چگونه می توانم برای دریافت خدمات پرستاری در منزل درخواست دهم؟

یکی از گزینه های بسیار عالی برای افرادی که وقت کافی ندارند یا به هر دلیلی امکان نگهداری از افراد سالمند، کودکان، افراد معلولو …  را ندارد؛ استخدام پرستار سالمند در منزل و یا پرستار کودک می باشد تا بتواند به شیوه اصولی از عزیزان شما نگهداری کند. با گرفتن پرستار برای سالمند خانم و آقا خیال شما نسبت به قبل آسوده تر شده و دیگر جای نگرانی بابت امور مراقبتی آن ها نیست و وقت بیشتری برای رسیدگی به کارهای خود خواهید داشت.

 چگونه می توانند برای دریافت خدمات پرستاری در منزل درخواست دهند؟

دریافت خدمات پرستاری در هر شهری متفاوت است و شما باید به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا فردی آموزش دیده و با تجربه در این مسیر همراه عزیزان تان باشد. معمولا افراد سالمند یا کودکان نسبت به خدمات پرستاری که در منزل انجام می شوند احساس بهتری دارند و علاوه بر حفظ آرامش آن ها، نگهداری و مراقبت نیز به شیوه صحیح انجام می شود. در ادامه این مطلب بیشتر با چگونگی دریافت خدمات پرستاری در منزل و سایر موارد آشنا خواهیم شد.

خدمات پرستاری سالمند و کودک در منزل

مراکز خدماتی پرستار به صورت شبانه روزی، ساعتی، نیمه وقت و… به افراد خدمات ارائه می دهند، این مراکز همواره در تلاش هستند تا با ارائه بهترین خدمات توجه مشتریان را جلب کرده و با رسیدگی بهتر به آن ها به روند بهبود کانون خانواده نیز کمک می کند. شما می توانید با مراجعه به مراکز تخصصی که خدمات پرستاری ارائه می دهند، پرستار با تجربه استخدام کرده و از خدمات آن ها بهره‌مند شوید. یکی از این مراکز، شرکت خدمات پرستاری کیان مهر می باشد که به شمال، شرق، غرب و جنوب تهران و حتی شهر های دیگر سرویس می دهند.

 در شهرهای بزرگ مانند تهران مراکز معتبر زیادی هستند که خدمات با کیفیت انجام می دهند، بنابراین قبل از استخدام پرستار حتما در رابطه با این مراکز نیز تحقیق کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. تعرفه ها معمولا در هر یک از این مراکز، به صورت قانونی لحاظ شده اند و با توجه به فرد، شرایط و میزان وقتی که صرف مراقبت می شوند تعیین خواهند شد. برای اطلاع بیشتر در رابطه با استخدام پرستار می توانید به مرکز تخصصی آن مراجعه کرده و با مشاوره انتخاب بهتری داشته باشید.

مراحل انتخاب پرستار و استخدام آن به چه صورت انجام می شود؟

قبل از آن که پرستار را استخدام کنید ابتدا باید نیاز ها و خواسته فرد را مشخص کرده و با توجه به آن تصمیم به استخدام بگیرید. اینکه پرستار چه نوع خدماتی ارائه دهد و چند ساعت از روز را صرف مراقبت کند بستگی به شرایط فرد دارد، که تمامی این موارد قبل از استخدام باید مشخص شوند؛ زیرا تاثیر بسیار زیادی در تعرفه نهایی برای استخدام دارند.

پس از مشخص کردن نیازها، با مرکز خدمات پرستاری تماس گرفته یا به صورت حضوری به آن مراجعه کنید و نوع خدماتی که در نظر گرفته اید را در اختیار مسئول مرکز قرار دهید تا با توجه به شرایط شما پرستار مجرب در اختیارتان قرار دهد. کارشناسان مرکز پس از بررسی تمامی موارد در سریع ترین زمان ممکن پرستاری برای نگهداری از عزیزان شما اعزام خواهند کرد.

قیمت پرستار کودک و سالمند در منزل بر چه اساسی لحاظ می شود؟

قیمت پرستار کودک و سالمند در منزل بر چه اساسی لحاظ می شود؟

در تعیین هزینه استخدام پرستار کودک و یا سالمند عوامل تاثیرگذار هستند که سبب افزایش یا کاهش هزینه نهایی می شوند. برای مثال مدت زمانی که پرستار خدمات ارائه می دهد بسیار مهم است و قبل از استخدام پرستار باید آن را تعیین کرده و در اختیار کارشناسان مرکز بگذارید. برخی از پرستاران کودک و سالمند خدمات مختلفی مانند نگهداری، آشپزی، نظافت و… را انجام می دهند که سبب در تعیین قیمت نقش مهمی دارند. از عوامل تاثیر گذار دیگر می توان به ساعات که پرستار خدمات ارائه می دهد اشاره کرد، بدون شک هزینه استخدام پرستار کودک و نوزاد و پرستار سالمند تمام وقت از پرستار نیمه وقت یا ساعتی کمتر خواهد بود. مواردی مانند بیماری و توانایی فرد برای انجام امور شخصی، نظافت و سایر موارد نیز بر هزینه استخدام پرستار تاثیر گذار هستند.

پس از دریافت خدمات پرستاری و استخدام آن، در صورت عدم رضایت امکان جایگزینی وجود دارد؟

اکثر مراکز پرستاری خدمات مختلفی ارائه می دهند و رضایت مشتریان بیش از هر چیز دیگری برای آن ها اهمیت دارد، در چنین شرایطی اگر شما از عملکرد پ ستار راضی نباشید امکان جایگزینی وجود دارد. البته به خاطر داشته باشید که مرکزهای پرستاری معمولا ابتدا یک شخص را به صورت آزمایشی در اختیار شما قرار می دهند و پس از مشاهده نتایج و اعلام رضایت شما قرارداد بسته می شود. پس از بستن قرارداد حتی اگر نارضایتی داشته باشید باز هم امکان جایگزینی پرستار وجود دارد و در این رابطه جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ در صورت نارضایتی کافیست مشکل خود را با کارشناسان مرکز در میان بگذارید.

استخدام پرستار سالمند و کودک مطمئن

قبل از آن که شما پرستار را استخدام کنید امکان دیدن او و آشنا شدن وجود دارد، در این شرایط می توانید رفتار او را در نظر گرفته و سپس در صورت رضایت اقدام به استخدام کنید. استخدام پرستار از مراکز معتبر و تخصصی بسیار مهم است، دغدغه اکثر افراد چگونگی اعتماد به پرستاران است و همانطور که می دانید نمی توان برای مدت زمان طولانی یا حتی کوتاه عزیزانمان را به دست هر کسی بسپاریم. اما استخدام از مراکز معتبر بسیاری از خطرات و مشکلات را کاهش می دهد، با کمی جست و جو نام بهترین مراکز شهر خود را که در این زمینه خدمات ارائه می دهند پیدا کنید و سپس به صورت حضوری یا مجازی با آن ها در ارتباط باشید تا پرستار مناسب با توجه به شرایط شما در اختیارتان قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا