سلامت و دانش

چرا باید سبزیجات برگ دار بخوریم؟

به نقل از شافاف ، به نقل از الکوثر ، خوردن به اندازه کافی سبزیجات بدون برگ یا همان میوه های سبز می تواند بدن شما را در برابر بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و سرطان محافظت کند.

به دلیل مقادیر زیادی از مواد مغذی ضروری که فرد پس از خوردن این نوع سبزیجات دریافت می کند ، می تواند به فرد احساس سیری کند و امید به زندگی را افزایش دهد.

سبزیجات بدون برگ یا میوه های سبز بسیار مغذی هستند ، اما سبزیجات برگ نیز بسیار مغذی هستند و برای بدن مفید هستند. بنابراین ، برای بسیاری ، این سوال مطرح است که کدام یک از این سبزیجات برای بدن مفید است؟

به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات ، سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و جعفری گزینه ای سالم برای افراد فرسوده است زیرا کربوهیدرات کمتری نسبت به سبزیجات میوه ای مانند کدو تنبل ، خیار ، کدو سبز یا لوبیا سبز دارند.

از نظر تغذیه ای ، سبزیجات برگ تازه در مقایسه با میوه های سبز بسیار غنی از این مواد هستند. متخصصان تغذیه می گویند که یک بار خوردن انواع سبزیجات برگ دار می تواند دو برابر سبزیجات میوه ای به شما عناصر غذایی بدهد.

متخصصان تغذیه تأکید می کنند که برای حداکثر سود ، باید از میوه ها و سبزیجات برگ دار به طور هم زمان استفاده شود و از مصرف سبزیجات تازه انتخاب شده و بیش از حد پخته شده خودداری شود. این به این دلیل است که بر میزان آهن ، اسید فولیک ، ویتامین ها و فسفر تأثیر می گذارد. بنابراین توصیه می شود برای حداکثر سود خام یا جوشانده مصرف شود.

دکمه بازگشت به بالا