عمومیگزارشگر کسب و کار

چگونه امکان بازی دو نفره پلی استیشن را فعال کنیم؟

با گسترش استفاده از اینترنت و پیشرفت چشمگیر صنعت بازی سازی طی سال‌های اخیر، علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری و به خصوص طرفداران انواع کنسول‌ها، به بازی‌های آنلاین و گروهی روی آورده‌اند. همین امر باعث شده شرکت‌های بازی‌سازی توجه خاصی به این بخش از دنیای بازی‌های کامپیوتری داشته باشند. بسیاری از طرفداران کنسول محبوب پلی‌استیشن معتقدند لذت بازی‌های گروهی و آنلاین با بازی‌های آفلاین قابل مقایسه نیست، اما چطور می‎‌توان بازی‌های پلی‌استیشن را آنلاین بازی کرد؟ کدام بازی‌ها را می‌توان آنلاین بازی کرد؟ و ازهمه مهم‌تر، پلی استیشن آنلاین چقدر هزینه دارد؟

گیفت کارت پلی استیشن چیست؟

کارت هدیه اختصاصی کنسول پلی استیشن است. شرکت سونی این گیفت کارت را به گیمرهای طرفدار این کنسول ارائه کرده است. مهم‌ترین کاربرد گیفت کارت PSN، دریافت انواع سرویس‌ و بازی‌ در فروشگاه پلی استیشن است. در واقع، این گیفت کارت جایگزین مناسبی برای کارت‌های ‌اعتباری مانند مستر کارت و است و باعث شده است که کاربران با سهولت بیشتری، محصولات مد نظر خود را از این پلتفرم خریداری کنند.  برای دانلود  بازی تیکن 8 برای کامپیوتر  و بازی های بیشتر کلیک کنید .

گیفت کارت های پلی استیشن  بسیاری از کاربران با خرید گیفت کارت پلی استیشن و ردیم آن روی کنسول خانگی خود، می‌‌‌توانند به‌صورت آنلاین به انواع بازی‌ها و امکانات این سرویس دسترسی پیدا کنند. این گیفت کارت در واقع یک کد 12 رقمی است که برای ردیم (شارژ) حساب کاربری سونی استفاده می‌‌‌شود. شما می‌‌‌توانید به‌اندازه اعتبار گیفت کارت از پلی استیشن استور خرید کنید. از آنجا که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها، امکان استفاده از کارت‌های ‌اعتباری بین‌المللی را ندارند، بهترین گزینه برای آن‌ها خرید گیفت کارت پلی استیشن است.

  • از آنجا که گیفت کارت پلی استیشن بدون تاریخ انقضا است، از این رو، می‌‌‌توانید آن را به دوستان و آشنایان خود نیز هدیه دهید که می‌‌‌توانند به‌اندازه اعتبار گیفت کارت، محصولات مختلف سونی را خریداری کنند
  • پس از ردیم (شارژ) کد گیفت کارت پلی استیشن در کنسول خانگی، موجودی حساب قابل انتقال به فرد دیگری نیست. اما موجودی حساب تا زمانی که کاملا به اتمام نرسیده باشد، منقضی نخواهد شد

مواد لازم برای بازی آنلاین!

برای پلی‌ استیشن بازی کردن به صورت آنلاین به اتصال اینترنت قدرتمند و عضویت در نیاز دارید. اگر هر دو مورد را در اختیار ندارشته باشید، نمی‌توانید آنلاین پلی استیشن بازی کنید مگر اینکه بازی مورد نظر مثل فورت‌نایت (Fortnite) رایگان باشد. علاوه بر این، پس از ثبت‌نام در این سرویس حتی اگر اشتراک پلی استیشن پلاس هم نداشته باشید می‌توانید همه بازی‌های چند نفره پلی استیشن را به صورت آنلاین بازی کنید.

از اکانت‌های پرمیوم پلی‌استیشن نتورک چه می‌دانید؟

کمپانی سونی خدمات متنوعی به دارندگان اکانت پرمیوم پی اس ان ارائه می‌دهد. در واقع، این کمپانی سرویس‌های خود را گسترش داده است تا مزایا و قابلیت‌های بیشتری را ارائه دهد. همچنین در این بین، چند سطح متفاوت برای مشترکین سرویس‌های پلی استیشن ارائه شده‌اند که هر کدام از آن‌ها به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های متفاوتی را می‌دهند. در این مطلب، با نکات مهم درباره خرید اکانت پرمیوم پی اس ان آشنا می‌شویم.

PSN چیست؟

سرویس سرگرمی PlayStation Network  جنبه‌های متعدد PSN به شما این امکان را می‌دهند که بازی‌های آنلاین را روی کنسول پلی استیشن خود بازی کنید و بازی‌های دیجیتال را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کنید. همچنین همه خدمات آنلاین پلی‌استیشن، مانند چت و اشتراک‌گذاری فایل‌های رسانه‌ای، در این شبکه ارائه می‌شوند. اما کلید استفاده از این خدمات، خرید اکانت پرمیوم پی اس ان است.

اکانت پرمیوم پلی استیشن نتورک چیست؟ اکانت پرمیوم سرویس PlayStation Network  اکانت اسنشال پلی استیشن تجربه تمام بازی های پلستیشن در یک جا  لازم به ذکر است که بازیکنانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، می‌توانند برای برای خرید اکانت پرمیوم پی اس ان، از طریق کنسول خود یا فروشگاه پلی استیشن اقدام کنند. اما در ایران، چنین امکانی وجود ندارد. از این رو، برخی از وب‌سایت‌ها بستری برای خرید این نوع اکانت‌ها فراهم کرده‌اند.

اکانت Premium پلی استیشن؛ یک گزینه بی‌نظیر برای گیمرها در کشور ایران، تمام اکانت‌های پی اس ان را تحت عنوان اکانت پرمیوم می‌شناسند. اما همانطور که در بخش‌های پیشین اشاره کردیم، اکانت Premium (پرمیوم) پی اس ان، یکی از انواع اکانت‌های پی اس ان است. در واقع، این اکانت بالاترین سطح خدمات را در بین اکانت‌ها پی اس ان دارد.

گزینه‌های دیگر برای خرید اکانت پرمیوم پی اس ان لذت بردن از پلی استیشن با داشتن PlayStation plus  اکانت‌های پی اس ان سونی در بین دارندگان کنسول پلی استیشن، بسیار محبوب هستند. از مزایای این اکانت‌ها می‌توان به دسترسی به بازی‌های آنلاین، تخفیف‌های ویژه، فضای ذخیره‌سازی ابری و … اشاره کرد.

چنانچه گفته شد، برای پلی استیشن بازی کردن به صورت آنلاین باید اشتراک پلی استیشن پلاس داشته باشید. به طور کلی اشتراک پلی استیشن پلاس به دو دسته تقسیم می‌شود. اشتراک آنلاین تا دوازده ماه که هزینه آن 60 دلار است و اشتراک مستقیم با استفاده از کابل اترنت کت 7 که هزینه آن 10 دلار است. نحوه اتصال کنسول پلی استیشن به وای فای علاوه بر اشتراک پلی استیشن پلاس، برای شرکت در بازی‌های گروهی به صورت آنلاین باید دستگاه شما به اینترنت متصل باشد. برای وصل کردن کنسول خود و بهره‌مند شدن از لذت پلی استیشن آنلاین باید به این شیوه عمل کنید:

  • از پنجره Home گزینه Settings را انتخاب کنید
  • گزینه Network را در پنجره باز شده پیدا کنید
  • گزینه Set Up Internet Connection را انتخاب کنید
  • با توجه به نوع اتصال خود (از طریق وای‌فای یا کابل Lan)، از بین دو گزینه Use Wi-Fi و Use Lan Cable یکی را انتخاب کنید
  • در صورت استفاده از وای‌فای، Wi-Fi Network را انتخاب کنید و رمز وای‌فای خود را وارد کنید
  • در صورت استفاده از کابل LAN، کابل را مستقیما از پشت کنسول به دستگاه روتر وصل کنید

نحوه استفاده از حق اشتراک پلی استیشن پلاس پس از این که که کنسول به اینترنت وصل شد، باید از روشن بودن و آماده بودن اشتراک پلی استیشن پلاس خود اطمینان حاصل کنید. برای استفاده درست از اشتراک خود و شرکت در بازی‌های آنلاین و گروهی، باید به این ترتیب عمل کنید:

  • از پنجره Home گزینه PlayStation Store را انتخاب کنید
  • منوی سمت چپ را تا انتها پایین بکشید و گزینه Redeem Codes را انتخاب کنید
  • رمزی که هنگام خرید اشتراک پلی استیشن پلاس دریافت کردید ار در کادر مورد نظر وارد کنید
  • گزینه Continue را انتخاب کنید
  • پس از موافقت با قوانین و مقررات، گزینه Confirm را انتخاب کنید
  • یک بار دیگر گزینه Continue را انتخاب کنید تا پروسه تکمیل شود

به این ترتیب تا زمانی که به اینترنت متصل باشید و اشتراک پلی استیشن پلاس شما اعتبار داشته باشد، برای شرکت کردن در بازی‌های گروهی پلی استیشن به صورت آنلاین با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. فقط کافی است بازی مورد نظر خود را اجرا کرده و در منوی بازی گزینه بازی گروهی را انتخاب کنید. پلی استیشن آنلاین بدون نیاز به پلی استیشن پلاس

فقط بازی‌هایی را می‌توان به صورت آنلاین و بدون نیاز به پلی استیشن پلاس اجرا کرد که از گزینه بازی گروهی رایگان بهره‌مند باشند.خوشبختانه بسیاری از بازی‎‌های محبوب از جمله فورتنایت، جنشین ایمپکت، اپکس لجندز و کال آف دیوتی: وار زون و بسیاری از بازی‌های دیگر، رایگان هستند و نیازی به پلی استیشن پلاس ندارند. برای شرکت در بازی‌های آنلاین رایگان کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید. اشتراک گذاری بازی ها به کمک سرویس Share Play  برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید حق اشتراک پلی استیشن پلاس داشته باشید. این سرویس برای کاربران پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس است و با استفاده از آن می‏توانید پلی استیشن آنلاین را متفاوت تجربه کنید.

گزینه Continue پلی استیشن

  • گزینه به اشتراک گذاری بازی با بازدید کننده
  • انتقال اختیار بازی به بازدید کننده برای بازی کردن به جای بازیکن
  • انتقال اختیار بازی به بازدید کننده برای بازی کردن به همراه بازیکن

با گیفت کارت پلی استیشن، لذت بیشتری از بازی‌های این کنسول ببرید شما هم ممکن است از طرفداران کنسول پلی استیشن باشید. از بهترین روش‌هایی که کاربران پلی استیشن می‌‌توانند محصولات مختلف شرکت سونی را با آن خریداری کنند، استفاده از گیفت کارت پلی استیشن است. این روش برای کاربران ایرانی گزینه بسیار مناسبی است. چرا که با وجود تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت با کارت‌های اعتباری بین المللی، این گیفت کارت می‌‌تواند نیاز کاربران ایرانی را به بهترین شکل برطرف کند. تنها کافی است سری به وب‌سایت‌های معتبر واسطه در این حوزه بزنید و انواع گیفت کارت را در قیمت‌های مختلف خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا