حوادث و رویداد

پوشش سراسری حوادث نیازمند ۱۰۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای/تماس با ۱۱۲ بدون سیم کارت هم امکان پذیر است

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه حداقل 1000 ایستگاه امداد جاده ای در سراسر کشور وجود دارد ، خاطرنشان کرد: ایستگاه های امداد جاده ای موجود نمی توانند پوشش حوادث سراسری را فراهم کنند.

به گزارش گزارشگر یک ، محمد باقر محمدی گفت: جمعیت هلال احمر رسالت اصلی را در حوادث جاده ای و جاده ای بر عهده دارد. این بدان معناست که اگر شما برای تخلیه مصدومان کارهای فنی انجام می دهید و در محل حادثه نیستید یا درخواست اورژانس ، تثبیت و درخواست می کنید ، انتقال مصدوم در دستور کار قرار دارد و شرایط برای اطمینان از انتقال مصدوم فراهم می شود. در بهترین شرایط ممکن به اورژانس مراجعه کنید.

یکی از مسئولان کانون هلال احمر گفت: امروز منطقه استراحت هلال احمر به وسایل نقلیه مدرنی مجهز است که به شما امکان می دهد به سرعت به محل حادثه برسید. اگر این حادثه در منطقه صعب العبور رخ دهد که نجات اضطراری غیرممکن است ، هلال احمر مجروحان را مستقیماً به یک مرکز درمانی منتقل می کند.

محمدی در ادامه گفت: هلال احمر امروز به دلیل کمبود امکانات به صورت جهانی تضمین نمی شود. حداقل نیاز هلال احمر برای پوشش همه راههای کشور وجود 1000 پایگاه جاده ای است و ایجاد پایگاههای باقیمانده نیز باید در محل انجام شود. آمبولانس ها ، کیت های امداد و نجات و امکانات اولیه پزشکی حداقل موارد مورد نیاز برای هر ایستگاه امداد جاده ای است.

معاون عملیات ستاد مقابله با اقدامات امداد و نجات گفت: پشتیبانی اضطراری وظیفه دولت است.

وی درباره سیستم تلفن 112 و ویژگی های آن گفت: “سیستم تلفن 112 در سراسر کشور در دسترس است و برای اطلاع رسانی بیشتر حوادث خارج از شهر تنظیم شده است.” بلایای طبیعی مانند سیل ، رانش زمین و زمین لرزه ، حوادث کوهستانی و جاده ای از مواردی است که شهروندان می توانند از طریق این تعداد درخواست کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر؛ یک مقام هلال احمر گفت: “حتی تلفن همراه بدون سیم کارت نیز می تواند 112 را شماره گیری کند.” این یکی از رایج ترین شماره های اضطراری در جهان است. با تماس با این سیستم ، شهروندان به مرکز 1م EOC متصل می شوند که اطلاعات دریافت شده از طریق این مرکز را به نزدیکترین پایگاه امداد رسانده و تیم های امداد و نجات را به محل حادثه اعزام می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا