند باعث کاهش طول عمر قایق بادی شما بشود. بنابراین در این بخش نکاتی برای جلوگیری از پنچر شدن قایق های بادی برای شما ذکر می کنیم تا با رعایت کردن این نکات، قایق هایی با طول عمر بالا داشته باشید. این نکته های مفید عبارت اند از :

  • قبل از بستن و جمع کردن قایق، از اینکه به طور کامل آن را خشک کرده اید، اطمینان حاصل نمایید.
  • در زمان حمل‌ونقل قایق بادی از کشیدن آن روی زمین خودداری کنید.
  • وقتی روی سطح آب هستید، از برخورد قایق بادی با سنگ ها، سخره ها و هر نوع اشیاء تیز موجود در آب جلوگیری کنید.
  • همواره قایق را در دمای مناسب نگه دارید. دمای بسیار سرد یا بسیار گرم می تواند باعث پایین آمدن مقاومت بدنه قایق شده و احتمال پوسیدگی و درنتیجه پنچر شدن آن را افزایش دهد.
  • به صورت منظم و دوره ای، بررسی های لازم را بر روی قایق خود انجام دهید تا در صورت آسیب دیدگی هرچند کوچک، به سرعت به تعمیرات آن بپردازید تا مشکل به وجود آمده، به مرور زمان بیشتر و بیشتر نشود.
  • نکاتی که در دفترچه راهنمای قایق بادی نوشته شده است را به صورت کامل بخوانید و نکات نوشته شده در آن را مو به مو اجرا کنید.

رعایت نکات فوق، واقعا می تواند طول عمر قایق بادی شما را افزایش داده و تا حد زیادی مانع خرابی آن شود. اما اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که هر وسیله ای پس از مدتی استفاده، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. قایق های بادی نیز از این مسئله مستثنی نیستند. به همین دلیل، ما در تیم ایرکوک تصمیم گرفتیم مطلبی را تحت عنوان روش پنچرگیری قایق بادی برای شما عزیزان فراهم کنیم تا بتوانید خودتان حتی در منزل، قایق خود را تعمیر و پنچرگیری کنید. اگر هم نتوانستید این کار را انجام دهید، آن را به متخصصان ما بسپارید.

نکات مهمی که هنگام پنچر گیری قایق بادی باید بدانید

در مراحل آموزش پنچر گیری قایق بادی، گفتیم که باید از چسب مخصوص تعمیر این قایق ها استفاده کنید. درواقع شما با خرید برخی مدل های قایق بادی، پک تعمیرات قایق را نیز، درون جعبه آن پیدا خواهید کرد. اما اگر قایق شما از مدلی نبود که این پک را داشته باشد و یا چسب یا رول پی وی سی شما به اتمام رسیده است، می توانید خرید چسب پنچرگیری قایق بادی را در دستور کار خود قرار دهید. این پک تعمیرات، شامل یک چسب مایع مخصوص پنچرگیری و یک رول تویوپی شکل از جنس همان بدنه قایق، یعنی PVC است که می توانید از آن برای پنچرگیری و به عنوان وصله برای پوشاندن محل سوراخ استفاده کنید. همانطور که گفتیم، رول تویوپی از جنس بدنه قایق ساخته شده است و دقیقا مانند بدنه قایق، خاصیت ضد آب دارد. پس با خیالی راحت می توانید از آن استفاده کنید.

دیگر نکته مهمی که باید هنگام پنچرگیری قایق بادی به آن توجه کنید این است که اگر در هنگام تعمیرات، اشتباهی از شما سر زد که باعث پارگی بیشتر و یا بزرگ تر شدن سوراخ قایق شد، کار تعمیرات را در همان مرحله متوقف کنید و قایق خود را به نمایندگی های معتبر اینتکس در ایران، مانند ایرکوک بسپارید. در این شرایط، ادامه دادن تعمیرات، ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به قایق بادی شما وارد کند.

جمع بندی

در این مطلب به این سوال که چگونه پنچری استخر بادی را بگیریم، پاسخ دادیم. همچنین دانستیم که روش پنچرگیری قایق بادی اصلا کار سختی نیست و در ۸ مرحله بسیار ساده، خودمان می توانیم قایق مان را تعمیر کنیم. همچنین پس از آن، با نکاتی آشنا شدیم که با رعایت آن ها می توانیم خرابی قایق خود را به تعویق انداخته و طول عمر آن را افزایش دهیم. در نهایت هم فهمیدیم که پنچرگیری قایق بادی به وسیله پک تعمیرات قایق انجام می شود که معمولا در جعبه محصول یافت می شود و یا می توانیم آن را به صورت جداگانه خریداری کنیم. از طرفی متوجه شدیم که اگر در حین تعمیرات، خرابکاری کردیم، کار را متوقف کرده و قایق خود را جهت تعمیرات، به یک نمایندگی معتبر تحویل دهیم. روش پنچرگیری قایق بادی به صورت تخصصی توسط کارشناسان ایرکوک انجام می شود.

در این مطلب سعی کردیم به شما آموزش کامل پنچرگیری قایق بادی را توضیح دهیم. اما اگر بازهم ابهامی در این آموزش وجود داشت، ضمن عذرخواهی، از شما خواهشمندیم که آن را به اطلاع ما برسانید تا بتوانیم با بروزرسانی این محتوا، شما را در امر تعمیرات قایق بادی یاری کنیم. همچنین اگر شما تجربه ای در خرابی، تعمیر و پنچرگیری قایق بادی دارید، حتما آن را با ما و بقیه کسانی که این مطلب را می خوانند و قایق بادی آن ها دچار خرابی شده است، به اشتراک بگذارید. ضمن اینکه اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را برای دوستانی که قایق بادی دارند بفرستید تا در روز مبادا از آن استفاده کنند.

قایق بادی از پلاستیک و ماده‌ای به نام پی‌وی‌سی ساخته شده است. امروزه ماده‌ای به نام استرانگان جزء مواد تشکیل دهنده قایق بادی محسوب می‌شود. به دلیل استفاده از مواد مورد‌نظر، قایق بادی در برابر انواع فشار و سوراخ‌شدگی مقاوم است. با پیشرفت تکنولوژی و روش ساخت، تعمیر قایق بادی بعد از سوراخ‌شدن نیز امکان‌پذیر است. از این محصول می‌توان برای ماهیگیری و تفریح در رودخانه، آب‌های آزاد و حتی دریا بهره برد.

شایان ذکر است که برای افزایش دوام و ماندگاری، یک لایه برزنت بر روی لایه pvc قرار داده شده است. امکان جابجایی قایق بادی به دلیل وزن و شکل بدنه آن وجود دارد. بعد از استفاده می‌توان به راحتی باد آن را خارج کرد. برای باد‌کردن انواع قایق بادی می‌توان از پمپ باد دستی و یا برقی استفاده کرد. انواع و اقسام قایق بادی با شکل و سایز مختلف موجود می‌باشد.

از کجا متوجه شویم که قایق بادی قابل تعمیر است

اگر قایق بادی در معرض اشیا تیز و برنده قرار گیرد ممکن سوراخ شود.  ساختار و شکل ظاهری انواع قایق بادی بدین گونه می‌باشد که قسمت‌های مختلف باد دارای دریچه‌های مجزا هستند؛ بنابراین اگر قسمتی از قایق دچار آسیب و سوراخ شدگی شود نسبت به دیگر قسمت ها کم‌باد‌تر است، اما بقیه بخش‌های قایق بر روی آب شناور باقی می‌مانند. پس با توجه به باد بخش‌ها و دریچه‌های مختلف قایق می‌توان به سوراخ شدگی آن پی برد. برای تعمیر قایق بادی فقط کافی است که محل سوراخ مشخص شود. اگر سایز سوراخ در قایق کوچک باشد می‌توان با مشخص کردن محل سوراخ، باد قایق را به صورت کامل خالی کرد و پس از پهن کردن محصول بر روی سطح صاف، محل سوراخ را با چسب مخصوص به صورت کامل پوشاند.

تعمیر قایق بادی با توجه به نوع آسیب متفاوت خواهد بود. در صورت خراب شدن موتور محصول بهتر است افراد برای تعمیر به نمایندگی‌های مجاز و خدمات پس از فروش مراجعه نمایند. برای از بین بردن سوراخ قایق باید از چسب‌های اصلی مورد پذیرش شرکت‌های تولید‌کننده استفاده کرد.  اگر تعمیر قایق بادی توسط خود افراد و یا بخش تعمیر شرکت‌های تولید‌کننده به صورت اصولی انجام شود، مصرف‌کنندگان می‌توانند به مدت زمان طولانی از آن بدون نگرانی از سوراخ شدن مجدد استفاده کنند.

روش تعمیر قایق بادی

برای تعمیر و ترمیم سوراخ قایق بادی باید از چسب‌های مخصوص روش پنچر‌گیری قایق بادی استفاده کرد. با استفاده از چسب اینتکس و وصله می‌توان به‌ راحتی محل سوراخ قایق را پوشاند. در مرحله اول باید محل سوراخ در قایق مشخص شود. بعد از خارج شدن باد قایق باید محل سوراخ صاف شود. محل سوراخ باید با چسب اینتکس آغشته شود، در نهایت وصله باید با توجه به سایز سوراخ توسط قیچی بریده شود و بعد از آغشته شدن به چسب بر روی محل قرار داده شود.

بعد از این مرحله بهتر است یک سطح صاف بر روی وصله قرار داده شود. برای خشک شدن بهتر چسب باید بر روی وصله و سطح صاف یک وزنه سنگین نیز قرار داده شود. زمان خشک شدن چسب و وصله یک ساعت به طول می‌انجامد. بعد از گذشت زمان مورد‌نظر می‌توان قایق را باد کرد. برای اطمینان از تعمیر می‌توان با استفاده از کف بخش سوراخ قایق را کنترل کرد. اگر از چسب مخصوص پنجرگیری و قطره‌ای قایق برای تعمیر استفاده شود زمان تعمیر کاهش می‌یابد و نتیجه کار نیز مطلوب خواهد بود.

پیدا کردن محل سوراخ

برای تعمیر قایق بادی به صورت اصولی و درست باید محل سوراخ مشخص شود. برای مشخص کردن محل آسیب و سوراخ می‌توان قایق را به صورت کامل باد کرد و بعد از تمیز کردن سطح خارجی، محل و اندازه سوراخ را مشخص کرد. دریچه‌های مجزای بخش‌های مختلف باد انواع قایق بادی نیز باعث می‌شود که افراد بتوانند محل سوراخ را با توجه به میزان باد در زمان بسیار کوتاهی مشخص کنند. با استفاده از کف صابون نیز می‌توان محل آسیب را پیدا کرد. این محلول محل خروج باد را در صورت سوراخ شدگی نشان می‌دهد. کف صابون باعث می‌شود که در اثر خروج باد از قایق در قسمت آسیب دیده حباب ایجاد شود.

 

مراحل پنچر‌گیری قایق بادی

برای تعمیر قایق بادی می‌توان از روش پنچر‌گیری بهره برد. با این روش استفاده مجدد از قایق آسیب دیده امکان‌پذیر خواهد بود. قبل از پنچر‌گیری قایق بادی باید نوع آسیب و سوراخ‌شدگی مشخص شود. اگر میزان سوراخ بیش از اندازه باشد، تعمیر و پنچر‌گیری کاری بیهوده است و مجدداً بعد از گذشت زمان قایق بادی نیازمند تعمیر می‌باشد. برای شروع پنچر‌گیری باید محل سوراخ مشخص شود و به صورت کامل تمیز شود تا چسب  بر روی سطح سوراخ باقی بماند.

برای تعمیر اساسی باید از چسب شیشه‌ای مخصوص پنچری انواع قایق بادی و وصله استفاده کرد. سایز وصله نیز باید طبق اندازه سوراخ توسط قیچی بریده شود.  محل سوراخ و وصله باید آغشته به چسب مخصوص پنچر‌گیری قایق بادی شوند. نوع چسب می‌تواند زمان مراحل پنچرگیری را کاهش دهد. بهتر است برای چسبیده شدن بهتر وصله به سوراخ یک وزنه سنگین بر روی محل آسیب دیده قرار داده شود. پس برای این کار حتما به مراحل و روش پنچرگیری قایق بادی توجه داشته باشید.

نکات مهم تعمیر قایق بادی

انواع قایق بادی با ضخامت‌های مختلف موجود می‌باشد که مواد اولیه و اصلی آن از پلاستیک‌های مقاوم و PVC می‌باشد. مواد تشکیل دهنده باعث می‌شوند که محصول مورد‌نظر بسیار مقاوم باشد. قایق بادی اگر در معرض اشیا تیز و برنده قرار گیرد ممکن است دچار آسیب و سوراخ شود. برای تعمیر قایق بادی باید ابتدا محل سوراخ باید به صورت کامل مشخص شود. روش تعمیر قایق بادی و پنچر‌گیری بدین صورت می‌باشد که بعد از مشخص شدن محل آسیب باید سوراخ و وصله مخصوص با استفاده از چسب شیشه‌ای و قطره‌ای به صورت کامل به هم چسبانده شوند.

اگر از چسب مخصوص پنچر‌گیری قایق باد

پنچرگیری قایق بادی تنها روش برای تعمیرات قایق های بادی تولید شده بوده که از روال خاص خود برخوردار می باشند. همانطور که می دانید قایق های بادی و تمامی محصولات بادی از قابلیت تعمیر و ترمیم برخوردار هستند برای همین باعث جلوگیری از یک بار مصرف بودن یک محصول بادی خواهد شد . برای پنچرگیری قایق های بادی می بایست ابتدا محل آسیب دیده از مورد نظر را بررسی کرده و امکان تعمیر یا تعمیر نشدن آن را فهمید . در برخی از مواقع قایق های بادی به گونه ای آسیب می بینند که قابل تعمیر نبوده و اگر قابل تعمیر هم باشند نیازمند با زمان و ریسک بالا خواهد بود بنابراین تعمیر آنها مقرون به صرفه نخواهد بود . اما این نوع آسیب دیدگی ها خیلی کم پیش می آید .

بیشتر آسیب دیدگی ها شامل پارگی و سوراخ شدن قسمت اصلی و کف بدنه بوده که بر خلاف تصورات مصرف کنندگان به راحتی پنچرگیری می شوند . البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که قایق های بادی به خصوص قایق های بادی اورجینال همچون اینتکس و بست وی که بزرگترین تولید کنندگان قایق های بادی و معروف ترین آن ها می باشد ، محصولاتی با کیفیت و با دوام را تولید کرده است که در صورت مراقبت صحیح و استفاده درست ، شاهد آن خواهید بود که طول عمر بالایی را دارند و می توانید به دفعات زیاد و برای طولانی مدت از آن ها استفاده کنید . لذا با توجه به اسیب های احتمالی ، فروشگاه تهران اینتکس قصد دارد تا نحوه تعمیرات و پنچرگیری قایق بادی را به شما دارندگان و استفاده کنندگان قایق بادی آموزش دهد تا در صورت نیاز خودتان بتوانید در خانه این تعمیرات را به صورت تخصصی انجام دهید تا دیگر نیازی به خرید قایق بادی دیگر نباشد . برای پنچر گیری قایق های بادی می بایست بسته مخصوص تعمیرات مخصوص محصولات بادی را از فروشگاه اینتکس ایران تهیه کنید . این بسته بندی تعمیرات شامل یک چسب مایع قوی مخصوص پلاستیک PVC و یک رول PVC می باشد . در ابتدای کار نیاز است تا بدنه آسیب دیده را یافته و آن را علامت گذاری کنید . همانطور که اشاره شد در برخی از موارد ممکن است وسعت آسیب دیدگی خیلی زیاد نباشد و در حد یک سوراخ ریز باشد و با چشم نیز به سادگی قابل رویت نباشد . در این نوع حالت از آسیب دیدگی های بدنه قایق بادی ، ما به مرور شاهد تخلیه باد خواهیم بود و چه بسا برای مدت کوتاهی می توان از قایق بادی استفاده کرد ، ولی در دراز مدت مشاهده خواهید نمود که این قایق های بادی آسیب دیده باد را از خود خارج کرده و دیگر قابلیت شناور ماندن بر روی آب را ندارند . توجه داشته باشید که استفاده از قایق بادی آسیب دیده و عدم رفع مشکل آن ، می تواند به مرور باعث افزایش وسعت آسیب دیدگی شود ، به همین دلیل نیز ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما قایق های بادی خود به خوبی تست کرده و در صورت بروزمشکل ، نسبت به تعمیرات و پنچرگیری آن اقدام کنید . روش هایی برای پیدا کردن بخش آسیب دیده به خصوص آسیب های جزئی و بسیار ریز وجود دارد که شاید با آن ها آشناییت نیز داشته باشید . یکی از این روش های مرسوم استفاده از کف صابون می باشد ، یعنی شما با آب و صابون محلولی را ایجاد خواهید کرد که در صورت خروج باد از بدنه قایق بادی ، می تواند بخش سوراخ شده را نمایان کند . دراین حالت شما کف صابون را به بدنه بزنید و قایق نیمه باد شده را تحت فشار قرار دهید تا باد از آن خارج شود .

پس از این مرحله مشاهده خواهید کرد که بخش آسیب دیده ایجاد حباب می کند ، در این مرحله سریعا محل سوراخ شده را علامت گذاری کنید تا دیگر گم نشود . استفاده از لگن آب و یا قرار دادن قایق در استخر و فرو رفتن بخش هایی که شک دارید آسیب دیده باشد ، می تواند به یافتن محصول سوراخ شدگی کمک بسزایی داشته باشد . برای انجام پنچرگیری لازم است ابتدا کاملا باد قایق بادی آسیب دیده را تخلیه کرده و سپس محل دقیق آسیب دیده را پیدا کرد . ابتدا به مقدار کافی از چسب مایع به قسمت آسیب دیده زده و سپس رول PVC را به شکل گرد بریده و در محل آسیب دیده و البته آغشته شده به چسب مایع می چسبانیم . توجه داشته باشید که برش دادن برچسب به صورت گرد بسیار مهم و حائز اهمیت است ، زیرا در این نوع برش دهی ، شیار و یا حاشیه ای برای برچسب ایجاد نشده و در نتیجه پس از تعمیر شما نتیجه بهتری را خواهید گرفت و نگران آن نخواهید بود که مبادا بخش تعمیر شده به جایی گیر کند و یا جدا شود . بنابراین بهتر است برای بخش های اسیب دیده به صورت سوراخ از برش هایی به اندازه یک سکه استفاده کنید و در صورت بزرگ بودن پارگی از رول های بزرگ تر و برش های دایره ای شکل بزرگ استفاده کنید . برچسب های تعمیراتی که در بازار وجود دارند ، متنوع بوده و در این میان ، برچسب های فیک و غیر استانداردی نیز وجود دارند که بایستی حتما به آن ها توجه داشته باشید و سعی کنید که برچسب های تعمیراتی خود را از فروشگاه های معتبر خریداری و استفاده کنید . همچنین نبایستی برای تعمیرات قایق بادی خود از هر چسب مایع دیگری استفاده کنید و چه بسا بهتر است که از چسب های مایع مخصوص که در بسته های تعمیراتی عرضه شده است ، استفاده نمایید . نکته دیگری که در این میان مطرح است ، این است که میزان چسب مایعی که به برچسب زده می شود ، نبایستی بیش از حد زیاد باشد که شره کند . در این حالت پس از تعمیرات و چسباندن برچسب ، شاهد برجستگی خواهیم بود که در بدنه قایق بادی ایجاد شده است ، لذا در هنگام تعمیرات به این اصل مهم توجه داشته باشید تا تعمیرات شما به خوبی انجام شده باشد . توجه کنید که برجستگی ایجاد شده می تواند باعث گیر کردن آن شده و در نهایت ممکن است پس از مدتی قایق از همان محل دچار آسیب دیدگی شود . همچنین این مسئله نباید باعث شود که شما از مقدار بسیار کم چسب نیز استفاده کنید ، زیرا چسب کم ، تعمیرات خوبی را نخواهد داشت و ممکن است بعدا با خیس شدن بدنه قایق بادی به سادگی جدا شود .

 

لذا در تعمیرات خود حتما به این نکات توجه داشته باشید . در انتها یک شی سنگین حدود بالای 5 کیلوگرمی را روی محل پنچرگیری شده قرار می دهیم تا فشار لازم برای پوشش محل آسیب دیده توسط چسب و رول ایجاد شود . این کار بهتر است حداقل 12 ساعت انجام شود تا محل ترمیم شده نهایت استحکام لازم را به خود بگیرد ، همچنین اگر زمان بیشتر یعنی 24 ساعت را نیز در نظر بگیرید بسیار بهتر خواهد بود . دقت داشته باشید برای پنچرگیری قایق های بادی نباید از چسب های مایع متفرقه استفاده نمود زیرا امکان آسیب رساندن به محصول مورد نظر افزایش پیدا می کند . شما می توانید برچسب های تعمیراتی اصل و اورجینال برند های بزرگ را از فروشگاه تهران اینتکس تهیه کنید که خود بزرگترین نمایندگی فروش قایق بادی و تجهیزات و لوازم جانبی قایق بادی می باشد . البته انجام پنچرگیری قایق های بادی بهتر است توسط تعمیر کاران مجرب شرکت اینتکس انجام شود زیرا با اطمینان ، دانش و تجربه بالاتری اقدام به تعمیر قایق بادی آسیب دیده خواهند کرد . شرکت اینتکس با دستگاه های مخصوص و با ضمانت اقدام به پنچرگیری و تعمیرات محصولات بادی و همچنین قایق های بادی که تعمیر آنها از حساسیت بالایی برخوردار بوده کرده به همین دلیل نیازی به صرف زمان و زحمت برای تعمیر نخواهد بود . نکته مثبتی که در پنچرگیری قایق های بادی توسط تعمیر کاران شرکت اینتکس وجود داشته در استفاده از وصله های مخصوص محصول آسیب دیده می باشد . این نوع پنچرگیری هیچ آسیبی به ظاهر قایق وارد نکرده و دقیقا هم رنگ بدنه وصله خواهد خورد . در صورتی که از ناحیه آسیب دیده بار دیگر آسیبی به شکل خودکار رخ دهد می توانید به شکل رایگان با ضمانت شرکت اینتکس مجدد اقدام به تعمیر کنید. قایق های بادی به دلیل استفاده روی آب و حساسیت بالایی که از نظر محل مورد استفاده دارند می بایست با استاندارد و اطمینان بالایی پنچرگیری شوند تا مانند حالت اولیه خود در برابر فشار و دمای متفاوت آب مقاومت لازم را به همراه داشته باشند . در صورتی که به صورت صحیح اقدام به پنچرگیری قایق های بادی نشود علاوه بر برگشتن به حالت آسیب دیده امکان آسیب دیدگی بیشتر همان ناحیه نیز افزایش پیدا خواهد کرد که در آن زمان هزینه و زمان بیشتری صرف پنچرگیری قایق بادی مورد نظر خواهد شد . در صورتی که خود اقدام به پنچرگیری قایق های بادی کردید می بایست عمل تعمیر را در دمای مناسب ( نه خیلی سرد و نه خیلی گرم ) انجام دهید تا موجب از بین رفتن اثر چسب مایع نشود . بهترین راه پیشگیری از آسیب دیدن بدنه قایق های بادی است ، چه بسا شما می توانید با نگهداری صحیح و استفاده درست از قایق های بادی به بهترین شکل استفاده کرده و سال های طولانی از آن ها بهره مند شوید . یکی از دلایل آسیب دیدگی ، برخورد اجسام تیز و برنده به بدنه می باشد ، این برخورد ها به سادگی می توانند بدنه قایق های بادی را که بی دفاع هستند را سوراخ کند . کشیدگی های بدنه ، ساییده شدن به زمین ، لبه استخر ، صخره های کنار ساحل و یا سنگ های داخل رودخانه می تواند به بدنه قایق بادی آسیب وارد کند .

هر چند برخی از قایق های بادی که دارای کف فایبرگلاسی هستند در برابر آسیب دیدگی مقاوم تر بوده و چه بسا بهترین گزینه ها برای خرید هستند . از دیگر عواملی که عمدتا باعث آسیب دیدگی بدنه قایق بادی می شود ، باد کردن بیش از اندازه بدنه قایق بادی به خصوص با استفاده از پمپ های باد قوی و کمپرسور های باد هستند که بایستی حتما در هنگام راه اندازی ، میزان باد بدنه را بسنجید . حال با ارائه خدمات تعمیراتی توسط فروشگاه تهران اینتکس شما می توانید با خیالی راحت تر از قایق های بادی استفاده کنید و یا آن ها را خریداری نمایید . چه بسا شرکت های بزرگ همچون اینتکس و بست وی که از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده قایق بادی هستند ، با استفاده از رویه های برزنتی و … سعی بر این داشته اند تا از بخش های بادی این محصولات محافظت کنند و آن ها را ایمن تر سازند . بنابراین شما با خیالی راحت می توانید از این محصولات استفاده نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پنچرگیری قایق بادی توسط نمایندگی ، با فروشگاه تهران اینتکس تماس بگیرید .

ی استفاده شود محل سوراخ به درستی پوشانده می‌‌شود و افراد می‌‌‌توانند به راحتی از به مدت زمان طولانی استفاده نمایند. خشک‌شدن چسب‌ پنچر‌گیری در مدت زمان یک ساعت به طول می‌‌انجامد‌. برای کاهش زمان خشک‌شدن و همچنین محکم شدن اتصال وصله به چسب و سوراخ می‌توان از یک وزنه سنگین هم استفاده کرد. برای پیدا کردن محل آسیب و سوراخ نیز می‌توان از روش‌های مختلفی مانند کف‌صابون و یا باد کردن کامل قایق بادی استفاده کرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا