عمومی

چرا پرسپولیس امسال عملکرد پرفرازونشیبی دارد؟

پرسپولیس امسال فراز و نشیب های زیادی داشته است و عوامل زیادی در آن دخیل هستند.

به گزارش گزارشگر یک، این روزنامه هموطنان ارسال شده توسط: “در هفته ای که استقلال و سپاهان حریفان خود را بردند، پرسپولیس با نتیجه باورنکردنی 2-2 مقابل هواداران متوقف شد و دو امتیاز کلیدی دیگر را از دست داد. بازیکنانی مانند محمد قاضی، داریوش شجاعیان و روح الله باقری مقابل بازیکن تازه صعود کرده بازی کردیم. تیمی که این تیم را نداشت در مجموع پرسپولیس امسال فراز و نشیب های زیادی داشته است و عوامل زیادی دخیل هستند.

1. شهر بی دفاع

بدون شک یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس جابه جایی در ساختار دفاعی این تیم است. فصل گذشته قرمزها به لطف یک خط دفاعی قوی قهرمان شدند اما امسال شرایط فرق می کند. پرسپولیس در 9 هفته اخیر تنها 3 بازی انجام داده است که در همین رقابت ها نسبتاً خوش شانس است. مدافعانی چون شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان از تیم جدا شده اند و جلال حسینی نیز با بالا رفتن سن مصدومیت های زیادی را متحمل شده است. در این شرایط پرسپولیس با زوج فرشاد فرجی و علی نعمتی پیش می رود اما آنها (به خصوص فرجی) نمی توانند با مدافعان سرشناس فصل قبل پرسپولیس مقایسه شوند. همچنین ساختار تیم در میانه میدان به گونه ای است که رقبا موقعیت های گل زیادی دارند. شاید مهاجرت احمد نوراللهی و عدم آمادگی در کامیابی نیا با بروز این شرایط همراه بود. واقعیت این است که اکثر تیم های لیگ برتر ایران بی کیفیت هستند و پرسپولیس با این ساختار دفاعی در آسیا مشکل خواهد داشت. به یاد داشته باشید آنها 2 گل به تیمی خوردند که در 8 بازی قبلی خود فقط 2 گل دریافت کرده بود. تازه کار در این دیدار یک گل دیگر به ثمر رساند که آفساید اعلام شد.

۲. اینجا همه یک وینگر هستند.

لیگ 21 پرسپولیس با مشکلات وینگر و هافبک متعددی مواجه است. متخصصان زیادی در کنار زمین در تیم حضور دارند اما هیچکس نمی تواند در مرکز زمین بازی کند. ترافیک وینگرها به قدری زیاد است که ستاره هایی مثل وحید امیری گاهی در پست دفاع چپ یا حتی هافبک راست بازی می کنند. علاوه بر این مدی ترابی، امید آلیشیا، اسان پالبان و سیامک نعمتی نیز وینگرهای اصلی هستند. گاهی اوقات از این بازیکنان به طور متناوب در میانه زمین استفاده می شود، اما جای تعجب نیست که کیفیت با این تغییرات پست به خطر بیفتد. عجیب ترین چیز این است که یحیی گل محمدی هم وینگر بود. از علی شجاعی و مهدی مهدیخانی گرفته تا رضا دهقانی که به زودی باید از تیم جدا شود. به نظر می رسد هر یک از دو خرید تاجیکستان در یک مکان بازی می کنند. با انتقال احمد نورالهی درصد حضور پرسپولیس در خط هافبک کاهش یافته اما کادر فنی توجهی به این موضوع ندارد.

سه. سقوط چند ستاره

پرسپولیس با وجود همه باخت ها و خریدهای بد کادر فنی همچنان یکی از ارزشمندترین تیم های لیگ است. مشکل اما این است که برخی از سفیدپوشان اصلی در این فصل به طرز عجیبی سقوط کرده اند. مهدی ترابی به ندرت در لیگ 21 نمایش عالی و متقاعد کننده ای را دیده است. البته در نیمه اول بعد از مدت ها بازی خوبی با هواداران انجام داد اما اینجا هم مصدوم شد و در نیمه اول تعویض شد. یکی دیگر از نمونه های شش بعدی آن در تخت جمشید عیسی کبیر است. بازیکنی که با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا نامی برای خود دست و پا کرد اما پس از 6 ماه محرومیت به فرم سابق خود بازگشت. مخصوصاً در این فصل، عیسی در بسیاری از بازی ها کاملاً «محو» شده است. اینکه چرا برخی از اعضای مهم تیم دچار تنزل شده اند، سوالی است که کادر فنی باید به آن پاسخ دهد.

4. دروازه بان عمومی

حضور حامد لک در پرسپولیس با روندی نزولی همراه بود. او در اولین روز حضورش با سفید در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان یک ناجی ظاهر شد. اما بعداً لک تبدیل به یک دروازه بان معمولی شد. دروازه بانی که گل های بدی به ثمر نمی رساند اما سرعت فوق العاده زیادی هم نداشت. با این حال، به تدریج به نظر می رسد که رنگ آمیزی بیشتر کاهش می یابد. در هفته های اخیر او اشتباهات جدی مرتکب شده است. برخی از آنها به اندازه انداختن توپ زیر پا در مقابل نفت آبادان دردسرساز نبودند و گاهی مثل گل دوم هواداران پرسپولیس را به دردسر می انداختند. البته این گل هند بود اما راک باید با قدرت بیشتری توپ را کنترل می کرد. در کل در خروجی عملکرد خوبی ندارد. رک ثابت می کند که او ستاره ای نیست که اشتباهات دفاعی خود را مسموم کند، او فقط یک دروازه بان متوسط ​​است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا