استان ها

پوشش ۷۴ درصدی طرح نظام ارجاع شهری ویژه بیمه شدگان صندوق ایرانیان در خراسان شمالی

گزارشگر یک/خراسان شمالی سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی از پوشش ۷۴ درصدی طرح نظام ارجاع شهری ویژه بیمه شدگان صندوق ایرانیان در این استان خبر داد.

مهرداد سفیدگران در گفت و گو با گزارشگر یک، اظهار کرد: این طرح چند سالی هست که در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک یکی از مشکلات اجرای این طرح بوده است، گفت: در حال حاضر این مشکل مرتفع شده و اگر کمبودی نیز وجود داشته باشد به اندازه یک یا ۲ پزشک است.

سفیدگران افزود: شهر آشخانه یکی از شهرهایی بود که بیشترین مشکل را در ارتباط با کمبود پزشک داشت اما اکنون مشکل حل شده و تعداد پزشکان به ۶ نفر رسیده است.

به گفته وی طرح مذکور ۶۹ درصد از جمعیت شهر آشخانه را تحت پوشش قرار داده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درصدد اجرای طرح پزشک خانواده است که با اجرای آن، تمامی این برنامه ها تحت الشعاع آن قرار می گیرد و پروژه به صورت کامل تر اجرایی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با گزارشگر یک، از اجرای طرح پزشکی خانواده شهری در استان از اول اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان مانه و سملقان اجرایی شده است.

دکتر جواد شاهین فر با بیان اینکه زیرساخت های اجرای طرح در استان فراهم شده است، اظهار کرد: این طرح در راستای ایجاد پوشش همگانی و عدالت در سلامت استان، ارائه خدمات سلامت فراگیر با رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان و توجه به اولویت های جامعه در این حوزه اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه پزشکی خانواده منجر به تحقق و اجرای نظام ارجاع می شود، اضافه کرد: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۳ سطح خدماتی تعریف شده که افراد در سطح یک، مشمول انواع مراقبت ها، چه پیشگیرانه و چه درمانی که توسط تیم سلامت با مسئولیت پزشک خانواده است، می‌شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا