فرهنگی

کارت واکسن در سینماهای مردمی فجر چک می‌شود؟

مدیر فنی مرکز بهداشت حرفه ای محیط زیست وزارت بهداشت تاکید کرد: فروش بلیت جشنواره فجر فقط برای افراد واکسینه شده انجام می شود، اما برای فروش بلیت جشنواره فجر نیازی به کارت واکسن نیست، اما سینماگران این را می گویند. هنوز درباره این موضوع و نحوه ورود تماشاگران به سینما دیکته نشده است.

به گزارش گزارشگر یک، رزرو بلیت چهلمین جشنواره فیلم فجر از صبح امروز پنجم دی ماه آغاز شد و در مدت حدود 7 ساعت، بخش قابل توجهی از 22 بلیت مسابقه جشنواره فیلم («سیمرگ سودا») به فروش رفت. در این میان، فیلم‌های پرمخاطب بیشتر از فیلم‌های پرمخاطب مورد توجه قرار گرفتند و برخی از فیلم‌های پرمخاطب خیلی سریع‌تر بلیت‌فروشی کردند، اما حذف سریال‌های بلیت‌فروشی باعث شد تا برخی از فیلم‌ها و سینماها مخاطبان نسبتا کمی داشته باشند. برخی از مخاطبان گزارشگر یک در این مورد این هستند که سرعت پایین اینترنت، روند خرید چند فیلم جداگانه را طولانی تر می کند.

علاوه بر این، تاکید وزارت بهداشت بر فروش بلیت به دارندگان کارت واکسن، نکته مهمی بود و به اتصال زیرساخت های فروش بلیت به سامانه «ایران من» اشاره شد. در این راستا، دستورالعمل ها همچنان در حال تبادل سیستم هستند. در آینده در صورت انجام اقدامات لازم برای اتصال به این سامانه ملی و بررسی وضعیت واکسیناسیون افرادی که بلیت تهیه کرده اند، وضعیت مخاطبان در سینماهای عمومی در ستاد جشنواره چگونه خواهد بود.

سعید خانی، مدیر پردیس سینمایی صبا مال در گفت وگو با گزارشگر یک، در این خصوص گفت: تا الان به خاطر مخاطبین و به ما اعلام نشده که کارت آنتی ویروس دریافت کرده ایم. البته بلیت فروشی تقریبا تمام شده است و در صورت اقدام، وزارت بهداشت می تواند نمایندگانی را در ایام جشنواره به سینماها اعزام کند تا با تعامل ستاد جشنواره فیلم و سینماداران، ورود افراد واکسینه شده را تایید کنند.

وی در خصوص بلیت فروشی جشنواره گفت: در عرض چند ساعت تقریباً همه فیلم ها فروخته شد به جز چند فیلم که تقریباً همه بلیت ها را فروختند و عموماً فروش کسادی داشتند. فروش سایر فیلم‌ها در حد متوسط ​​است.»

خانی هم مخفیانه از پایان دادن به بلیت فروشی صحبت کرد. در واقع فروش سریال به نفع فیلمبردار است و تک فروشی بیشتر به مخاطب احترام می گذارد، بنابراین مجبور نیستید برای فیلم هایی که دوست ندارید بلیط بخرید. ، اما شاید بهتر باشد در این زمینه اقدامات احتیاطی انجام دهید زیرا ممکن است هنگام خرید بلیط چند بلیط جداگانه وجود داشته باشد که می تواند مشکل ساز باشد.

وی افزود: اگر فرصت ویژه ای برای فیلمی با مخاطبی غیر از این ها فراهم شود، شرایط بهتری به وجود می آید. به نظر من حذف اکران های ویژه از سینمای دارای تماشاگر برای حمایت از برخی سینماها کار درستی نیست و بهتر است در صورت موافقت صاحب فیلم و امکان انجام آن توسط فیلمبردار در دفتر جشنواره فیلم اجازه داده شود. نمایش فیلم

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا