فرهنگی

پیشنهاد به رهبری کورونا سیتی

این ناشر با بیان اینکه انتظار نداریم دستورالعمل ها در این شرایط کارهای عجیب و غریب انجام دهند ، پیشنهاد کرد که وزارتخانه بودجه نمایشگاه کتاب را از ناشر کتاب خریداری کند و آن را برای تقویت برنامه سه ماهه کتاب اختصاص دهد.

مجید بدرکوهی ، مدیر انتشارات ماهریس و انتشارات کتاب فرهنگ ، در مصاحبه با گزارشگر یک گفت: آنها از این ماجرا رنج فراوانی متحمل شدند. ما معمولاً ناشران و کتابفروشی ها را می بینیم ، اما هیچ کس در مورد کمبودهای توزیع کنندگان و نحوه تکمیل آنها صحبت نمی کند. با بسته شدن کتابفروشی ، توزیع کنندگان تقریباً بسته می شوند. از طرف دیگر ناشر بسته است و توزیع کنندگان تقریباً غیرقابل دسترسی هستند ، بنابراین حداقل باید کتاب را به روشی متفاوت خریداری و بفروشید. ما در هر دنیای انتشارات دچار دردسرهای زیادی شده ایم.

وی همچنین در مورد احتمال عدم انصاف این کتاب و خسارات ناشی از آن صحبت كرد. “برای حل مشکل ، ابتدا باید اوضاع را ارزیابی کنیم.” در حال حاضر ، اداره ارشاد هیچ شرایطی برای برگزاری نمایشگاه کتاب ندارد ، زیرا این نمایشگاه به دلیل جمعیت زیاد در یک محیط بدون تهویه مناسب ، مکان بسیار خطرناکی است. فکر نمی کنم این نمایشگاه در نوامبر و دسامبر برگزار شود. در حقیقت ، این امکان پذیر است که واکسن کورنا آماده باشد و افراد در امان باشند ، اما این بدان معنی نیست که آنها نمی توانند کاری دیگر انجام دهند. به عنوان مثال ، نمایشگاه های کتاب از بودجه مناسبی برخوردار هستند و هر سال مبلغ زیادی را صرف رهبری می کنند ، بنابراین ایده خوبی است که از بودجه روز برای رهبری استفاده کنیم تا در مراسم امسال برگزار نشود ، کتاب بخرد. برنامه تخفیف خود را برای کتابفروشی ها تقویت کنید.

بدرکوهی با اشاره به بازپرداخت بدهی های وزارت ارشاد در پایان اسفند سال گذشته ، اظهار داشت: در این شرایط زمانی ، رهبری می تواند از ناشران کتاب بخرد و با توجه به بودجه اختصاص یافته به نمایشگاه ، پول پرداخت کند. همچنین ، اگرچه تعداد کتابهای خریداری شده توسط رهبری از هر ناشر در طول سالها اندک بوده است (مثلاً 100 نسخه) ، امسال ناشران زیادی وجود دارد ، بنابراین می توانید تعداد نسخه های خریداری شده توسط رهبری را افزایش دهید (مثلاً 200 نسخه). به عنوان مثال ، انتشارات ماهریس برای این منظور بیش از 30 کتاب آماده کرده است ، اما این کتاب ها منتشر نشده اند و متأسفانه بسیاری از کتابهایی که به عنوان سهام چاپ شده اند ، قطع و توزیع نشده اند. . ما انتظار نداریم که رهبری در این شرایط سخت کارهای عجیبی انجام دهد ، اما آنها می توانند کمک زیادی به جبران ضرر ناشران و توزیع کنندگان کنند.

ناشر خاطرنشان کرد: سال گذشته بخش انتشارات با نقدینگی بدهی کمک بزرگی کرد. این تأثیر کمی در وضعیت مجتمع انتشاراتی داشت ، اما آنچه در توان داشت انجام داد. حداقل برخی از مشکلات زیادی در شب عید برطرف شد ، بنابراین بسیاری از ناشران از این داستان خوشحال شدند. امیدوارم این روند حتی اگر تمام این پاداش ها به عنوان مسکن موقت خدمت کنند ادامه یابد ، اما فشارهای زیادی وجود دارد که ناشر لازم دارد.

وی همچنین این روزها درباره فروش کتاب آنلاین صحبت کرده است. “برخی ناشران و سایتهای فروش که قبلاً دارای ساختار دیجیتالی بودند ، می توانند از این مزایا برای فروش خوب استفاده کنند ، اما متأسفانه سایر بخش های ناشر از جمله ناشران نمی توانند از این فرصت استفاده کنند.” من توانستم همه نشریات را از بین ببرم ، اما برخی ناشران فکر می کردند که هنگام فروش کتاب به صورت آنلاین و با تخفیف ، این کلاس را پشتیبانی و از این کلاس جلوگیری کرده تا علل کتابفروشی و خسارات مالی را از بین ببریم. فروش آنلاین کتابهای ما.

“مشکل بزرگ در فروش آنلاین این است که ما هنوز هیچ دانش دیجیتالی از انتشار نداریم و بسیاری از مشکلات سنتی وجود دارد.” متأسفانه برخی از کتابفروشی ها زیرساخت دیجیتالی ندارند و برخی از این کار را نمی کنند ، و این کار انتقال از یک سیستم سنتی به یک سیستم دیجیتال را مشکل می کند. به عنوان مثال ، در تهران یک کتابفروشی کوچک وجود دارد که کتاب ها را بسیار خوب می فروشد و کتاب های زیادی را می فروشد ، تعداد کتاب های موجود در این فروشگاه بیشتر از کتاب های بزرگ است ، اما سیستم کار سنتی و دیجیتالی غیرممکن است. به عنوان مثال ، موجودات زنده در زمینه دیجیتال بسیار ضعیف هستند زیرا همه موارد را ندارند ، نمی توانند کتاب جستجو کنند ، یا نمی توانند کتاب را معرفی و بارگذاری کنند.

وی افزود: “برخی از همكاران ما سیستم سنتی را دوست دارند و می خواهند آن را از این طریق حفظ كنند.” ما تا زمانی که بستر دیجیتال کاملاً کاربردی نباشد ، نمی توانیم کاری انجام دهیم زیرا بعضی از افراد معمولاً می خواهند از همان سیستم قدیمی سنتی استفاده کنند. به عنوان مثال ، در گذشته ، تا زمانی که بانک قبض خدمات را بپذیرد و پرداخت کند ، بدون شک مردم به بانک مراجعه می کنند ، اما از زمانی که این بانک متوقف شد ، مردم به طور خودکار به روندها و سیستم های جدید عادت می کنند. برنامه های جدید اینترنت این مشکل را حل می کنند. من فکر می کنم این ساختار نیز باید برای انتشار آنلاین تنظیم شود.

وی گفت: این تجربیات همه ناشران و کتابفروشی ها را دیجیتالی کرده است ، بنابراین می توانیم در آینده در صورت بروز مشکل در آنها ممنوع کنیم. وقتی مشکلی پیش می آید ، ما راه حلی پیدا نمی کنیم ، اما با حل مسئله ، راه حل جدید را فراموش می کنیم و به سیستم سنتی باز می گردیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا