عمومی

چرایی کمبود تولید نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

مدیر پروژه دانه های روغن جهادی وزارت کشاورزی “علیرضا محیر” در یک مصاحبه تیتر “امشب” ، “با نوسانات شدید در بازار ارز و تفاوت آزادی و قیمت ارز دولتی

مهاجر گفت: “در حال حاضر 16٪ از ورودی مورد نیاز دام و طیور در داخل تولید می شود.”

جهادگر مهاجر ، مجری طرح بذر نگهداری وزارت كشاورزی: ​​دستگیری تعداد زیادی از افراد كه می گویند مافیایی در بازار ورودی وجود دارد ، مشكلی را حل نمی كند ، دیگران این كار را می كنند.

رئیس پروژه دانه های روغنی جهاد کشاورزی افزود: “سیستم تأمین ورودی ما ناقص است و نیاز به بهبود دارد.”

“محمد مهدی خورشیدوند” ، کارشناس اقتصاد اقتصادی ، گفت: “طی 40 سال گذشته ، ما برنامه های مختلفی برای تولید و خودکفایی دانه های روغنی داشته ایم.” با این حال ، این کشور هنوز فاقد بذر محلی است و ما خودکفا نیستیم.

خورشیدوند درباره مدیریت و مدیریت مدیر در دانه های روغنی ، دام و نهاده های مرغ گفت: ما بیش از 80 درصد به واردات متکی هستیم. چرا تصمیمات گذشته ما را از وابستگی نجات نداده است.

او زمانی صحبت می کرد که تولید برای تولیدکنندگان ارزان نبود و محصول نمی توانست با ارز 4200 تومانی رقابت کند. کنار گذاشتن تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ از افزایش ضریب خودکفایی جلوگیری می کند.

یک کارشناس اقتصاد کشاورزی گفت: “لازم است به مردم توضیح دهیم که جهاد حتی اگر وزارتخانه های بزرگ مانند کشاورزی از اختیارات کافی برخوردار باشند ، عملکرد صحیحی ندارد.”

خورشیوند گفت: هم اکنون بیش از هزار تن بذر خوراک در گمرک در حال نابودی است.

رئیس کمیته کشاورزی شورا به سه دسته اصلی ورودی دام اشاره کرد: ذرت ، کنجاله سویا و جو. در حال حاضر ، بیش از 9 میلیون تن ذرت و 4.5 میلیون تن کنجاله سویا وارد می شود.

“سید جواد ساداتی نژاد” افزود: “شرایط آب و هوایی کشور اجازه نمی دهد که کاملاً خودکفا شویم.” علاوه بر این ، باید سرانه مصرف روغن کاهش یابد و از این طریق وابستگی دانه های روغنی به خارج کاهش می یابد.

وی خواستار قدرت بیشتر از سوی اداره جهاد کشاورزی شد و گفت: “در این صورت می توان از این وزارتخانه سال کرد.” تفویض اختیارات بیشتر به اداره جهاد کشاورزی برای حل مشکل ورودی ضروری است. آشفتگی موجود در بازار مرغ و تخم مرغ نیز دلیل این امر است که جهاد از سال 1998 قدرت کامل ندارد.

ساداتی نژاد خرید تضمینی یک محصول از تولیدکننده را ضمانت خودکفایی دانست و گفت: “تعیین قیمت کالایی که از نظر اقتصادی برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست ، منطقی نیست.” فقط وقتی گندم به عنوان کالای استراتژیک خریداری می شود با حساسیت بیشتری قیمت گذاری می شود.

وی گفت: دولت با واردات دام و طیور به کشاورزان خارجی یارانه می دهد. وی گفت: “هنگامی که قیمت گندم برای یک کشاورز بیش از 4500 هزینه دارد.” صرف اینکه دولت 2500 تومان تضمینی خریداری می کند ، کشاورزان را به تولید گندم ترغیب نمی کند.

ساداتی نژاد گفت: قیمت تضمینی گندم باید با حضور نمایندگان کشاورزان و تولیدکنندگان تعیین شود نه صاحبان.

رئیس کمیته کشاورزی کنگره گفت: “یکی از دلایل اصلی اخلال در بازار مرغ و تخم مرغ تعداد معتمدین است.”

عزیز کریمی ، مدیر غلات و محصولات اساسی در اداره جهاد کشاورزی گفت: “یک تصمیم دیگر باید زندگی کشاورزان را تضمین کند.” در ماه ژوئن ، یک طرح ضد وابستگی برای ارائه ورودی های اصلی ارائه شد.

دکمه بازگشت به بالا