سلامت و دانش

چرا مرگ بر اثر کرونا در واکسینه‌شده‌ها،‌ نشانه بی‌اثر بودن واکسن نیست؟

کارشناسان توضیح می دهند که چرا افرادی که واکسینه می شوند بر اثر COVID-19 می میرند ، اما آنها می گویند این بدان معنا نیست که واکسن م effectiveثر نیست.

به گزارش گزارشگر یک ، کالین پاول ، وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز دوشنبه بر اثر عوارض ناشی از کرونا درگذشت. خانواده وی گفتند او هر دو واکسن را دریافت کرده است. پاول 84 ساله بود و نوعی سرطان خون داشت.

مقامات بهداشتی ایالات متحده نگران هستند که مخالفان واکسن با ادعای اینکه این واکسن به اندازه کافی م effectiveثر نیست وقتی می شنوند که وزیر خارجه سابق بر اثر عروق ویروس کرونا با وجود واکسیناسیون کامل فوت کرده است ، نیاز به واکسن را به چالش می کشند. اگر افراد پس از واکسیناسیون بیشتر در اثر بیماری کووید -19 جان خود را از دست می دهند ، کاربرد واکسن چیست؟

CNN با دکتر لیانا وان از دانشگاه جورج واشنگتن در مورد واکسیناسیون COVID-19 و مرگ برخی افراد مصاحبه کرد.

این س answersال که چرا افراد واکسینه شده بر اثر این بیماری می میرند و آیا واکسیناسیون لازم است پاسخ می دهد؟ او گفت: “ما باید از آنچه علم و تحقیقات نشان می دهد ، شروع کنیم.” واکسن کووید -19 در پیشگیری از بیماری ، به ویژه شکل جدی آن بسیار مثر است. آخرین داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا (CDC) نشان می دهد که واکسن خطر آزمایش کووید -19 را 6 برابر کاهش می دهد و خطر مرگ را 11 برابر کاهش می دهد.

با این وجود ، واکسن کووید -19 به طور کامل از افراد در برابر این بیماری محافظت نمی کند. در حقیقت ، هیچ واکسنی این تأثیر را ندارد و تقریبا هیچ درمان دارویی یا دارویی 100٪ مثر نیست. این بدان معنا نیست که واکسن بی اثر است یا نباید مصرف شود.

دکتر لیانا وان در پاسخ به این س ifال که آیا احتمال وجود بیماری جدی با وجود واکسیناسیون وجود دارد یا خیر ، گفت: “نتایج نشان می دهد که ژنرال پاول در این گروه قرار داشت. ما متوجه شدیم که افراد مسن و افراد دارای شرایط زمینه ای به اشکال جدی تری مبتلا می شوند. و در نتیجه احتمال مرگ شما بیشتر است.

وی گفت: “به همین دلیل ، یک دوز تقویت کننده (تقویت کننده یا یادآور) یا دوز سوم (سازمان بهداشت جهانی دوز سوم را به عنوان واکسن اصلی دو واکسن چینی ، سینوفارم و سینوواک توصیه می کند) توصیه می شود. دلیل.” به

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا