عمومی

چرا کی‌روش و ستاره‌ها به یکباره رفتند؟

با این شیوه مدیریتی ، فدراسیون فوتبال در سالهای اخیر کارلوس کی‌روش را از دست نداده است. ستارگان تأسیس شده توسط علی کاپا شیان یک به یک در فوتبال ایران پرش کردند.

به گزارش گزارشگر یک روزنامه ورزشی “ما می خواهیم مصاحبه کاظم طالقانی ، عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال را مرور کنیم.” این کمیته به آقای تاج تمام اختیارات خود را برای فسخ قرارداد داده است. “
اعضای هیئت مدیره پیش از این گفته بودند که اعضای هیئت مدیره به مهدی تاج کنترل کامل در انتخاب مربیان تیم ملی را داده اند. سوال مهم این است که چرا اعضای هیئت مدیره باید از یک شخصیت به طور کامل توانمند شوند ، از نقش آنها در “مهمترین مأموریت” و رئیس جمهور فدراسیون فوتبال صرف نظر کردند. براساس قانون اساسی فدراسیون فوتبال ، ارگانهای برتر تصمیم گیری برای فوتبال ، نه رای از هیئت مدیره فدراسیون فوتبال است که هر یک از آنها تنها یک رای است ، اما اظهارات طالقانی نشان می دهد که سایر اعضای هیئت مدیره در سالهای اخیر تصمیمی نگرفته اند. این مرد تصمیم گرفت فوتبال بازی کند و این یک ماشین امضاء بود. چه نیازی به هیئت مدیره است ؟!

ما می خواهیم نگاهی به مصاحبه ای با قاضی فدراسیون فوتبال بیندازیم که ادعا کرد قرارداد مارک ویلموتس از وی مخفی شده است. وی ادامه داد: “من نمی خواهم در این باره صحبت كنم ، اما حالا می خواهم سوالی را مطرح كنم. كمیته حقوقی فدراسیون فوتبال یكی از مشهورترین كمیته ها در همه فدراسیون ها است و از هر نظر به كارآیی اصرار می ورزد. پس از این اتفاق و قبل از انتخاب رئیس جدید اسقف ، نامه ای به رئیس فدراسیون ارسال شد. ما نمی توانیم هیچ اطلاعاتی در مورد قرارداد بدست آوریم. “

قرارداد مارک Wilmots نیز؛ در رابطه با کلیه توافق های حقوقی منعقد شده توسط فدراسیون فوتبال آمریکا ، کمیته حقوقی وظیفه ارائه اطلاعات ، خواندن شرایط توافق نامه ، اظهار نظر و مسئولیت هرگونه مشکلی که ممکن است بوجود بیاید را بر عهده دارد. این کمیته حقوقی مهم فدراسیون فوتبال چگونه از قرارداد با فدراسیون فوتبال خبر داشته است! در نتیجه ، مارک ویلتوتس به مدت دو یا سه ماه در ایران 2 میلیون دلار پول نقد دریافت کرد و اکنون 6 میلیون یورو دیگر به عنوان شکایت فیفا می خواهد. صرف نظر از تصمیم فیفا در مورد این پرونده ، این قرارداد باید به شکلی امضا شود که باعث می شود مارک ویلموتس درست باشد و من معتقدم اگر شکایت کند ، 6 میلیون یورو دیگر نیز دریافت خواهد کرد.

ستاره های گمشده
با این شیوه مدیریتی ، فدراسیون فوتبال در سالهای اخیر کارلوس کی‌روش را از دست نداده است. ستارگان تأسیس شده توسط علی کاپا شیان یک به یک در فوتبال ایران پرش کردند. تیم جوانان در جام جهانی 2017 درخشش ایجاد کرد ، اما در جام جهانی 2019 به این دلیل نبود که از مرحله گروهی جام ملت ها کنار رفت. تیم ملی جوانان یکی از 24 تیمی بود که در جام جهانی شرکت کرد ، اما جام جهانی 2019 نیز حذف شد زیرا در مرحله مقدماتی جام ملت ها کنار گذاشته شد. تیم امید نتوانسته است تا بازی های المپیک 2020 توکیو پیش برود و در سال های اخیر تیم فوتبال جهانی ساحل از جام جهانی خارج شده و وارد جام جهانی نشده است و تیم ملی نیز نتوانسته در جام ملت ها شرکت کند.

بدون شک همه اینها به این دلیل است که تصمیم گیری در مورد فوتبال توسط یک نفر و مشاوران وی گرفته شده است ، نه توسط کمیته ای که به بهانه فدراسیون فوتبال تشکیل شده است. بدون شک بهانه کمیته حقوقی در فدراسیون فوتبال نظارت بر مسائل حقوقی است. تصور کنید که کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال قرارداد مارک ویل مورتز را تشخیص نداد. می توان تصور کرد که کمیته فنی در مرحله انتخاب مارک ویلموتس نیست! در عصر ارتباطات و در هزاره سوم در سال 2020 ، کد رمزگشایی لغو شد و تصمیم گیری مبتنی بر تحقیق و تحقیق بود و از همه مهمتر این که عضو هیئت مدیره نبود ، بلکه اختیار خود را برای انتخاب مربی تیم ملی ، اما براساس رای گذاشته بود. بود.

پیش بینی می شود در آینده اساسنامه فدراسیون فوتبال تدوین شود تا اعضای هیئت مدیره بتوانند در تصمیم گیری نقش مهمی ایفا کنند ، در تصمیم گیری نقش ایفا کنند و به جای واگذاری تمام اختیارات ، مسئولیت هایی را در نظر بگیرند. امیدوارم در آینده اساسنامه فدراسیون فوتبال به گونه ای نوشته شود که کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال بر همه قراردادها نظارت داشته باشد ، با این امید که ستارگان گمشده به فوتبال بازگردند و مربیانی همچون کارلوس کری رز هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا