اقتصادی

چگونگی صدور چک چند امضایی در قانون جدید

رئیس اداره سیستم های پرداخت بانک مرکزی درباره نحوه صدور چک های متعدد امضا در قانون جدید توضیح داد: “طبق قانون جدید ، هر شخصی که چک را صادر می کند ، محدودیت اعتباری دارد و کل مبلغ چک نباید از حد اعتبار آن شخص برای یک سال از انتشار فردی فراتر رود.

به گزارش گزارشگر یک ، محمد بیگی در یک برنامه تلویزیونی درباره قانون جدید چک گفت: “از ابتدای سال آینده ، شکل و رنگ چک های ارائه شده به مردم تغییر می کند. قدیمی ها.” بده. چک های جدید دارای سه ویژگی مانند بنفش هستند که عبارت “تا زمانی که در سیستم ماهیگیری ثبت نشده باشد ، چک ها قابل پردازش و انتقال نیستند.” اعتبار آنها 3 سال است.

او اضافه کرد: “صادرکننده چک باید چک را با سیستم چهار حیاط ثبت کند و روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها مراجعه به درگاه بانکی است که چک را ارائه داده است تا بتواند چک را ثبت کند.” در این منطقه بیش از 5 برنامه پرداخت موجود است و صادرکنندگان می توانند برای کسب اطلاعات در مورد این برنامه ها به وب سایت شاپرک مراجعه کنند تا چک را ثبت کنند.

رئیس اداره سیستم های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر چک ها می توانند در سامانه صیاد ثبت شوند. با این حال ، هیچ تعهدی برای این کار وجود ندارد و حتی اگر در این سیستم ثبت نام نکنید مشکلی وجود ندارد. کسانی که در ابتدای سال جدید تقاضای چک می کنند باید چک های جدیدی را در بانک به این افراد ارائه دهند و صادر کننده باید چک را نزد ماهیگیر ثبت کند. در غیر اینصورت چک نقد نخواهد شد.

محمد بیگی گفت که طبق قانون جدید ، بانک های چک موظفند اطلاعات مندرج در چک ها را با اطلاعات ثبت شده در چک ها در سیستم صیاد مطابقت دهند. ناسازگاری ..

وی گفت: گیرنده چک می تواند اطلاعات را با شناسه 16 رقمی چک از ماهیگیر تأیید کند. “قبلاً ، چک ها موارد انفعالی بودند ، اما طبق قانون جدید چک ، افراد فعال می شدند و اطلاعات در ماهیگیران ثبت می شد.” چک ها برای نشان دادن معتبر بودن آنها کنترل می شوند.

برای ادامه صدور چک های چند علامتی ، رئیس اداره سیستم پرداخت بانک مرکزی ایجاب می کند شخص حقوقی که قبلاً چک را امضا کرده است ، اطلاعات را در سیستم ماهیگیر ثبت کند و چک را صادر کند.

محمد بیگی گفت: قانون جدید برای هر شخصی که چک صادر می کند محدودیت اعتباری تعیین کرده و محدودیت اعتباری آن شخص را افزایش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه مبلغ کل چک نباید بیش از حد اعتباری باشد ، افزود: “در فاز 1 که 3 تا 6 ماه است می توانید برای بررسی سقف اعتبار به سامانه صیادی مراجعه کنید.” مدت اعتبار محدودیت تعیین شده برای هر فرد یک سال است و افراد می توانند با مراجعه به یک بانک یا شرکتی که ارزیابی اعتبار را انجام می دهد ، امتیاز اعتبار خود را افزایش دهند.

رئیس سیستم پرداخت بانک مرکزی افزود: “اولین باری که برای چک اقدام می کنید ، چک پرونده صادر می شود و برای صدور چک محدودیت اعتباری وجود ندارد.”

وی در پایان سخنان گفت که اجرای قانون جدید چک میزان چک های برگشتی را به شدت کاهش می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا