عمومی

چای و ارتباط آن با کاهش وزن

اگر مرتباً نوشیدنی هایی مانند نوشابه ، نوشیدنی های انرژی زا یا سایر نوشیدنی های شیرین مصرف می کنید ، نوشیدن چای می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست وی افزود: چای یک نوشیدنی محبوب در سرتاسر جهان است که به تأمین آب مورد نیاز بدن کمک می کند ، طعم و طعم خوبی دارد و بسته به گیاه مورد استفاده برای تهیه آن می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد. بدن خود را تقویت کنید یا خواب بهتری داشته باشید. اما آیا چای می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

اگر سعی در کاهش وزن دارید ، قطعاً چای یکی از بهترین دوستان شما خواهد بود. این نه تنها یک جایگزین بدون کالری برای نوشیدنی های شیرین و پرکالری است ، بلکه دارای خواصی است که به کاهش اشتها کمک می کند ، از متابولیسم پشتیبانی می کند و در نهایت به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند.

البته ، چای به تنهایی یک نوشیدنی جادویی نیست که بتواند باعث کاهش وزن شود ، اما می توان آن را پشتوانه ای برای یک رژیم متعادل و ورزشی دانست.

می تواند جایگزین میان وعده های نامناسب شود.

توجه به سیگنالهایی که بدن شما هنگام گرسنگی احساس می شود و برای سرکوب این احساس غذا یا میان وعده می خورید ، مهم است. اما بعضی اوقات احساسات دیگر را با گرسنگی اشتباه می گیرند. ممکن است تشنه یا خسته باشید ، این احساس را با گرسنگی اشتباه بگیرید و وسوسه شوید و یک میان وعده بخورید.

نوشیدن یک فنجان چای داغ می تواند این شرایط را جبران کرده و سیری را افزایش دهد. با تأمین سوخت کافی به بدن ، احتمال گرسنگی در وعده های غذایی را نیز کاهش می دهید. نوشیدن یک فنجان چای راهی عالی برای دانستن این است که آیا واقعاً گرسنه هستید یا بدن شما به دلایل دیگری چنین احساسی دارد.

ممکن است متابولیسم را تسریع کند

مشخص شده است که برخی از انواع چای باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند.

با افزایش سن ، متابولیسم بدن به طور طبیعی کند می شود ، اما دریافت سوخت مورد نیاز می تواند به بازیابی سوخت و ساز بدن کمک کند.

به خصوص چای سبز یکی از گزینه های توصیه شده در این زمینه است. این چای سرشار از کافئین و کاتچین های آنتی اکسیدان است که هر دو میزان متابولیسم شما را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.

مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 4 تا 5 فنجان چای سبز می نوشیدند به طور متوسط ​​2 پوند (907 گرم) وزن بیشتر از کسانی که چای نمی نوشیدند از دست می دهند. هر دو گروه به طور مساوی کار کردند.

می تواند جایگزین نوشیدنی های پر کالری شود.

اگر به طور منظم نوشیدنی هایی مانند نوشابه ، نوشیدنی های انرژی زا یا سایر نوشیدنی های شیرین مصرف می کنید ، نوشیدن چای می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

تا زمانی که شیرین کننده هایی مانند شکر یا شیر به چای خود اضافه نکنید ، می توانید نوشیدنی های غیر کالری بنوشید و اگر به دنبال کاهش چربی بدن و قند دریافتی هستید ، چای جایگزینی عالی برای نوشیدنی های شیرین و پرکالری است. انجام دادن.

می تواند نفخ شکم را کاهش دهد

اگر مشکوک هستید که نفخ شکم در تلاش برای کاهش وزن شما دخالت دارد ، استفاده از چای قاصدک به عنوان ادرار آور طبیعی می تواند بازی را به نفع شما رقم بزند. اگر رطوبت اضافی بدن خود را بردارید ، لاغرتر به نظر می رسید.

چای قاصدک دارای خواصی است که به کاهش وزن کمک می کند. همچنین ، این چای ممکن است به سم زدایی کبد کمک کند. هنگامی که کبد به درستی کار می کند ، مواد مغذی می توانند به طور موثرتری توسط بدن جذب شوند که می تواند متابولیسم را تقویت کند.

اگر هر دارویی مصرف می کنید ، قبل از مصرف چای قاصدک با پزشک خود مشورت کنید ، که ممکن است در برخی از آنتی بیوتیک ها و سایر داروها تداخل ایجاد کند ، به ویژه داروهایی که در کبد تجزیه می شوند.

چای لیمو همچنین می تواند یکی دیگر از راه های عالی برای از بین بردن نفخ شکم باشد. این چای حاوی دیلیمونن است ، یک آنتی اکسیدان معروف به اثر ادرار آور آن.

این می تواند از ذخیره بیش از حد چربی جلوگیری کند.

چای سبز حاوی کاتچین به نام اپی گالو کاتچین گالات است که به دلیل اثرات ضد التهابی ، پشتیبانی از متابولیسم سالم و پتانسیل کاهش ذخیره چربی بسیار مشهور است.

به طور کلی ، آنتی اکسیدان های موجود در چای با کاهش استرس اکسیداتیو می توانند به سلامت متابولیسم کمک کنند. همچنین به حفظ تعادل سطح قند خون کمک می کند ، که به تنظیم ذخیره چربی کمک می کند.

چای سبز ، به ویژه پودر ماتچا ، غنی از اپی گالوکاتچین گالات است ، بنابراین نوشیدن آن در صبح یا بعد از ظهر به جای قهوه ممکن است گزینه خوبی برای کمک به کاهش چربی و ذخیره وزن باشد.

اپی گالوکاتچین گالات ، که به نظر می رسد در جلوگیری از تشکیل سلولهای چربی جدید نقش دارد ، همچنین می تواند اشتها را کاهش دهد. به نظر می رسد اپی گالوکاتچین گالات و سایر آنتی اکسیدان ها از روند بهبودی بعد از تمرین پشتیبانی می کنند ، به شما کمک می کنند تا فعال بمانید و توجه بیشتری را که برای ورزش مهم است احساس کنید.

چای سفید گزینه دیگری است که می توان از این نظر در نظر گرفت. این چای نه تنها غنی از آنتی اکسیدان است ، بلکه مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که چای سفید ممکن است از تشکیل سلول های جدید چربی جلوگیری کرده و باعث تجزیه چربی شود.

شما می توانید سطح هورمون خود را متعادل کنید.

وقتی عدم تعادل هورمونی وجود داشته باشد ، کاهش وزن خصوصاً با افزایش سن بسیار دشوارتر می شود. چای گیاهی سطح هورمون ها را متعادل می کند و به همین ترتیب باعث کاهش وزن می شود.

چای رویبوس یکی از نمونه هایی است که برخی شواهد نشان می دهد در چربی سوزی موثر است.

چای ریبوس سرشار از آسفالتن است و مطالعات نشان داده است که این فلاونوئید ممکن است گرسنگی را افزایش دهد و هورمون های استرس را که می توانند چربی را ذخیره کنند کاهش دهد.

مطالعه دیگری در سال 2007 نشان داد که چای سیاه ممکن است سطح طبیعی کورتیزول و آرامش بدن را تسریع کند. مقادیر بالای کورتیزول با مقاومت بیشتر سلولها در برابر انسولین می تواند منجر به افزایش وزن شود.

این می تواند به شما در تأمین سوخت مورد نیاز بدن هنگام ورزش با شدت بالا کمک کند.

اگر صبح یا بعد از کار بدن خود را کساد احساس کنید ، از نظر جسمی تحرک کمتری خواهید داشت و در نهایت کالری سوزی را کاهش می دهید. در این زمینه ، برخی از کارشناسان نوشیدن چای را قبل از رفتن به باشگاه توصیه می کنند.

کافئین موجود در برخی از انواع چای های مات سبز ، سیاه و یاربا می تواند به افزایش سطح انرژی و انگیزه کمک کند ، بنابراین تلاش بیشتر می تواند کالری بیشتری را در حین ورزش بسوزاند. .

فقط حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد تا کافئین در جریان خون به حداکثر میزان خود برسد و تأثیرات آن معمولاً 3 تا 5 ساعت طول می کشد.

ممکن است بخواهید نوشیدن چای را در صبح یا ظرف یک ساعت از خواب بیدار کنید ، به خصوص چای با کافئین. افزودن شکر به چای می تواند اهداف کاهش وزن شما را تحت تأثیر منفی قرار دهد و می توانید کمی لیمو بدون افزودن کالری زیاد به آن اضافه کنید تا عطر و طعم چای را بهبود بخشد.

لیمو سرشار از ویتامین C است و می تواند از ثبات قند خون ، یکی از اصولی که باعث کاهش وزن و متابولیسم طولانی مدت می شود ، پشتیبانی کند.

بیشتر مطالعات نشان می دهد افرادی که روزانه 3 تا 5 فنجان چای می نوشند از بیشترین مزایای این نوشیدنی بهره مند می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا