عمومی

چرا باید سواد امنیتی خود را افزایش دهیم؟

حوادثی که در زمینه امنیت ملی و اطلاعاتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد ، نشان می دهد که جامعه در هر زمان در این زمینه بی حساسیت بوده و چنین موضوعاتی به راحتی از کنار آنها گذشته است. ما هم باختیم.

به گزارش گزارشگر یک ، روزنامه “رسالت” افزود: “در چنین شرایطی ، آنچه در مورد تعهدات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مانند وزارت اطلاعات می توان گفت ، اما مهم است که بدانیم جامعه اطلاعات در داخل خانواده شکل می گیرد و در صورت لزوم سواد است. احتمال اینکه آسیب ببیند کمتر است.

جلوگیری از خطرات امنیتی یکی از مواردی است که باید در زمینه سواد رسانه ای مردم گنجانده شود و اگر هر فردی آگاهی لازم را در مورد آن داشته باشد ، هر دو فرد و جامعه کمتر در معرض آسیب پذیری های امنیتی قرار می گیرند. یا چون وضعیت اجتماعی آنها بیشتر در معرض این آسیب ها است ، باید اطلاعات بیشتری نسبت به دیگران دریافت کنند و از قابلیت های امنیتی بالاتری نسبت به سایرین برخوردار باشند.

دانستن مهارتهای دستگاههای جاسوسی دشمن ملت شما و روشهای مختلفی که برای به دام انداختن نخبگان یا شهدا استفاده می شود ، می تواند به شما در کاهش تلفات در زمینه حذف و از بین بردن رهبری کشور کمک کند. برای سرویس اطلاعاتی آمریکا می تواند جالب باشد که درباره آسیب شناسی فرهنگی جامعه ایران چیزی بشنود. در این مطالعه ، این سازمان توصیه كرده است كه ایرانیان در یك اعلان رسمی از مأموران اطلاعاتی كه در ایران فعالیت می كنند ، افرادی احساساتی هستند. بنابراین هدایا ، امکانات رفاهی تهیه کنید و رستوران خود را به شرکت در تعامل دعوت کنید … شما این را مدیون هستید زیرا آنها در این شرایط سعی می کنند عشق شما را پس دهند و در این روند به شما یک رابطه دوستانه با او می دهند او را همراهی کنید و کم کم او را به یک خیانتکار و جاسوس تبدیل کنید.

بنابراین ، دانش کمتری در مورد امنیت به افراد جامعه شما ، به ویژه نخبگان کمک می کند تا کمتر در این دام بیفتند. در این راستا ، رسانه ها ، به ویژه رسانه ملی با تولید سریال ها و مستندهای مرتبط با حوزه امنیت ، نقش مهم و تأثیرگذاری در بالا بردن سواد امنیتی عمومی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، گفتگویی با محمد لیسانی ، کارشناس و مدرس سواد رسانه ای آماده کردم. در زیر می توانید آن را بخوانید.

آگاهی از امنیت پیش شرط درک روند دشمنان فریب خورده است.

او در ابتدا گفت: “سواد رسانه ای از رشته های مختلفی از جمله اقتصاد ، علوم تربیتی و امنیتی تشکیل شده است که هر یک تعریف و مفهوم متفاوتی دارند.” قابلیت های امنیتی به معنای محافظت از دارایی بدون سرقت یا هک اطلاعات است. “

“سواد امنیتی را نمی توان از سایر زمینه های سواد رسانه ای جدا کرد زیرا همه این زمینه ها به هم پیوسته هستند و با هم به دنبال معنی هستند.” “بنابراین من نمی توانم پیشرفت و یادگیری این رشته را به تنهایی پیشنهاد کنم.”

لسانی گفت: “ارتقا litera سواد امنیتی در مجموعه سواد رسانه ای مسئله مهمی است که باید با آن کنار بیایید.” سواد رسانه ای در حوزه مصرف است. این به این معنی است که خدمات توسط مخاطبان ارائه و استفاده می شود. “از این طریق ، سواد رسانه ای بر مخاطب مصرف کننده نظارت می کند ، در حالی که سایر زمینه ها مانند سواد امنیتی مخاطب محور نیستند ، اما مصرف مناسب را در متن عامل شکل می دهند.”

کارشناس و مربی سواد رسانه ای همچنین خاطر نشان کرد: “دانش امنیتی یک موضوع مهم و مهمتر از همه ، اداره همه کشورها است. حفظ هویت و محافظت از درگاه ها و همه روابط مهم کشور در این گروه قرار می گیرد.” جاسوسی در فرایند فریب روش های نفوذ دشمن و اطلاعات اولیه ، فن آوری های ارتباطی و افراد آشنا بودن با رفتارهای سازمان به معنای امنیت است. “

تقویت سواد امنیتی برای محافظت از جان مردم و داده های ملی

وی گفت: “آگاهی از امنیت و تمام اطلاعاتی كه شهروندان نیاز دارند سواد امنیتی نامیده می شود.” “در سطح خرد ، این به معنای حفظ امنیت خانواده است و در سطح کلان به معنای حاکمیت و امنیت فضای مجازی کشور است.”

وی گفت: “آنچه اکنون مهم است ، سواد امنیتی قرار دادن مشکلات بزرگ کشور است.” به عنوان مثال ، در جنگ سایبری حساب های افراد هک شده و داده ها در اختیار دشمن قرار می گیرد. “روشن است که این دانش بسیار مهمتر از دانش امنیتی در سطح خرد ، به ویژه در سطح حاکمیت و فضای مجازی است.”

لیسانی نتیجه گیری می کند: “امروز توانایی های امنیتی نسبتاً کامل است ، اما نمی توانم بگویم که ما در این دانش به بالاترین سطح رسیده ایم.” در چند سال گذشته ، اپراتور کشور هک شده و اطلاعات کشور در اینترنت منتشر شده است. در سالهای اخیر اطلاعات درگاه بانکی کشور نیز منتشر شده است. “این مسائل نشان می دهد که ما هنوز هم باید سواد امنیتی را تشویق و تقویت کنیم ، و علی رغم همه اقدامات خوب ، ما باید آن را در حد امکان انجام دهیم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا