فرهنگی

پیشنهاد وزیر ارشاد برای استفاده از مصلای تهران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موارد ذیل را به مسئولان ستاد بزرگداشت امام زمان (عج) پیشنهاد کرد. وزارتخانه و مصلای تهران باید به صورت مشترک برنامه ای برای استفاده بیشتر از فضای فرهنگی و هنری این مکان معنوی داشته باشند. گسترش فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی

به گزارش گزارشگر یک، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی رهبری فرهنگی اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی صبح روز جمعه (28 آبان ماه 1400) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) کار جنبی داشت. هانری با اشاره به دوره های مختلف تاریخی در این مکان نمادسازی فرهنگی گفت: مصلای امام خمینی (ره) پس از انقلاب اسلامی به نماد فرهنگی و هنری کشور تبدیل شده است.

اسماعیلی در ادامه افزود: مصلای امام خمینی (ره) می تواند مجموعه ای ماندگار فرهنگی و هنری برای آیندگان باشد.

وزیر فرهنگ با اشاره به مجتمع عمرانی و عمرانی مصلای امام خمینی (ره) گفت: فضای مصلای امام خمینی (ره) از دلبستگی رسانه ای کم برخوردار است، بنابراین کار و اقدام دقیق در فضایی است که مردم نسبت به امام خمینی (ره) آشنایی ندارند. انجام شد فضای این مکان.» مصلای امام خمینی (ره) یک مجموعه هنری باشکوه است که از جهات مختلف می تواند مورد توجه قرار گیرد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری رهبری فرهنگی و اسلامی گفت: این وزارتخانه نزدیکترین دستگاه دولتی برای همکاری فرهنگی و هنری با مصلای امام خمینی (ره) است. در طول 20 سال گذشته، نمایشگاه های بسیاری از رهبری فرهنگی و اسلامی از جمله کتاب، نشریات و نمایشگاه های بین المللی قرآن در این مجموعه فوق العاده برگزار شده است که می تواند فعالیت های فرهنگی و هنری فراوان این وزارتخانه را به نمایش بگذارد. .

رئیس حوزه هنری گفت: می‌توان از فضای مصلای امام خمینی (ره) در خارج از فعالیت‌های مذهبی برای هماهنگی با برنامه‌های جامعه محور مورد نیاز شهر استفاده کرد.

در بخشی دیگر از این دیدار، یاسر احمدوند، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تاریخچه فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی که در مصلای تهران برگزار شده است، گفت: صورت کتاب دعا».

حال و هوای مصلای امام خمینی(ره) در نمایشگاه کتاب با یادآوری مشکلات چند سال گذشته، گفت: برخی از مسائل از جمله مشکلات دسترسی به پارکینگ باید در نمایشگاه کتاب مورد توجه قرار گیرد. مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران می‌تواند برنامه مشترکی در قالب تفاهم‌نامه با مصلای مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) داشته باشد تا تمامی برنامه‌ها و موضوعات محتوایی همکاری‌های دوجانبه دنبال شود. .

در بخشی دیگر از این دیدار، سید مهدی عاملیان، نایب رئیس ستاد اقامه نماز امام خمینی (ره) گفت: تمامی ابعاد مختلف ساخت و طراحی اجرا شده است. مصلای امام خمینی (ره) یک اثر تاریخی ماندگار است که می توان از ظرفیت این فضا برای میزبانی جشنواره ها، همایش ها و رویدادهای فرهنگی و هنری کشور به اندازه کافی استفاده کرد.

سرانجام مامور گفت: آمادگی داریم تا فضای مصلای امام خمینی (ره) را در اختیار تمامی دست اندرکاران این عرصه قرار دهیم تا میزبان تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری ملی و بین المللی باشیم. سازه مصلای امام خمینی(ره) یک بنای تاریخی است، سرمایه بزرگی برای آیندگان است، چه خوب است که از داشته هایمان نهایت استفاده را ببریم و هم بتواند محتوای فرهنگی بیشتری از وزارت فرهنگ و ارشاد در آینده در خود جای دهد. . رهنمودهای اسلامی و سایر سازمان ها و سازمان های دولتی.

بر اساس این گزارش، در این بازدید محمد اسلامی معاون مدیریت، توسعه و منابع حوزه معاونت فرهنگی، مهدی نورعلیشاهی، علی رمضانی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت فرهنگی رهبری به عمل آمد. همچنین مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران و علیرضا اسماعیلی مشاور معاونت فرهنگی در امور رهبری اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا