اقتصادی

کانیبالیسم نداریم، اما … – گزارشگر یک

گزارشگر یک / مرکزی صنعت مرغداری یک صنعت حساس است و با ارگانیسم های بسیار حساسی برخورد می کند که از سهل انگاری جزئی رنج می برند و در واقع مرغ را از دست می دهند و به عزاداری می پردازند.

براساس برخی مدیریت صنعت طیور ، صنعت مرغداری در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل کمبود ، کاهش قیمت مرغ و مرغ ، کاهش تقاضا ، صادرات و تولید بیش از حد روبرو است اما به نظر می رسد مناطق جدیدی در برخی مناطق پدیدار می شود. گزارش شده است از خوردن آبله مرغان (یک آدمخواری) به دلیل عدم توانایی در تهیه رژیم غذایی مناسب یا عدم وجود اجزای استاندارد از قبیل کمبود و عدم تعادل ، انرژی مورد استفاده طیور ، پروتئین ها و اسیدهای آمینه.

به گفته گزارشگر یک ، آدمخواری به طور کلی زمانی اتفاق می افتد که پرندگان به دلیل شرایط مدیریت نامناسب یا نامطلوب دچار استرس شوند. در این بیماری ، پرندگان شروع به کج شدن یکدیگر می کنند و گاهی اوقات ترکیدن و صدمات منجر به از بین رفتن و از بین رفتن مرغ ها می شود.

منطقه مرکزی هیچ مزیتی در صنعت طیور ندارد و آدمخواری باعث می شود فرصتی دیگر برای ما فراهم شود تا درباره سایر موضوعات موجود در صنعت طیور در استان مرکزی با همان عبارتی که از مدیرعامل اتحادیه دامداران مرکزی مرغداری خواسته ایم به ما بگویید. وجود دارد.

غلامرضا حیدری در گفت و گو با گزارشگر یک ، اظهار داشت: یکی از دلایل بروز این مشکل در مرغداری ها کمبود مرغ و ناقص بودن مواد لازم است. کشاورزان مرغداری تمام تلاش خود را برای تأمین خوراک مرغ حتی در بازارهای آزاد انجام می دهند ، اما اگر این اتفاق بیفتد ، مشکل دیگری را به مشکلات موجود دامداران اضافه می کند.

وی در خصوص عرضه نهاده ها گفت: “ورودی های اختصاص یافته توسط دولت برای مرغداران كافی نیست. به عنوان مثال با اختصاص 500 تن سویا به استان مرکزی ، به طور متوسط ​​200 گرم ورودی به هر مرغ و 50 مرغ در روز پرورش اختصاص می یابد. شما به بیش از 2 کیلوگرم لوبیا نیاز دارید ، اما کمتر از 1 کیلوگرم از این مقدار به عنوان حمایت دام تهیه می شود ، مابقی باید از بازار آزاد گرفته شود ، گاهی اوقات دو برابر قیمت مصوب.

حیدری اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اصلی مشکلات دامداران را به دو برابر کمبود ورودی ، عدم بارگیری درگاه ، تأخیر در ورودی و کمبود مضاعف کرده است.

رئیس اتحادیه مرکزی دامداران طیور گفت: هزینه حمل و نقل موضوع دیگری است. وی ادامه داد: در حال حاضر 600 مرغداری معتبر و 3 کشتارگاه در استان مرکزی فعالیت می کنند. در این کشتارگاه ها کشتارگاه وجود دارد که به استان های دیگر صادر می شود اما متعلق به استان قم است.

به گفته وی ، علاوه بر بسیاری از مشکلاتی که مرغداران در امر تولید و تولید با آن روبرو هستند ، مرغداران از اواخر اسفند به دلیل شیوع ویروس تاج و تعطیل رستوران ها و هتل ها ، خسارات قابل توجهی را متحمل شده اند.

حیدری گفت: صنعت آسیب دیده است. “از مارس سال گذشته شیوع ویروس تاج همه رستوران ها ، سالن ها و هتل ها را بسته است ، به طوری که میانگین مصرف مرغ در این منطقه از حدود 240 نفر کاهش یافته است.” حدود 50 تن بود. از طرف دیگر ، تأکید مقامات بر خرید فوری محصولات از مرغداری ها واقعاً مفید نیست ، زیرا با خرید و سودآوری از کشتارگاه ها مانع از آسیب دیدن مرغداران نمی شود.

استان مرکزی ، مدیر عامل اتحادیه دامداران طیور اظهار داشت: “بسیاری دیگر از مرغداران دیگر نمی توانند دیگر سرمایه خود را از بین ببرند. بی سر و صدا و بدون مشکل و صنعت مرغداری با مشکلات زیادی روبرو است.

وی افزود: “در حال حاضر دولت در نظر دارد بقیه موارد از جمله داروها را به جز ذرت و سویا آزاد کند. در این حالت مرغداران دیگر نمی توانند محصولات کشاورزی تولید کنند.”

حیدری می افزاید: “تماس های دریافت شده از مرغداران در مورد از دست دادن 200 میلیون یا 300 میلیون تومان صحبت می کند ، اما اگر در بانک ها سرمایه گذاری می کردید سود قابل توجهی می گرفتید. اما این ضررها توسط بخش های ثانویه ایجاد می شود.” و واحدهای بزرگ قطعاً رنج بیشتری خواهند برد.

وی گفت: “این کشتارگاه طی مدت 90 روز مرغ زنده از مرغداران خریداری می کند ، اما چک های سه ماهه این خرید و مرغداران این مشکل را دارند. از طرف دیگر هیچ کمکی برای کمک به مرغداران وجود ندارد. ” .

وی ادامه داد: در این شرایط باید مراقبت های ویژه ای صورت گیرد تا از ادامه فعالیت مرغداری ها جلوگیری شود از جمله اینکه شرکت های پشتیبانی دام به جای کشتارگاه با مرغداران منعقد می شوند و دولت نیز برای کاهش بیماری کرون ورودی های بلند مدت یا تسهیلات کم بهره ارائه می دهد. شما باید خسارات وارده را جبران کنید ، اما این جبران نمی شود ، و تنها کمکی که می تواند به شما کند ، کمک به مرغداری است که به ادامه راه خود ادامه دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا