عمومیگزارشگر کسب و کار

چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم؟

چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم؟

اکثر دانش آموزان درک بسیار کمی از ریاضیات دارند. در واقع هیچ دانش آموزی در ریاضی صفر مطلق نیست، زیرا او چندین ساعت در هفته را در کلاس ریاضی و تدریس خصوصی معلم می گذراند. اما دلیل مشکلات بی پایان در این درس عدم درک مفاهیم اولیه ریاضی و عدم یادگیری عمیق است. البته اگر یکی از ضعیف‌ترین دانش‌آموزان ریاضی هستید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به یادگیری اصول اولیه این درس، روش یادگیری سریع ریاضی را امتحان کنید. در این مقاله در پاسخ به این سوال که چگونه یازی را سریع یاد بگیریم؟

یادگیری اصول ریاضی؛ تنها راه تضمینی برای یادگیری سریع ریاضیات

یکی از مهم ترین نکاتی که دانش آموزان باید به آن توجه کنند یادگیری عمیق ریاضیات است. در پاسخ به این سوال که چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟ باید بگوییم که ریاضیات یک برنامه درسی متوالی و به هم پیوسته است. هر موضوع و مفهوم اولیه ای که آموخته می شود زیرمجموعه و پایه ای از موضوعات جدید و پیچیده تر است. دانش آموزان ضعیف چاره ای جز بازگشت سریع به یادگیری دروس دشوار ریاضی ندارند. یعنی اولین و ابتدایی ترین مباحث مرتبط با ریاضی را انتخاب کنید و یادگیری عمیق را رها نکنید. در واقع یادگیری ریاضیات از همان ابتدا شرط مهمی برای درک مباحث پیچیده ریاضی است.

چند پیشنهاد عالی برای آموزش و یادگیری ریاضی

در ابتدا بهتر است هر دانش آموزی تجربه تدریس و یادگیری اصول هر موضوع را داشته باشد. در واقع دانش آموزی که در ریاضیات ضعیف است نمی تواند از عهده تحلیل و درک مباحث ریاضی برآید. در این شرایط اگر به او بگوییم سخت کار کنید، منابع ریاضی بخرید، مطالعه کنید و زیاد تمرین کنید، نتیجه موثری نخواهد داشت، گیج و ناامید می شود.

یکی از پیشنهادات موثر برای این دانش آموزان استفاده از روش تدریسی است که بر توانایی های آنها تمرکز دارد. معلم خصوصی ریاضی یک پیشنهاد موثر در این زمینه است. یک معلم خصوصی برای هر دانش آموز روش متمرکز و مناسبی را انتخاب می کند. برخی از دانش آموزان تنها با یک توضیح و مثال درس را می فهمند، در حالی که برخی دیگر با استفاده از چندین روش ترکیبی و حل تمرین های بسیاری مطالب را یاد می گیرند.

کتاب های پایه ریاضی، خودآموز اما روش های موثر برای یادگیری سریع ریاضی

برای یادگیری سریعتر ریاضیات، بسیاری از دانش آموزان به بهترین منابع یادگیری ریاضی روی می آورند. اگر دانش آموزی هستید که توانایی کافی برای خواندن به تنهایی دارید، توصیه می کنیم بهترین کتاب ریاضیات پایه را بررسی کنید. همانطور که گفتیم با یک کتاب مناسب با اطلاعات کافی خوب و مثال های فراوان برای ریاضیات پایه شروع کنید. اگر ابتدا هر مبحث ریاضی را از توضیح اولیه آن بخوانید، ریاضی را راحت‌تر می‌فهمید و می‌فهمید و چیزهای جدید را سریع‌تر یاد خواهید گرفت.

نکته مهم در حین مطالعه مستقل در کلاس ریاضی: از هر توضیح کتاب کمی استراحت کنید و سعی کنید آن را از مثال های زیادی یاد بگیرید. سپس به سراغ تمرین های هر فصل بروید و با ساده ترین سوالات شروع کنید و مثال های مختلف را حل کنید. تنها تفاوت این روش با روش معلم خصوصی این است که کلاس معلم خصوصی تمام مراحلی را که دانش آموز باید طی کند به تنهایی با کمک معلم انجام می دهد و با تجربه و دانش معلم ریاضی خود او درک بهتر و کامل تری از موضوع پیدا می کند.

برای درک آسان موضوعات ریاضی، تمرین های ریاضی را به طور مداوم حل کنید

برای پاسخ به این سوال که چگونه ریاضی 20 را بدست می آورید؟ باید بیان کنیم که ریاضیات را فقط با درک عمیق مطالب و تمرین مداوم می توان آموخت. در واقع تلاش تنها چیزی است که برای همه دانش آموزانی که در ریاضی قوی هستند و نمرات بالایی می گیرند مشترک است. چون ریاضی را با تلاش فراوان می خوانند، جزوه ها و کتاب های مرتبط را پیوسته باز می کنند و سپس با تمرین مداوم و فراوان در سطح سخت و متوسط، خود را محک زده و برای امتحان آماده می کنند. این دانش آموزان در ابتدا روندی کند برای یادگیری ریاضی دارند اما به تدریج با تلاش و اراده قوی سرعت بالایی در درک موضوع پیدا می کنند.

بنابراین توصیه می شود که یادگیری ریاضیات را عمیقاً شروع کنید و سپس با تمرین منظم و مستمر آمادگی خود را ارتقا دهید. از این مرحله به بعد ذهن شما کار می کند و کار می کند و هر موضوع و مفهومی را حتی اگر سخت باشد با سرعت بالا یاد می گیرد.

تمرینی عالی برای فعال کردن ذهن، راهی آسان برای یادگیری سریع ریاضی

در پاسخ به این سوال که چگونه ریاضیات را بفهمیم؟ باید بگوییم با تمرینات صحیح ذهن خود را بیدار کنید. اگر ذهن شما فعال و با تمرکز بالا در حین مطالعه باشد، مباحث ریاضی را با سرعت بالا تجزیه و تحلیل خواهید کرد و نکات مطالعه را خیلی سریع درک خواهید کرد. یکی از بهترین راه ها برای فعال سازی یا تقویت ذهن، تمرین شمارش اعداد مانند جمع و تفریق اعداد سه رقمی و چهار رقمی است. در ابتدای این تمرین کمی سخت است و شما آشفته می شوید، اما بعد از مدتی ذهن شما مهارت پیدا می کند و روی تجزیه و تحلیل اعداد متمرکز می شود. یک ذهن فعال همیشه بهترین پاسخ را برای هر موضوع، فرمول یا آزمونی پیدا می کند.

دسترسی به بانک منابع تدریس ریاضی؛ یک راه عالی برای انتخاب بهترین راه برای یادگیری ریاضی

یکی از بهترین روش های آموزش ریاضی که می توانید برای یادگیری سریع این درس به آن دسترسی داشته باشید و آن را تجربه کنید، مراجعه به منبع و بانک منابع آموزشی است. با کمک برخی از سایت های آموزشی، دانش آموزان می توانند در مواقع سردرگمی و نیاز به راهنمایی، علاوه بر دسترسی به بهترین اساتید راهنما، بهترین منابع و کتاب های درسی را دانلود و مطالعه کنند، به راحتی می توانند به سراغ بهترین مشاوران تحصیلی بروند. و به یک درس دسترسی داشته باشند، یا اگر به مجموعه ای از سوالات مختلف نیاز دارند، می توانند از این مرجع نیز به آن نیاز بپردازند. بنابراین انتخاب مرکز یا مکانی که تمامی ابزار و منابع یادگیری ریاضی را بدون مشکل در اختیار شما قرار دهد، سرعت شروع یادگیری و آموزش این درس را افزایش می دهد.

نتیجه

برای یادگیری سریع ریاضی میتوانید از ریاضی یازدهم تجربی  استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا