اجتماع

چند توصیه تغذیه ای برای دانش آموزان در دوران کرونا

از آنجا که رزومه مدرسه و بیماری عروق ویروس کرونا امکان برگزاری کلاسهای مجازی در خانه را فراهم می کند ، تغذیه دانش آموزان در این شرایط بسیار مهم است زیرا دانش آموزان در این دوره فعالیت کمتری خواهند داشت.

به گزارش گزارشگر یک و طبق انستیتوی ملی صنایع غذایی تغذیه ای ، دانش آموزان باید هر روز یک یا دو میان وعده بخورند و هر روز تکالیف خود را انجام دهند. بنابراین ، بهتر است به جای اینکه به کودکان خود میان وعده های شیرین یا شیرین بدهید ، از گزینه های سالم مانند آجیل ، پنیر ، ماست ، تکه های میوه یا میوه خشک ، تخم مرغ آب پز یا سایر گزینه های سالم استفاده کنید. این غذاها به ایجاد و ایجاد یک رژیم غذایی سالم مغذی ، راضی کننده و مادام العمر کمک می کنند ، زیرا تنظیم یک رژیم غذایی متنوع و مغذی می تواند علاوه بر تغذیه سالم ، رشد و توسعه را نیز تضمین کند.

ماهی های چرب کنسرو شده مانند ساردین و ماهی آزاد سرشار از پروتئین ، اسیدهای چرب امگا 3 و انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند به همراه انواع ساندویچ ها ، سالادها یا ماکارونی به صورت سرد خورده شوند یا به عنوان بخشی از یک وعده غذایی گرم که برای دانشجویان طبخ می شود.

بلغور جو دوسر ، که با شیر یا آب پخته شده است ، می تواند به عنوان یک صبحانه سالم برای صبحانه انتخاب شود ، یا با ماست ، خلال میوه یا کشمش سرو شود.

اگرچه هیچ مدرکی در رابطه با ارتباط غذا یا بسته بندی مواد غذایی با انتقال ویروس کرونا دیده نشده است ، اما افراد می توانند با لمس صورت خود پس از لمس یک سطح یا شی infected آلوده ، آلوده شوند. هنگامی که افراد چیزهایی را خریداری می کنند یا غذایی را که با پیک تحویل می گیرند دریافت می کنند ، در صورت تماس نزدیک با دیگران ، خطر افزایش می یابد. به منظور جلوگیری از بیماریهای منتقله از غذا ، باید بهداشت و بهداشت را در هر زمان رعایت کنید.

بر اساس این گزارش ، دکتر ناصر کلانتری مدیر تغذیه عمومی دانشکده تغذیه دانشکده پزشکی شهید بهشتی گفت: تغذیه کودکان مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا تفاوتی با قبل ندارد و اگر به توصیه متخصصان و متخصصان تغذیه توجه کنید ، ، نه دوران تاج.

“در طول تاج ، کودکان نباید از نوشیدنی های شیرین ، به ویژه نوشابه ، فست فود ، میان وعده ، کیک ، کلوچه ، شکلات های مختلف و همه موادی که در درجه اول مونوساکارید هستند استفاده کنند.” قند ساده عوارض بیماری را در کودکان افزایش می دهد.

شهید بهشتی ، رئیس گروه تغذیه دانشکده پزشکی ، گروه تغذیه ، گفت که کودکان باید بیش از ویروس کرونا به مصرف میوه و سبزیجات توجه کنند. فقط دریافت ویتامین C فقط با لیمو و لیمو کافی نیست. بلکه همه میوه ها حاوی ویتامین C هستند.

وی ادامه داد: کودکان زیر 2 سال طبق پروتکل باید از زمان تولد تا 2 سالگی مکمل دریافت کنند و روزانه 1500 واحد ویتامین (A) و 400 واحد ویتامین (D) مصرف کنند.

این استاد دانشگاه افزود: “کودکان بالای 2 سال معمولاً به مکمل های خاصی نیاز ندارند. مگر اینکه کمبودی ثابت شود. تنها مکمل برجسته در پروتکل ملی ، مصرف ویتامین D است که برای 800 واحد از کودکان بالای 2 سال و افراد بالای 60 سال لازم است. برای اطمینان از کمبود ویتامین D در جامعه اتفاق نمی افتد.

وی در مورد کووید 19 در سنین دیگر گفت: “احتمال ویروس کرونا در همه سنین وجود دارد ، بنابراین در روزهای اولیه شیوع کرونا ، ما در تمام دنیا یک نوزاد 48 ساعته و 15 روزه با تاج داشتیم و این هیچ ارتباطی با ایران ندارد.” با این حال ، نکته مهم در مورد کرونا و کودکان این است که بیماری های زمینه ای ، به ویژه دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی عروقی ، خود ایمنی ، انسداد کبد ، کلیه ، ریه و ریه ، می تواند بیماری عروق ویروس کرونا قلب را در کودکان تشدید کند. می توان.

شهید بهشتی ، مدیر گروه منطقه ای تغذیه ، دانشکده تغذیه ، دانشکده پزشکی ، گفت: “کروناس بیماری زمینه ای را آنقدر بدتر می کند که منجر به مرگ شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا