سلامت و دانش

چطور به فرد گرمازده کمک کنیم؟

به گفته متخصصان انجمن آمبولانس سنت جان انگلیس ، گرمازدگی که به آن گرمازدگی نیز می گویند ، هنگامی اتفاق می افتد که دمای بدن فرد به سطح خطرناکی برسد.

به گزارش گزارشگر یک ، وقتی شخصی گرما را از دست می دهد ، ممکن است دچار گرمازدگی شود.

وقتی فردی مدت طولانی در آفتاب یا در دمای بالا قرار دارد ، مقدار زیادی آب از بدن خارج می شود. قطع تعریق در این حالت به این معنی است که بدن دیگر نمی تواند خودش را خنک کند. این شرایط می تواند منجر به گرمازدگی شود.

طبق وب سایت سرویس بهداشت ملی انگلستان ، اگر فردی عصبانی بتواند در عرض 30 دقیقه خود را خنک کند ، خطر جدی برای سلامتی وجود ندارد ، اما اگر گرمازدگی رخ دهد ، باید با اورژانس تماس بگیرند.

علائم گرمازدگی چیست؟

علائم گرمازدگی ذکر شده توسط سرویس بهداشت ملی انگلیس شامل سردرد ، سرگیجه ، از دست دادن اشتها ، حالت تهوع ، تعریق زیاد ، حالت تهوع ، افزایش ضربان قلب ، دمای بدن بالاتر از 38 درجه سانتیگراد و تشنگی شدید است.

کودکان و بزرگسالان مبتلا به گرمازدگی علائم مشابهی دارند. با این حال ، کودکان همچنین می توانند خواب آلود به نظر برسند.

اگر فردی با این علائم ظرف 30 دقیقه بهبود نیابد ، ممکن است این شرایط منجر به گرمازدگی شود.

از علائم سکته گرمایی می توان به کمبود تعریق حتی در مواقع بسیار گرم ، دمای بدن بالای 40 درجه ، تنگی نفس ، سرگیجه ، سکته مغزی ، بیهوشی و کمبود فعالیت اشاره کرد.

چگونه به یک فرد داغدار کمک کنیم؟

سرویس بهداشت ملی انگلیس توصیه می کند در صورت مشاهده کمبود آب در گرما ، کسی را به مکانی خنک منتقل کنید.

برای پایین آوردن درجه حرارت بدن می توانید هر کاری که می توانید انجام دهید ، مانند نوشیدن آب فراوان ، خنک سازی پوست با اسپری یا اسفنج و دراز کشیدن در رختخواب و پاها کمی بالاتر از بدن.

اگر فرد در عرض 30 دقیقه بهبود پیدا نکرد و از گرم شدن بیش از حد خود اطمینان داشتید ، با اورژانس تماس بگیرید و با آمبولانس تماس بگیرید.

متخصصان روش هایی مانند مرطوب کردن اسفنج یا پیچاندن آن در یک حوله مرطوب خنک را برای کاهش دمای بدن تا رسیدن آمبولانس توصیه می کنند.

اگر به نظر می رسد دمای بدن شما طبیعی است ، ورق مرطوب را با یک ورق خشک جایگزین کنید.

همچنین ، همچنان که منتظر رسیدن امدادگران هستید ، نظارت بر تنفس ، نبض ، هوشیاری و سطح واکنش بیمار را ادامه دهید. هر بار که سطح هوشیاری و واکنش فرد کاهش می یابد ، لازم است نفس را چک کنید و به یاد داشته باشید که نفس باز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت از فردی که دارای هوشیاری و پاسخگویی کم است ، باید روش مراقبت های اولیه را بدانید.

چگونه می توانم از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنم؟

به گفته کارشناسان ، می توان اقدامات مختلفی را برای جلوگیری از فرسودگی گرما در دمای بالا انجام داد.

این شامل خوردن مقدار زیادی نوشیدنی سرد ، دوش گرفتن با آب سرد ، پوشیدن لباس گشاد و پرهیز از آفتاب در ساعات اوج مصرف است.

به گزارش ایندیپندنت ، سرویس بهداشت ملی انگلیس توصیه می کند مراقب گرما باشید و افرادی که بیشتر در معرض گرما قرار دارند ، کودکان ، افراد مسن و کسانی که بیماری های مزمن دارند آسیب پذیرتر هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا