فرهنگی

پیام نوروزی نوش‌آفرین انصاری و شورای کتاب کودک

نوش آفرین انصاری گزارشی از فعالیت های شورای کتاب کودک را به عنوان پیام تبریک آغاز سال جدید منتشر کرد. هیئت شورای کتاب کودک همچنین پیامی در مورد آغاز سال جدید صادر کرد.

به گزارش گزارشگر یک ، نوش آفرین انصاری از شورای کتاب کودک در پیامی ویدئویی گفت: “به نام خدا سپهر / فرزاننده ماه ، ناهید و آنلاین. تبریک نوروز و آغاز سال 1400 به همه همکاران عزیز ، کودکان و مردم از همه در سراسر جهان ، از جمله ایران. ممکن است سال سالم و بهتری برای همه اعضای عزیز و با ارزش هیئت مدیره کتاب باشد. سال گذشته ما تجربه بسیار خاصی داشتیم و چیزهای زیادی آموختیم و ارزیابی کردیم که چه کاری انجام داده ایم و چه نکرده ایم. ، شورا بسیار فکر می کنم به عنوان یک گروه افتخارآفرین از این تجربه عالی ناشی شده است. همه فعالیت های ما بدون وقفه ادامه داشت. گروه تخصصی گروه تحقیقاتی ادبیات کودکان ، فرهنگ لغت کودکان و نوجوانان ، همه به کار خود ادامه دادند و به صورت مجازی و سیستم ها و سیستم های غیر حضوری بسیار سریع به سرعت سازگار شدیم استقبال با کیفیت و کارگاه خوبی در زمینه آموزش داشتیم یکی از مباحث کارگاه نوشتن بود که در پانزدهمین کنفرانس انجمن ارتقا mentioned به آن اشاره شد ادبیات فارسی این تنوع بسیار مهم و جالب توجه است.

همچنین پیشرفت های مختلفی در زمینه گسترش وجود داشته است و امکاناتی که می توانند هر روز استفاده شوند در زمینه توسعه جذابیت و جذابیت بیشتری پیدا کرده اند. ما در انتشار نیز موفق بوده ایم. بیست جلد “فرهنگ نامه جوانان کودکان” دو روز پیش (17 مارس) به طور رسمی در کنگره منتشر شد و در خدمت همه دوستانی بود که به عنوان نویسنده و ویراستار کمک می کردند. با تشکر از شما برای هر سطح از انتشار این اثر ، شما می توانید با نسل های جوان و دوستداران کارهای بسیار مهم و ارزشمند تماس بگیرید. سال گذشته ، ضرب الاجل شورا ، که بشدت نگران کننده و بدون تجربه خوب بود ، لحظه ای که خدمت شما عرض کردم ، کلیه نسخه های چاپ شده توسط شرکت فرهنگ نامه فروخته شد ، از کسانی که داوطلب این تحقیق شدند ، سپاسگزارم. و امیدوارم برنامه های سال آینده آنقدر خوب و جذاب باشد. نشانه گذاری در زمینه انتشارات خوشبختانه به پایان رسیده است و ما خوشحال هستیم.

برای بزرگداشت چهارمین سالگرد درگذشت توران میرادی ، زن بزرگی که ما همیشه با آن زندگی می کنیم ، دو اثر منتشر شده است و حتی اگر یک اقلیت باشد ، به دست اندرکاران نیز رسیده است.

در صحنه بین الملل ، من معمولاً این موفقیت ها را می بینم و نمونه هایی از آن را می بینم. من معتقدم این پرونده نقش بسیار مهمی دارد و داور می تواند کاملاً آماده ، آگاه و تحت تأثیر قرار گیرد. من مدتی به پرونده آقای دی کانیان نگاه کردم و واقعاً افتخار می کردم که چقدر در این زمینه پیشرفت کرده ایم و مترجمان بسیار خوبی با ما بوده اند. و من از این موضوع بسیار خوشحال شدم. در اینجا پرونده پژمان رحیمی ، تصویرگر اندرسون 2022 است. ما نامزد دریافت جایزه آلما شده ایم و اخیراً ما را نیز نامزد دریافت جایزه آساهی کرده ایم. اینها خیلی خیلی خوب هستند. کتاب لمسی “چیزی اینجاست” تفسیر ما از افسانه ای بسیار قدیمی از فرهنگ هند و اروپا ، معروف ترین شکل مولانا است.

من به دعوت کتابخانه ملی به انگلیسی نوشتم و بسیار خوشحالم که می بینم این کتاب در وب سایت دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ظاهر می شود. در این مقاله ، سرمقاله یک نشریه انگلیسی که انجمن کتابداران ایران و کتابخانه ملی با هم کار می کنند ، سعی کردم رویکرد و دستاوردهای شورای امسال را که ما با چالش هایی روبرو بود ارائه دهم. بسیار مهم و مهمترین اطلاعات جدیدی که من به شما می دهم درباره کتابخانه تحقیق شورای است. ما خوشحالیم که به شما اطلاع می دهیم که از ماه مه 2016 ، موضوع آوردن محتوای فارسی در کتابخانه های تحقیقاتی به صورت آنلاین توسط شورا مطرح شده است که در ماه مارس انجام شد. کتابهایی از کتابخانه تحقیق شورا با 40000 رکورد به صورت آنلاین منتشر شده است. برخی از دوستان من احتمالاً شروع به استفاده از جزئیات ، سابقه قابل جستجو و نحوه ورود به مجموعه کرده اند.

با تشکر از همکارانم شناختن تلاشهای بزرگ جمعی و فردیت مهم است و احساس می کنیم که ما احترام خود را برای اهداف سرزمین و شوراها و کودکان فارسی زبان ابراز داشته ایم. واقعاً احساس می کنم امسال این اتفاق افتاده است. به طور طبیعی ، ما عزیزان خود را از دست داده ایم و خوشبختانه برخی از آنها سلامتی خود را به دست آوردند و به خانواده های خود بازگشتند و می خواهیم این رنج به سعادت دائمی تبدیل شود و همه شما دوستان و عزیزان باشید. سال 1400 پرورش قلبی پر از امید برای عضویت در شورا است. هر یک از ما ذره ای گذشته پارلمانی داریم که آن را پرورش می دهیم و به آن فکر می کنیم. نسل جوان پیوستن و غنی سازی مجلس باید خود بخشی از تاریخ پارلمان را مطرح کند تا همه ما به اتفاق آرا کار کنیم. من بار دیگر از طرف هیئت مدیره می خواهم از همه شما تشکر کنم ، سال نو را تبریک می گویم و برای همه آرزوی موفقیت می کنم.

هیئت مدیره کمیته کتاب کودک نیز با پیامی جداگانه سال جدید را جشن گرفت. در این پیام می گوییم “دوباره بهار می شود

گیاهان در زمین خشک رشد می کنند

چشمه می جوشد و آب می بارد

برگهای جدید پودر نارون

محصول سبز جوانه های باستانی

به گلهای بوته بخندید

رایحه ای پر از رایحه گلهای باغ

پرستو دوباره آواز می خواند

لانه را اینجا باز کنید »

آهنگ زنده

“بدن فاوین دولارتا”

پنجاه و نهمین زمستان شورای کتاب سرد و سرد است ، اما ما با هم ارتباط چشمی برقرار کردیم تا چشمه دیگری با چشمه ای پر از کتاب ، داستان ، داستان و حباب دست در دست کودکانمان به لانه ما بیاید. . شورای کتاب کودک برای همه سال آرزوی سعادت و سلامتی دارد.

“شما هر روز نوروز هستید ، نوروز شما برنده می شود”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا