استان ها

چرایی تعلل در احداث سیل بند شمالی شهر جیرفت/ مسدود شدن راه ۱۰ روستا

گزارشگر یک/کرمان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: علی رغم اینکه از فرمانداری و شهرداری جیرفت طرح مطالعاتی سیل بند شمالی شهر جیرفت را درخواست کردیم اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

حمید سالخورده در گفت و گو با گزارشگر یک با تشریح آخرین اقدامات لازم در کاهش خسارات ناشی از بارش‌ها و جاری شدن سیلاب‌ها در جنوب کرمان اظهار کرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده، اگر چه با شدت گرفتن بارش‌ها و جاری شدن رودخانه‌های فصلی احتمال خسارت وجود دارد.

وی از صدور دستور لازم برای تخلیه روستای کروچان با ۱۲۰ خانوار در جازموریان و روستاهای پورشعبان و حسین آباد از توابع شهرستان منوجان خبر داد.

سالخورده مسدود شدن ۱۰ راه روستایی و قطع برق دو روستا در اثر بارش‌های اخیر را اعلام کرد که دستگاه‌های  مرتبط در حال رفع مشکلات هستند.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت سیل بند شمالی شهر جیرفت که برای برخی از شهرک‌های مسکونی تهدید است، گفت: علی رغم مکاتبات انجام شده با فرمانداری و شهرداری جیرفت تا کنون نسبت به تهیه و ارسال طرح مطالعاتی احداث سیل بند مورد نظر هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان از رصد مستمر میزان بارندگی توسط استاندار سخن به میان آورد که در حال حاضر در منطقه جنوب کرمان حضور دارد.

وی گفت: بنده هم در منطقه حضور دارم و میزان بارش‌ها در جنوب کرمان از ۸۰ تا ۱۵۰ میلیمتر به صورت نقطه‌ای متغیر هستند لذا با اهتمام ویژه، همه دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا