اقتصادی

چهارمین نفتکش ایرانی وارد کارائیب شد

Foxon ، چهارمین از پنج تانکر ایرانی که بنزین و مشتقات آن را به ونزوئلا می رسانند ، چهارشنبه وارد کارائیب شد.

به گزارش گزارشگر یک ، آمار حاصل از پالایشگاه ایکان و اظهارات مقامات دولتی حاکی از آن است که چهارمین نفتکش ایرانی به کارائیب رسیده است.

ایران 1.35 میلیون بشکه بنزین و مشتقات آن را به ونزوئلا فرستاد.

در گذشته ونزوئلا ارزانترین بنزین دنیا را به خود اختصاص داده است و 20 سال است که بنزین به عنوان یارانه از آن تأمین می شود ، اما اگر توزیع ناکافی باشد ، بازار سیاه تشکیل شده است که حداقل 2 دلار در هر لیتر بنزین در حالی که مردم دریافت می کنند می فروشد. پمپ بنزین چندین ساعت جلوی پمپ بنزین منتظر می ماند.

شرکت دولتی نفتی PDVSA سعی دارد با دریافت محموله های بنزینی و قطعات مورد نیاز برای تولید بنزین ، برخی از قابلیت های پالایشگاه داخلی خود را احیا کند.

دولت ونزوئلا حمایت ایران را ستود ، اما صادرات بنزین ایران به کاراکاس توسط مقامات آمریکایی که دو عضو اوپک را هدف قرار داده بودند مورد انتقاد قرار گرفت. در اوایل ماه جاری ، یک مقام آمریکایی گفت رئیس جمهور دونالد ترامپ در نظر دارد پاسخی برای صادرات نشان دهد. این اظهارات موجب بازگشت واکنش های ایران شد و واشنگتن را نسبت به اقدامات نظامی هشدار داد. اما تاکنون کشتی های ایرانی توانسته اند بدون مانع به مقصد خود برسند.

به گزارش رویترز ، سومین تانکر ناوگان نفتکش ایران که همزمان با ورود تانکر فاکس روی کارائیب وارد ونزوئلا شد ، راهی پالایشگاه ال پالیتو شد. نفتکش ایرانی Fortune-Tanker ، اولین نفری که وارد ونزوئلا می شود ، از روز دوشنبه در بندری در نزدیکی پالایشگاه لنگر می خورد. طبق آیکون ، دومین کشتی ایرانی که وارد ونزوئلا ، تانکر جنگل شد ، از روز سه شنبه بارگیری بار در پالایشگاه کاردون را بارگیری می کند.

در اوایل هفته گذشته ، سفارت ایران در ونزوئلا اعلام كرد كه این نفتکش ایرانی از نیروی دریایی ونزوئلا به داخل آبهای این كشور اسكورت كرده است كه در توئیت های رئیس جمهور نیكلاس مادورو و وزیر نفت ، طارق آل عاصمی تأیید شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا