سلامت و دانش

چگونه از کودکان در برابر کرونا و بیماری‌های زمستانی محافظت کنیم؟

به گزارش شفاف ، قلب بسیاری از مادران زمستانی مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا ، سرماخوردگی و تب که بیشتر ناشی از عفونت های ویروسی است.

دکتر عبدالله آلفی ، پزشک متخصص اطفال در دانشگاه قاهره و رئیس انجمن اعضای مصری دانشگاه کودکان سلطنتی انگلیس گفت: “برای یک کودک سالم و بدون نقص ایمنی طبیعی است که در درجه 6 سرما بخورد.” کودکان تنها پس از آلوده شدن در برابر یک نوع ویروس ایمن سازی می شوند و از آنجا که صدها ویروس باعث سرماخوردگی در زمستان می شوند ، یک سرماخوردگی معمولی ، که انواع مختلف ویروس ها را تکرار می کند ، باعث افزایش ایمنی در کودکان بالغ می شود.

وی افزود: “شما باید برخی از دستورالعمل ها را برای محافظت در برابر ویروس ها و انواع ویروس ها به فرزندان خود بیاموزید ، از جمله آموزش قبل و بعد از غذا خوردن ، عطسه یا سرفه و شستن دست ها با آب و صابون پس از عطسه.” هنگام عطسه یا سرفه عطسه یا پاک کنید. همچنین باید به فرزندان خود آموزش دهید تا وسایل شخصی خود را به خوبی تمیز کنند ، نه اینکه از وسایل شخصی شخص دیگری استفاده کنند.

وی گفت: نوشیدن آب کافی برای کودکان ضروری است. هر کودک باید روزانه 6 لیوان آب بنوشد. همچنین قبل از بیرون رفتن از خانه باید صبح یک فنجان آب سرد به آنها بدهید. آب سرد به کاهش دمای بدن کمک می کند ، زیرا اگر حساسیت داشته باشید در معرض اختلاف ناگهانی دما قرار نخواهید گرفت.

کودک

دکتر عبدالله آلفی گفت: توجه به مقدار مناسب مصرف مایعات در طی بیماری در تأمین مجدد مایعات از دست رفته در بدن هنگام سرماخوردگی و تعریق بسیار مهم است. نوشیدنی های بسیار مفیدی مانند گیاهان گرم مانند آب پرتقال ، لیمو و زنجبیل وجود دارد که حتی با کمی عسل شیرین می شود به راحتی توسط کودکان چشیده می شود.

وی به من یادآوری کرد: در صورت گلودرد ، بهتر است مایعات زیادی از آب ، شیر و چای مریم گلی بنوشید. زیرا بر آبرسانی غشای مخاطی تأثیر می گذارد.

دکتر عبدالله اللفی افزود: “اکنون جهان با نگرانی مداوم در مورد شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، به ویژه در کودکان روبرو است. در اینجا چند نکته برای محافظت از کودکان در برابر عفونت و افزایش ایمنی به ویروس کرونا از طریق تغذیه مناسب آورده شده است.

1- سبزیجات و میوه ها
بهتر است تمرکز خود را روی خوردن انواع مختلف سبزیجات و میوه جات بگذارید. بشقاب سالاد حاوی کلیه سوسیس ها است که تمام منابع غذایی مهم ویتامین ها و مواد معدنی را در اختیار بدن قرار می دهد.

میوه

2- ویتامین C
میوه هایی مانند پرتقال و کیوی حاوی ویتامین C در مبارزه با ویروس ها بسیار مفید هستند.

3- روی
کودکان مبتلا به کمبود روی معمولاً از بی اشتهایی رنج می برند. از آنجا که روی برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن از اهمیت زیادی برخوردار است ، هنگام تهیه غذاهایی که روی دارند مانند لوبیا سبز ، سیب زمینی شیرین و مرغ باید مراقبت کرد. غلات کامل و گوشت قرمز بود.

4- پروتئین
کودکان باید مقدار زیادی غذای دارای پروتئین بالا مانند گوشت ، مرغ و ماست بخورند. زیرا این غذاها حاوی باکتریهای مفیدی هستند که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

غذاهایی که حاوی آنتی بیوتیک طبیعی هستند
سیر و پیاز از جمله غذاهایی هستند که حاوی آنتی بیوتیک های طبیعی هستند که بدن برای تقویت سیستم ایمنی بدن به آنها نیاز دارد. علاوه بر این ، زردچوبه به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی ، مزایای بسیار خوبی در حفظ سلامتی و بهبود ایمنی بدن دارد.

6- ویتامین D
ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است ، اما مقدار آن زرده تخم مرغ و قارچ کم است ، بنابراین بهتر است به کودکان به عنوان یک مکمل غذایی یا هر روز به میزان زیادی در معرض آفتاب قرار بگیرید.

ما همچنین به مادران توصیه می کنیم تا حد ممکن از قندها و غذاهای فرآوری شده به خصوص غذاهای رنگارنگ و افزودنی پرهیز کنند زیرا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن کودک می شوند.

کیف های کودکان نباید از مواد ضدعفونی کننده و دستمال مرطوب باشد. به کودک خود بیاموزید که به کسی مبتلا به سرماخوردگی یا ویروسی نزدیک نشود.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا