اقتصادی

چرا بورس درجا می‌زند؟/ شوک مصنوعی به سهامداران

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک، حال بازار سرمایه این روزها خوب نیست. آ که گزاش هان ش ش ی، هف ی ی ی ی ز ایه ایه از گذ ز ا، ه ه و و و ی ایار ا ا ا ا ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر.

شاخص ک س ز ه و ر خ ز ک ک ​​ک د ه ب ا ا هز ار واح واهش تاهش ت ا ا ی و هز ار اهش یاف. در روز دوشنبه شاخص کل بورس با 4095 نزول تا یک میلیون و 373 هزار رقم واحد کاهش یافته و در روز سه شنبه با 6766 کاهش رقم یک میلیون و 367 هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل بورس در روز چهارشنبه هم با ۱۱ هزار و ۸۳۱ واحد نزول تا رقم یک میلیون چو یخص کل بورس در روز چهارشنبه هم با ۱۱ هزار واحد نزول

بیشتر بخوانید:

ارزش واقعی سهام عدالت چقدر است؟

سقوط آزاد بورس در آخرین روز هفته

در این شرایط، عقاید اعتقاد دارند ورود پول جدید به بازاری است که به خاطر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، مهم‌ترین دلیل درجا زدن این روزهای بازار است.

مجید عبدالحمیدی، کارشناس و فعال بورس و بازار سرمایه در گفت‌وگو با گزارشگر یک درباره وضیعت این روزهای بورس گفت: بلاتکلیفی بازار بهترین اصطلاحی است که این روزها می‌توان در جمع فعالان بازار و رسانه‌ها به مشاهده مشاهده کرد. در خیلی از صنایع متوسط ​​​​نمادهایی با p/e پنج حتی کمتر به وفور پیدا می‌شود.

وی افزود: در گروه‌های بزرگ‌تر نیز وضعیت به همین صورت است و بازار ش از نظر قزم است. ام ان و پ ب ب ز ز ز ز ز ز ز یط یط یط یط ی ق ق ی ص ص اس ا ا اس ه ا ا د جاز یای بای ار ار.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به ابن پرسش که این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت در پاسخ به ابن پرسش کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بازار سهام به علت نامعلوم بودن افق پیش روی مذا کرات احیای برجام در لفا مروز. این بازار به معنای آن است که در شرایطی که باعث ایجاد ابهام فعالان اقتصادی نسبت به آینده می شود، بورس مالی نیز در مورد سرمایه گذاری حتی در کوتاه مدت وجود ندارد.

عبدالحمیدی مشخص کرد: به نظر من با و تکلیف این موضوع و ثابت شدن سیاست‌های بانک مرکزی برای نرخ سود بین بانکی، می‌توان این روند را در بورس خوشبین بود.

چرا بورس درجا می‌زند؟/ شوک مصنوعی به سهامداران

سردرگمی سهامداران بازار سرمایه

وی در ادامه درباره سردرگمی سهامداران در این روزها گفت: هیچ چیز تدرای بازار بازار گمی سهامداران در این وی در ادامه درباره سردرگمی سهامداران در این در این وضعیت برخی از سیاست‌های دولت کلان با به راه انداختن نمونه‌های مصنوعی در صنعت در بایار در این وضعیت برخی از سیاست‌گذاران کلان با سعرای

این کارشناس بازار سرمایه افزود: صحبت‌های افراد مختلف در مورد شاخص‌های اعداد، بالا بردن دامنه نوسان برای انجام زمان‌ها یا بیشتر کردن آن‌ها نمی‌تواند کمکی به رشد بازار کند و حتی بیشتر باعث بی‌اعتمادی سهامداران به بازار شود.

بهترین استراتژی سهامداران

عبدالحمیدی در پاسخ به این پرسش که بهترین استراتژی در این شراتیط برای سهامداران چی است عنوان کرد: سهامداران خود نباید با دارایی‌های احساسی و هیجانی رفتار کنند. آ ز از همای که م ی ی ب ب زاز ار بای ه ج ز ز ز ز ز ز ز ز ز و و و ز ان واس و ااب.

ی ی:: اگ داش ای کار زار زار افاد و ه ه ه و و و و ط ر و و ازار ایه.

این کارشناس بازار سرمایه متذکر شد: بهترین گزینه برای این افراد، شرکت‌های سبدگردانی و سرمایه‌گذاری است، اما در مورد افرادی که در بازار هستند، این موضوع به شدت بازار است که آیا این سهامداران به منابع مالی خود در کوتاه‌مدت نیاز دارند یا خیر. ؟ ر ص که ه اه ر رای ب رای نار بار هیجای فار ک و و که ی ب ب ی ای تان تار تار.

عبدالحمیدی ادامه داد: مهمترین مشکل سرمایه‌گذاری در بازارهای مالصاد نبواد دانش مدیریت. اگر شما معامله‌گر مبتدی در بازار هستید، حتما باید با خیلی کم شروع به کار کنید اگر شما معامله‌گر مبتدی در بازار هستید،

وی مشخص کرد: از ۵ یا ۱۰ درصد کل سرمایه آزاد ‌خود استفاده کنید. زمانی که تعداد موفقیت‌آمیز با نسبت به نسبت به زیان (سود به زیان) منطقی بیشتر از تعداد ناموفق می‌شود، می‌تواند به صورت پله‌ای میزان ورود نقدینگی خود را در بازار بیشتر کند و سعی کنید همیشه در جهت روند بازار حرکت کنید. فقط به این روش و ابزارهای مشتقه شناخت کافی داشته باشید.

۲۲۳۲۲۵

دکمه بازگشت به بالا