حوادث و رویداد

کاسبان نشت‌داده؛ ما مفت ِ‌مفت به اشتراک می‌گذاریم؛ آنها میلیاردها از فروش آن سود می‌کنند

مهمترین فروشگاه مخفی سالهای اخیر

اخبار آفتاب:

“به اشتراک بگذارید به صورت رایگان. فروش موجب صرفه جویی در میلیون ها دلار ، حتی میلیارد ها دلار می شود. این اساساً کار برخی از افراد است. آنها هزاران راه قانونی و غیرقانونی برای انجام این کار می دانند. دنیای مجازی امروز دامنه به صورت روزانه در حال افزایش است: چه تعداد از افراد یا گروه های ناشناس در حال جمع آوری اطلاعات در مورد هر کاربر هستند و مبلغ قابل توجهی از آن را به دست می آورند ، اما فروش داده ها لزوما غیرقانونی نیست: بسیاری از شرکت ها ، به ویژه تلفن ، نام خانوادگی ، نام خانوادگی یا یک مخزن اطلاعات وجود دارد که با رضایت شرکتی که به او واگذار شده باشد حتی یک فرد نیز می تواند با قیمت های عظیم فروخته شود ، اما مکانیسم فروش داده دقیقاً چیست – چگونه می توان از شرکت های محلی ، سازمان های غیر دولتی یا گروه های دیگر شماره تلفن گرفت؟

اعداد محافظت نشده

یکی از مراکز اصلی فروش داده می تواند یک اپراتور یا یک مرکز ارتباطی ایرانی باشد. همیشه یکی از شایعات مربوط به این زبان ، فروش اطلاعات به دارندگان سیم کارت شرکت مخابرات ایران است. داود زارعیان ، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در گذشته این احتمال را رد کرد و توضیح داد: چندین دسته‌ی دسترسی داریم. هیچ کس در سیستم ما بدون هیچ دلیلی نمی تواند به اطلاعات شخصی شخص دیگری دسترسی پیدا کند.

تاجر ترک نکرد. ما به صورت رایگان به اشتراک می گذاریم. آنها میلیارد ها دلار فروختند

وی امکان خرید داده های شرکت در ارتباطات از راه دور را تشریح کرد. با توجه به نحوه ارسال پیام های متنی تبلیغ ، باید گفت که بسیاری از سازمان ها و سازمان ها شماره تلفن های خاص خود را دارند. به عنوان مثال ، هنگام ثبت نام در آزمون ورودی ، فرم دریافت اطلاعات خانواده را برای دریافت کمک هزینه ، حضور در نمایشگاه ، ثبت نام در یک دوره آموزشی و شماره تلفن خود را بنویسید. بسیاری تعداد آنها را به دیگران داده اند و شرکت های تبلیغاتی می توانند از این شماره ها برای ایجاد پایگاه داده استفاده کنند. در نتیجه ، شماره تلفن و آدرس شخص می تواند توسط بسیاری از سازمان ها و همچنین ارتباطات مورد استفاده قرار گیرد.

در آن زمان توضیحات كشاورزان مانع از آن شد كه شركت مخابرات از فروش اطلاعات مردم بفروشد اما كمكی به حل مشكل نشد. چگونه و چگونه سازمان های کمک هزینه هدفمند ، مدارس و غیره اطلاعاتی را به شرکت هایی که در تبلیغات فعال هستند ، می فروشند؟ آیا هرکسی که داده های ما را امروزه در اختیار دارد ، مجوز ذخیره اطلاعات ما را دارد؟

فروش داده مشروع چیست؟

هر شرکتی مکانیسم خاص خود را دارد ، اما ایران مخابرات ترجیح می دهد از این اسامی فروش برای این انتقال داده استفاده نکند. طبق گفته های ارتباطات راه دور ، روش های زیادی برای ارسال پیامک های فله وجود دارد. برای مثال یک راه این است که شخصی می خواهد برای افرادی که در ری زندگی می کنند یک پیام بفرستد. زارعیان در این رابطه توضیح داد. در حال حاضر ، جزئیات افراد مورد نیاز نیست ، اما به محض تنظیم آنتن شهرری ، این پیام متنی زیر این آنتن به تلفن ارسال می شود. شما ممکن است ساکن منطقه خود نباشید ، اما اگر در آن منطقه باشید ، یک پیامک دریافت خواهید کرد.

مهمترین فروشگاه مخفی سالهای اخیر

اخیراً بارها و بارها اخبار مربوط به فروش داده های ایرانی و اطلاعات شخصی منتشر شده است. هر بار که داده ها به روشی جدید فاش می شدند. اخیراً برخی از کاربران توییتر از بروز اشکال در سیستم ثبت نام خبر دادند که هویت 70 میلیون ایرانی را فاش می کند. با این حال ، تا زمان ایجاد یک ربات تلگرام ، این خبر شایعه ماند و حقیقت را برای همه اثبات کرد. سایر کاربران می توانند با استفاده از کد کشور و تاریخ تولد ، اطلاعات ، نام خانوادگی ، نام خانوادگی ، نام پدر ، جنسیت و وضعیت زندگی را به راحتی مشاهده کنند.

در همین رابطه ، سخنگوی سازمان ثبت ملی بعداً توضیح داد: براساس تفاهم نامه ، با توجه به وضعیت حساس کشور در زمان شیوع ویروس تاج ، اطلاعات موجود در سیستم رجیستری مطابق با پروتکل های امنیتی لازم با وزارت بهداشت به اشتراک گذاشته شده است ، اما متأسفانه اشتباه ناخواسته امروز می تواند نتیجه فشار باشد. “این وزارتخانه باید اطلاعات را در اینترنت قرار دهد.”

اما آیا این توضیحات داده های پخش را دوباره محرمانه نگه می دارد؟

اندکی قبل از وقوع این وقایع ، کاربران ایت Rytl قربانی شدند. 5.5 میلیون نشت داده و هکرها پول زیادی را از بیت کوین درخواست و بازیابی کرده اند. البته رایتل این خبر را رد کرد!

دوباره برگردیم شماره تلفن ، نام کاربری و … 42 میلیون ایرانی از تلگرام بیرون زدند. البته مشکل این بود که امنیت تلگرام کم نبود. با توجه به محدودیت هایی که با آنها مواجه شد ، کاربران ایرانی از زیر نویس های غیر رسمی تلگرام مانند Hotgram ، Telegram طلایی و غیره استفاده می کردند و این تفکرات باعث نمی شد که اطلاعاتی که توسط گروهی به نام “سیستم های شکار” در وب منتشر شده است. من قادر به دانلود و دسترسی به آن بدون رمز عبور بودم. البته کاربران سیبوپ تجربه تلخی در از دست دادن اطلاعات دارند و تمام این وقایع مربوط به یک یا دو سال گذشته است.

داده ها ، چقدر پر است؟

هیچ کس برای این اطلاعات بی زبان به شهروندان نمی پردازد. با این حال ، این بررسی نشان داد که ، برای مثال ، 42 میلیون ناشر داده های کاربران تلگرام با قیمت 500 دلار در بازار سیاه به فروش می رسند ، یا اطلاعات رایتلی بیش از 5 بیت کوین به ارزش خود تخمین زده است. به طور کلی ، به نظر می رسد فروش داده نرخ گردش مالی بالایی را برای ذینفعان این حوزه ارائه می دهد. به عنوان مثال ، MIT‌ ، یکی از مشهورترین دانشگاه های جهان ، در یکی از گزارش های پژوهش محور خود نوشت: داده ها به عنوان دارایی اصلی به یک بازار مطلوب برای شرکت های فناوری تبدیل شده است. شرکت های فناوری آمریکایی سالانه بیش از 200 میلیارد دلار در فروش داده ها و اطلاعات کاربر درآمد کسب می کنند.

چرا باید از افشای داده ها هراس داشته باشید؟

اطلاعاتی که در سراسر مرزها پخش می شوند همیشه خطرناک هستند. افشای اطلاعات می تواند خطر جدی برای کاربران ایجاد کند. به عنوان مثال ، علاوه بر دسترسی به شماره تلفن و شناسه کاربرانی که از تلگرام استفاده می کنند ، ممکن است از این اطلاعات برای حمله به کاربران نیز استفاده شود. به عنوان مثال ، شخص ثالث با اطلاعات می تواند سیم کارت شما را تغییر دهد و در صورت موفقیت ، می توانید به تلفن و پیام های متنی خود نیز دسترسی پیدا کنید. استفاده از این وسیله باعث می شود تا دزدی ، کلاهبرداری و غیره صاف و یکدست تر شود.

ما هنوز ارزش اطلاعات را نمی دانیم

کیوان نوهرهکار ، محقق فناوری اطلاعات:

اطلاعات محرمانه بسیار گران و با ارزش است و فروش آن در سراسر جهان جرم محسوب می شود. در دنیای داده ها دو مدل “داده” وجود دارد. مدل اول نوعی است که شامل اطلاعات شخصی افراد مانند آدرس و کد کشور می باشد. اما نوع دوم مبتنی بر تحلیل و رفتار مشتری است. نوع دوم به طور مکرر و ناخودآگاه از طرف شرکت ها ، سازمان ها و غیره از ما دریافت می شد. به عنوان مثال ، این داده ها سرور آنتن را که من به آن نزدیک هستم نشان می دهد.

در هر صورت ، شخصی که صاحب آن بانک اطلاعاتی است ، حق ارسال و فروش داده را ندارد. این داده ها معمولاً در “محرمانه بودن” ذخیره می شوند مگر اینکه مشتری یا کاربر با طرف مقابل موافقت کند. تعداد برگه ها و فرم های خوانده نشده چند است و امضای آنها به سازمان یا شرکت موعود اجازه می دهد تا اطلاعات را ارسال کند.

اما چگونه می توان این داده ها را ارسال کرد؟ برخی از شرکت ها به راحتی اعلام می کنند که داده های کاربر را به شرکت های تابعه می فروشند. راه دیگر برای ارسال این داده ها برای فروش ، “هک کردن” است که صاحبان بانک اطلاعاتی باید توضیح دهند که چرا آنها امنیت کافی را برای این اطلاعات در مقابل مردم فراهم نکردند.

کاربران حق دارند اطلاعات خود را بفروشند یا از هر مجموعه ای که ارائه کرده اند به هر شکلی شکایت کنند ، اما معمولاً این اتفاق نمی افتد. “من ارزش اطلاعات را نمی دانم.”

دکمه بازگشت به بالا