عمومی

پیشنهاد جریمه نقدی برای ماسک نزدن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

در مصاحبه با گزارشگر یک ، دکتر علی ماهر گفت: پیشنهادی برای اعمال جریمه و محرومیت از خدمات اجتماعی برای افراد و اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند توسط ستاد کورنا تهران به ستاد ملی ارسال شده است. علاوه بر این ، مدیریت بیشتر بحران تاج پس از بررسی و تأیید به ستاد ملی کرونا ارسال و برای اجرای آن ابلاغ می شود.

وی گفت: جریمه هایی برای افرادی که در هنگام شیوع کروناویر به طور غیر ضروری مسافرت می شوند ، تعیین شده است ، و این جریمه برای کسانی که در هنگام شیوع کروناویروس غیرضروری سفر می کنند ، خود و دیگران را به خطر می اندازد. پول نقد نیز در نظر گرفته شده است و توصیه می شود در هنگام مسافرت غیر ضروری و در صورت عفونت کرون به دلیل عدم رعایت پروتکل ، هزینه درمان را نیز پرداخت کنید.

ماهر با توجه به پایش و بازرسی دوره ای متخصصان بهداشت در واحدهای صنفی و سایر محیط های شهری و عمومی ، افزود: در همین راستا پیشنهاد شده است جریمه هایی به اصناف و افرادی که از پروتکل پیروی نمی کنند ، اعمال شود.

این همچنین در مورد کسانی که ماسک نمی پوشند در شهر صدق می کند.

معاون رئیس ستاد فرماندهی کورنا نیز در مورد میزان پیروی از پروتکل در مراکز صنعتی و کارخانه ها اظهار داشت: گروه بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی بر این موضوع نظارت دارد و به طور مرتب ویزیت می کند. در کارخانه های بزرگ و مراکز صنعتی وضعیت بهتر است زیرا مشکلات مربوط به رعایت پروتکل کمتر است و کارخانه دارای سیستم کنترل است.

وی افزود: بیشتر موضوعات مربوط به کارگاه های صنفی و صنفی کوچک است و عمدتا بدون پیگیری پروتکل به آنها رسیدگی می شود و در آینده جریمه می شوند.

ماهر در رابطه با ارائه پروتکل بهداشت و درمان مربوط به آگاهی محرم ، گفت: بنابراین همه فعالیت ها باید در چارچوب پروتکل انجام شود و این فعالیت ها توسط متخصصان بهداشت و درمان از سه دانشکده پزشکی تهران کنترل می شود.

البته ، مانند گذشته ، توصیه ما به مؤمنان و عزاداران این است که از سه اصل بهداشت جلوگیری کنند: ماسک ، شستن دستان به طور مرتب در فاصله و عدم شرکت در جلسات با هدف کاهش شیوع و انتقال بیماری.

دکمه بازگشت به بالا