اقتصادی

پیشروی خشکسالی در مزارع و باغات استان مرکزی

گزارشگر یک / مرکزی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: بیشترین خسارت خشکسالی در بخش کشاورزی در استان مرکزی محصولات گندم و جو در شهرستانهای آشتیان ، فراهان ، اراک ، ساوه و خمین بود.

محمد زاهدی در مصاحبه با گزارشگر یک گفت: در بخش باغداری ، پسته از زرندیه ، انار از ساوه و انگور از خنداب بیشترین آسیب را دیدند.

وی تسهیلات رایگان برای اجرای سیستم آبیاری مدرن ، استفاده از بدهی بانکی کاربر و کمک به تهیه و تهیه بذر و نهال در ارقام یارانه ای برای جبران خسارت کشاورزان محلی برای سازمان جهاد کشاورزی مرکزی فراهم کرد. (سازمان جهاد کشاورزی) یکی از اقدامات ، او اضافه کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی به توسعه محصولات گلخانه ای ، افزایش اعتبار برای سیستم های آبیاری قطره ای ، توسعه سایبان در باغات و توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان جایگزین گیاهان آبزی اشاره کرد. . و عمل کشاورزی حفاظتی.

زاهدی افزود: تعطیلی غیرقانونی چاه ها ، نصب کنتورهای حجمی هوشمند در چاه های کشاورزی ، اصلاح مدل اقتصادی ملی برای درآمد و ایجاد اشتغال از طریق صنایع و خدمات ، کاهش بار در بخش های کشاورزی و فرهنگی ، اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی در جامعه مصرف بهینه آب در کشاورزی راه حل است یکی از آنها.

وی اظهار داشت: بهبود الگوی تولید در کشاورزی (جایگزینی فعالیتهای غنی از آب مانند خوراک و غلات و دانه های پایه آب با عسل ، قارچ و گیاهان) ، اصلاح الگوی رشد محصولات و جایگزینی محصولات غنی از آب ، توسعه روشهای مدرن به کار بردن کم روش های آبیاری برای همه محصولات و روش های حفاظت از محصول در کشاورزی و باغداری به منظور افزایش آبیاری و بهره وری استفاده از آب ، راهکار دیگری برای مصرف بهینه آب در کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: روش های آموزشی افزایش بهره وری آب در کشاورزی برای کشاورزان و کمک فنی اعتباری برای استفاده از آبیاری قطره ای و نواری (نوع) در محصولات زراعی و باغی بهاره یکی از برنامه های کمک کشاورزان سازمان جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا