بین الملل

کاخ سفید: در مذاکرات برجامی پیشرفت‌هایی حاصل شده است/ایران ایده بهتری دارد

ساکی روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “اول از همه ، ما از ابتدا می دانستیم که مذاکرات برای بازگشت به برجام دشوار و طولانی است.” با این حال ، من فکر می کنم این نشانه خوبی است که طی چند هفته گذشته به طور غیرمستقیم با ایران روابط دیپلماتیک داشته ام.

او ادامه داد: پیشرفت هایی حاصل شده است و هر دو ما ایده بهتری در مورد اینکه برای پیش رفتن چه باید بکنیم فکر می کنیم و ایران ایده بهتری دارد که برای تحقق وعده خود چه کاری باید انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: “برای بازگشت به این توافق ، ایران باید برنامه هسته ای خود را برگرداند و راه خود را به سمت سلاح های هسته ای ببندد.”

ساکی گفت: “نشانه خوب این است که مذاکرات هنوز ادامه دارد و ما نمی توانیم نتیجه آن را پیش بینی کنیم.”

وی با تکرار موضع وزارت امور خارجه گفت: “من در شرایطی نخواهم آمد که ایالات متحده اقدامات بیشتری انجام دهد و ایران کمتر از آنچه که باید تحریم ها را کاهش دهد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: “آنچه که ما واقعاً با آن مذاکره می کنیم بازگشت متقابل شورای امنیت سازمان ملل است. ما فقط در صورت آماده بودن ایران برای بازگرداندن برنامه هسته ای خود به آژانس بین المللی انرژی اتمی آمادگی برای لغو تحریم های مورد نیاز برای برجام را داریم.

ساکی گفت: “از نظر ما این است كه هنگام اقدام در هر دو طرف نماینده ویژه ایران در ایالات متحده ، راب مالیدو ، این روش را به شدت مورد توجه قرار خواهیم داد.” این آخرین حرف ماست.

311311

دکمه بازگشت به بالا