عمومی

چرا نوشیدن چای در لحظات بحرانی می‌تواند مفید باشد؟

مطالعات نشان داده است که چای ممکن است علائم افسردگی ، فراموشی و سندرم داون را بهبود بخشد.

به گزارش گزارشگر یک فرادید وی نوشت: “برای قرن ها ، چای چیزی فراتر از رفع تشنگی نبوده است.” مردم در سراسر جهان برای استراحت ، خستگی و آرامش چای می نوشند و بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند. این احساس که یک فنجان چای بازسازی شده می تواند همه چیز را بهتر کند ، هنوز هم انتخاب خوبی است. با ادامه روند رو به رشد مصرف چای در سراسر جهان ، سازمان ملل 21 مه را به عنوان روز جهانی چای نامگذاری کرده است.

دانشمندان می خواهند بدانند که چای چگونه بر روحیه و شناخت مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. به طور خاص ، آنها می خواهند بدانند که آیا اثرات تسکین دهنده و تسکین دهنده چای به پیامدهای بیولوژیکی ترکیبات موجود در چای یا بافتهایی که چای در آنها مصرف می شود ، ناشی می شود. بافت آماده سازی نوشیدنی به این معنی است که جهان یک فنجان آزادانه انتخاب کرده و مدتی در گوشه ای نشسته است. یا شاید هر دو کار کنند.

چای های سیاه ، سبز و اولانگ همه از گیاهی به نام Camellia sinicis تهیه می شوند. با این حال ، از آنجا که چای سبز به روش دیگری فرآوری می شود ، برخی از ترکیبات سطح بالاتری دارند و دانشمندان معتقدند که تأثیر مثبت بیشتری بر سلامت روان ما دارد.

تقویت مغز

استفان بورگواردت ، رئیس گروه روانپزشکی و روانکاوی در دانشگاه لوبک ، آلمان ، می گوید یافته های علمی حاکی از آن است که چای می تواند عملکرد مغز را در افراد سالم بهبود بخشد. وی در مطالعه ای در سال 2014 ، عصاره چای سبز معادل 1 تا 2 فنجان چای سبز را در اختیار 12 داوطلب سالم قرار داد و برای شناسایی تغییرات اتصال در مناطق خاصی از مغز ، از مغز تصویربرداری کرد.

وی گفت: “ما شاهد افزایش ارتباطات در مناطق مغزی هستیم که درگیر حافظه کوتاه مدت هستند.”

مطالعه ای که او در سال 2017 با دانشمندان دیگر انجام داد ، نشان داد که چای از سه طریق بر مغز ما تأثیر می گذارد: با افزایش حافظه و تمرکز می تواند بر شناخت تأثیر بگذارد و بر عملکرد مغز به ویژه حافظه تأثیر بگذارد. این مطالعه نتیجه گرفت که غربی ها می توانند با مصرف حداقل 100 میلی لیتر چای سبز در روز از “عملکرد عصب” محافظت کنند. با این حال ، بورگواردت هشدار می دهد که تأثیرات آن بسیار گسترده نیست و شواهدی که در حال حاضر در دسترس است ، بر اساس مطالعات با تعداد کمی نمونه است.

ترکیبات مختلف

هنوز مشخص نیست که ترکیبات موجود در چای مسئول تقویت قدرت مغز ما هستند و آیا این ترکیبات به تنهایی کار می کنند یا به صورت ترکیبی.

مهمترین ترکیبات موجود در چای در واقع آنتی اکسیدانهایی مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ، فراوانترین ترکیب موجود در چای و به دنبال آن ال تیان ، کافئین ، اسیدهای آمینه موجود در برگهای چای است.

بورگواردت می گوید فواید چای یکی از این ترکیبات نیست ، بلکه به دلیل وجود کافئین و ال تیان در کنار هم است.

مطالعات نشان داده است که چای ممکن است علائم افسردگی ، فراموشی و سندرم داون را بهبود بخشد.

مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد نشان داد که نوشیدن مرتب چای در طول زندگی 21٪ خطر ابتلا به افسردگی در افراد را کاهش می دهد. البته ، از آنجا که این مطالعه یک مطالعه مشاهده ای است ، بنابراین نباید رابطه علتی بین افسردگی و نوشیدن چای برقرار شود ، اما باید گفت که نوشیدن چای و افسردگی با هم ارتباط دارند.

بورگواردت می گوید نوشیدن چای ماده خاکستری مغز را تغییر می دهد و طبق مطالعات انجام شده روی حیوانات ، تأثیرات چای در درمان اختلالات روانی مانند افسردگی و فراموشی مفید است. با این حال ، وی خاطرنشان کرد که این مطالعات در مراحل ابتدایی است و برای تأیید مطالعات آزمایشگاهی قبل از نتیجه گیری به آزمایشات بالینی در مقیاس بزرگ نیاز دارد.

بی ضرر

چای همچنین برای سلامت جسمی مفید است. نوشیدن چای عمر را طولانی می کند ، خطر بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد و ممکن است دارای خواص چربی سوزی باشد.

گانتر کهنه ، دانشیار تغذیه و علوم غذایی در دانشگاه ردینگ انگلیس ، در حال مطالعه فواید فلاوانول موجود در چای ، کاکائو و برخی میوه ها است. سال گذشته ، مطالعه وی نشان داد که افرادی که از رژیم غذایی غنی از فلاول مانند توت فرنگی ، چای و سیب استفاده می کنند ، فشار خون پایین تری نسبت به دیگران دارند.

کهنل می گوید ، بیشتر تحقیقات انجام شده در مورد فواید چای و مواد تشکیل دهنده آن به طور کلی مشاهده ای است و به گزارش خود افراد و تأثیر نحوه تهیه و مصرف غذا بستگی دارد.

منبع: CNN

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا