عمومی

چرا دارو کمیاب شد؟ – گزارشگر یک

ابراهیم رئیسی از روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به دریافت برخی از داروها، مصرف داروها را مکلف کرد ضمن تامین سریع داروی اقلام دارویی و رفع نیاز مردم، دلیل احتمالی را به طور دقیق انجام داده و با هر فرد یا فرد دیگری. مجموعه‌ای که در این زمینه کوتاه شده است به شکل مناسبی انجام شود. آیا علت‌های مشکل دارو کجاست؟

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: ««ناصرخسرو» زمانی آخرین راه و پناه داروهای کمیاب و خاص براران بیماران صعب العب شت: تصوری که برای تهیه چند قلم داروی دم دستی شبیه‌بیوتیک و سرم آن هم در زمان آنفلوآنزا دست‌به دامان دلال‌های دارو، دور از ذهن است اما حالا باید داروخانه به داروخانه بلکه شهر به شهر دربه‌در همین اقلام تبدیل شود.

این موضوع در مورد شربت‌های ضدبیوتیک کودکان وخیم‌تر است. بحران از سال ۹۹ توسط تولیدکنندگان دارو و زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کوکش بیی ی کران از سال ۹۹ توسط تولیدکنندگان ر ی یگ ههههه زاز ای ای ای ای ه داره باکه ب هزار یان مان ا ات تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد بحران دارو مختص یک شهر نیست ار کشور بحرانی که در بهمن‌ماه شدت می‌گیرد و بر مدار صعود می‌چرخد. آنفلوآنزا شناسایی کرده و به اطلاع رسیده است. هم‌زمانی آن با فصل مدرسه و سرما، باعث می‌شود افراد بیشتر درگیر و نیازمند مداوا و دارو باشند.

در این شرایط، مصرف داروها بیشتر مشخص و معرفی شده است. شهام شی، ئی م ی ای واگی واگی زاش هاش گف ا اس بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا معمولاً در مدارس به دلیل ازدحام در یک محیط بسیار دانش‌آموز پیدا می‌کند و سپس ممکن است از طریق فرزندانشان به این بیماری مبتلا شوند.»

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، بعدازظهر روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به گزارش‌های دریافتی از برخی از اقلام دارویی، بیماران مصرفی را مکلف کرد ضمن تامین سریع داروی اقلام دارویی و رفع نیاز مردم، دلیل قصور احتمالی را به طور دقیق پیگیری کرده و با آن مواجه می‌شویم. هر فرد یا مجموعه‌ای که در این زمینه کوتاه به شکل مناسبی است.

انجمن‌بیوتیک‌ها و توزیع قطره‌چکانی

اگر نسخه‌های شامل شربت‌های آنتی‌بیوتیک اعم از آموکسی‌سیلین، سفکسین، آزیترومایسین، مترونیدازول، شربت‌های ضد تب اطفال مانند استامینوفن، بروفن، شیاف استامینوفن کفش‌های اطفال، آموکسی تزریق‌کلاوها، شربت‌های ضدبیوتیک به صورت اطفال یا کمپول هستند. و داروخانه به داروخانه مراجعه کنید، بلکه در داروخانه‌های منتخب وزارت بهداشت پیدا کنید. چان ز از اق هن، لاش خهاش راش یاآق از ب تا آن آ و ه د بال ق یک یک ؛ ؛ ؛ ؛ داروهایی که خیلی ساده به نظر می‌رسند و شاید بی‌نسخه هم ممکن است آن را دریافت کنند، حالانم شاید می‌رسید و شاید داروهایی که

دکتر امیر امیریان در فردیس کرج علاوه بر لیست بالا، شربت بروفن را هم اضافه می‌کند. اوال می‌کند در آن حوالی که منظور حتی اطراف اطراف است، این اقلام را نمی‌توانم. جوابی که روزانه به 300 تا 400 نفر می دهد و همه را دست خالی روانه می کند. او می‌گوید: «ظرف یک هفته دیگر اصلاً نمی‌توانم این داروها را پیدا کنم. پیش‌تر این داروها به قطره‌چکانی توزیع می‌شد، اما با توجه به شفل‌شایش، دچ.

بر اساس تحقیقات «دنیای اقتصاد» وضعیت در شهرهای دیگر نیز به همین منوال است. به طور خاص استانهای اصفهان و اهواز، اراک، خرمآباد و مناطق جنوبی ایران. به گفته او مشکل اصلی مشکل است که با روند فعلی، شرف یک هفته ارایط است.

بدهی شش هزار میلیاردی تامین اجتماعی

طرح دارویار قرار بود جبران تفاوت قیمت داروها با آرزو آزاد باشد که توسط شن ازمان تامام اوتامیا اج طرح دارویار قرار بود جبران تفاوت قیمت داروها با آرزو آزاد باشد که دکتر «م» در مارلیک ملارد، از وضعیتی که آقای دارو در منطقه گلایه دارد و طبق اخباری که دارند در همه صنف آنها به طور برابر تقسیم می‌شود، داروخانه‌های منتخب توسط وزارت بهداشت که قرار است منطقه را جبران کنند. او ی: «« د ااو ه ش ش ش کیاکی ج د د د د داه یش ا ات و و و و ا اخ »ان »اه »اه.

به گفته دکترم، با توجه به دارویار، سازمان تأمین اجتماعی باید ماهانه دو هزار و صد میلیارد تومان به کل داروخانه‌های کشور پرداخت کند، اما سه است که پرداخت نشده و حجم مطالب به شش هزار میلیارد تومان رسیده است. اکنون 600 میلیون تومان از سازمان تأمین اجتماعی طلبکار است که با توجه به تورم 50 درصدی تورم، اگر سه ماه دیگر پرداخت شود، ارزش آن حدود 200 میلیون تومان می‌شود و 300 میلیون تومان از حساب داروخانه به مردم پرداخت می‌شود. او می‌گوید: «با توجه به افزایش قیمت دارو که با آزادسازی قیمت ارز صورت گرفت، قرار بود به سرعت و ظرف دو هفته مصرف شود، بابت افزایش قیمت پرداخت اما خلف وعده و مصرف دارو باعث برهم‌خوردن داروها می‌شود و آنها را در مرز ورشکستگی می‌کنند. قرار داده؛ به طوری که نمی‌توان دارو تهیه کرد.»

ر حای که یان ط ارار اجای ض ضای دان ««»» »:« «ای در حالی که کار تخصصی اما با تغییر مدیریتی هر بار فردی است. در حالی که شایسته‌سالاری نادیده گرفته می‌شود و نورچشمی‌ها منصوب می‌شوند.»

به گفته او سیاست گذاری دارو بسیار غلط بوده است. باج آزادازی ا از ، های تای ت اد ایه دار و خاس ش ش ش ی ا ا اد ا ش. در حالی که قیمت مواد اولیه هفت برابر شده است. دکتر «م» با بیان اینکه در این شرایط تولید تنها نمی‌کند، می‌گوید: «به فرض، در شرایطی که قیمت واقعی صد هزار تومان است، به دلیل اعتبار دولت، تولید تنها اقتصادی نخواهد بود. در حالی که توان تولید دارد.»

او به هشدارهای چند باره سندیکای تولید کننده مواد اولیه اشاره می کند و می‌گوید: «آنها بارها برای تغییر قیمت‌ها تذکر داده‌اند و ادامه شرایط فعلی باعث خردشدن خود می‌شود اما به هشدارها توجهی نمی‌شود.»

طرح دارویار درست اجرا نشد و تامین خانه اجتماعی پول نمی‌دهد، داروها روندر می‌توان کدروا مینی پول اجتماعی

بحران در سال ۹۸

درمان دارویی از زمان بحران در سال 98 آغاز شد اما آن زمان به دلیل همه‌گیری ممکن است طبیعی به نظر می‌رسد اما برای آن بحران، دورخیز برای یک بزرگ بوده است. دکتر نادر رحیمی، داروخانه‌های در حوالی خراسان دارد. او ب ا ا ک ی ی رار ک و ک ک ف ق ااع ا و و خص خص ص ه های خص کیاکی د. او می‌گوید: «کمبود آنتی‌بیوتیک، از اوایل سال مشهود بود. وضعیتی در سالهای قبل به این شدت و حدت دیده نمی شود.» به گفته دکتر رحیمی، مدیران تولید کننده از پایان سال ۹۹ اعلام کردند و هشدار دادند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و شناورشدن قیمت آن، چه چیزی از داروها در نظر گرفته شد اما توجهی به آن نشد.

او می‌گوید: «از آخرین سال ۹۹ تا اوایل ۱۴۰۰ هشدار داده شده است که به ازای تورم سالانه، تغییر قیمتی که سال‌ها انجام می‌شود، اعمال می‌شود اما از ۱۴۰۰ دلیل عدم هماهنگی یا تمکین شرکت‌ها بازه تغییر قیمت‌ها به قطره‌چکانی بوده است.»

ای ا ا م ش ه ه ق کپ ک ک ی که س اال ما ان به گفته دکتر رحیمی، این افزایش از زمان شناورشدن نرخ پیش بینی میشد. درخواست تولیدکنندگان تعیین نرخ توسط دولت و میزان با نرخ تورم تا بخش تولوف کوید یا درخواست تولیدکنندگان تعیین نرخ توسط

او شک ااصار ی ی ی: «« از اص از صدات ک ب ی ی ی ی ی ی ی ی ی ک د »» »

وی اظهار کرد: در حالی که پس از اجباری‌شدن نسخ الکترونیکی، قرار بود داروخانه‌ها به سرعت پرداخت شوند، چهار ماه است که سازمان تامین اجتماعی این بدهی را پرداخت می‌کند. موضوعی که دارو را سخت می کند. شایط خ ا ای ، ج غییای د اراه ه ه آ آ ا اا ی و ا ا اد ا ا ا ی ای یاه ن. ورشکستگی گلوی داروخانه‌ها به آنها خاص است که در ۴-۵ سال گذشته شروع کرده‌اند، میف. او می‌گوید: «پیش از این انتقال پروانه یا تغییر موسس داروخانه و پیداکردن آن در موقعیتی خوب، سخت بود و شاید ۱۰ فروشنده در سال پیدا می‌شد اما تعداد آنها به ۱۰۰ میلیون رسیده است. به نحوی که می‌توانم محل آن را انتخاب کنم. این تصمیمی است که برخی داروخانه‌ها پیش از ورشکستگی گرفته‌اند.»

بازار در دست واسطه‌ها و دلال‌ها

تنها داروسازان می‌تواند با شرکت‌ها یا ویزیتورهای آن‌ها وارد مذاهب شده و خری داشته باشد. دکتر حمید سبزیوند در دزفول داروخانه دارد و وضعیت دارویی را در فاجعه توصیف می‌کند. وضعیتی که در اهواز و آبادان هم مشابه است. لیست داروهایی که آن مشهود است شامل آپاتل- تزریقی استامینوفلن- آمپول کتورولا کتورولا. داروهایی که به طور معمول نیاز دارند. او میگوید: «کمبود دارو، فرصت سوء استفاده از داروخانه ها را فراهم کرده است. به طوری که معاونت درمانی هر منطقه سهمیه‌بندی داروها و شرکت‌هایی که از آنها بایا داروها به عنوان معاونت درمانی هر منطقه تقسیم‌بندی می‌شود. ش ها ر کار و ک ات -ه کات شام ۱۵ ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ه ه ه خ د د د د ه ج ج ازی ج ازی این شرایط تحمیلی ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان روی دست‌ها داروخانه‌ها می‌گذارند. این در حالی است که روزانه حداقل ۲۰۰ برای سرم یا آمپول‌ها وجود دارد.»

به گفته او از زمان شروع وضعیت دارو مطلوب نبوده اما اکنون به مرحله بحرانی رسیده است. این همه مشکل نیست و واسطه‌ها بازی سخت‌تری برای داروها هستند که ساخته‌اند. دکتر سبزیوند می‌گوید: «در این میان برخی افراد سودجو به صورت مستقیم داروهای کمیاب مانند کتورولاک یا کلرفمین آمین را از شرکت‌ها خریده‌اند و تا 200 درصد بالاتر از قیمت داروخانه‌ها می‌فروشند. داروخانه‌ها نیز به دلیلی از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی بیمارستان‌ها هم مشدی ه. این افراد داروساز.»

به گفته او در هر خرید، داروخانه‌ها باید به خرید محموله برخی از داروها توجه داشته باشید که تا زمانی که چک‌های خود را تامین کنند، امکان خرید جدید وجود ندارد. موضوعی را با نقدینگی که آنها موضوعی را مطرح کرده اند را در مرز ورشکستگی قرار داده اند که.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا