اجتماع

چرا شبها دچار پا درد می شویم؟

درد پا یکی از رایج ترین عوارضی است که هر روز میلیون ها نفر با آن روبرو می شوند ، اما برخی از افراد درد پا را فقط در شب یا هنگام خواب تجربه می کنند.

به گزارش گزارشگر یک ، درد در پاها در شب می تواند در خواب اختلال ایجاد کند یا کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار دهد. در بیشتر موارد ، علت اصلی علت این عوارض است و اگرچه درمان های خانگی نیز می توانند آن را از بین ببرند ، اما گاهی اوقات شما باید به پزشک مراجعه کنید.

سایت Health Line در مقاله خود به برخی از این عوامل اشاره کرده است.

پلانتار فاشیا: فاشیای کف پا ، یا نخاع کف پا ، یک بافت همبند طولانی و ضخیم است که درست در زیر پوست کف پا قرار دارد و از پاشنه پا تا کف پا امتداد دارد و باعث قوس کف پا می شود. وقتی این رباط ها تحت فشار یا کشش قرار بگیرند ، می توانند باعث درد پا و التهاب و عوارضی مانند ورم کف پا شوند.

صافی کف پا ، چاقی ، کف بیش از حد ، خشکی عضلات پا و ایستادن طولانی مدت از علل این عوارض است.

نورومای مورتون: این وضعیت دردناک در اثر التهاب در اطراف اعصاب انگشت پا ایجاد می شود و با احساس درد و سوزش همراه است. درد لزوماً در شب بدتر نمی شود ، اما درد می تواند در طول روز باقی بماند ، به خصوص هنگام راه رفتن یا فشار آوردن به پاها.

افراد مبتلا به این عارضه اغلب کف پا صاف ، قوس بیش از حد پا ، پینه یا انگشتان چکشی دارند.

بارداری: در دوران بارداری ، بدن کلسیم را متفاوت از قبل پردازش می کند. این تغییرات در سطح کلسیم می تواند باعث گرفتگی و سفتی در پاها شود.

دیابت: قند خون بالا می تواند با گذشت زمان به سیستم عصبی مرکزی از جمله اعصاب پاها آسیب برساند. هرچه آسیب عصبی بیشتر باشد ، علائم شدیدتری مانند درد پا و گزگز نیز بیشتر می شود.

عوامل سبک زندگی: بسیاری از دلایل درد پا را می توان در نحوه راه رفتن ، نحوه نشستن و نوع کفش مشاهده کرد.

عوامل سبک زندگی که می توانند باعث درد پا شوند عبارتند از:

نشستن ، ایستادن ، راه رفتن ، دویدن ، یا پوشیدن کفش و وزن نامناسب برای مدت زمان طولانی.

آناتومی پا: بعضی از افراد به دلیل ساختار پا شب احساس درد در پاها می کنند. افرادی که کف پا صاف یا قوس بلند پا دارند بیشتر تحت تأثیر وضعیتی قرار می گیرند که باعث درد پا می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا