اقتصادی

کاهش مصرف نفت در آمریکا رکورد ۲۵ ساله زد

بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، مصرف نفت خام ایالات متحده در سال 2020 18.1 میلیون بشکه بوده که کمترین میزان در 25 سال گذشته است.

به گزارش گزارشگر یک ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) گزارش داد که مصرف فرآورده های نفتی در سال 2020 نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش یافته است. مصرف نفت تقریباً در تمام بخشهای مصرف انرژی کاهش یافته است.

قرنطینه و دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته برای مهار شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده ، عامل اصلی کاهش مصرف نفت بوده است ، به ویژه در بخش حمل و نقل ، که مصرف بنزین ، گازوئیل و سوخت هواپیما کاهش یافته است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) ، مصرف بنزین ، پرمصرف ترین فرآورده نفتی در ایالات متحده ، در سال 2020 با کاهش 14 درصدی به 8 میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین میزان مصرف بنزین آمریکا از سال 1997 است. بنزین 44 درصد از کل مصرف نفت آمریکا در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. بخش حمل و نقل 96 درصد از مصرف بنزین خودرو را به خود اختصاص داده و بقیه آن صنعتی و تجاری است.

مصرف گازوئیل آمریکا نیز در سال 2020 نسبت به سال 2019 8 درصد کاهش یافته است. دیزل 21 درصد از مصرف نفت آمریکا در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. به طور کلی ، بیش از سه چهارم کل سوخت دیزل در کامیون ها ، کشتی ها و قطارها در بخش حمل و نقل استفاده می شود.

مصرف سوخت جت بزرگترین کاهش از سال 1983 بود که 62 درصد کاهش داشت. سوخت جت و بنزین هوانوردی 6 درصد از کل مصرف نفت ایالات متحده در سال 2020 را تشکیل می دادند.

بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در ماه گذشته ، بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در ماه گذشته ، مصرف نفت ، گاز طبیعی و زغال سنگ ایالات متحده در مجموع 9 درصد کاهش یافت که پایین ترین سطح از سال 1991 است. انجام داد ثبت شده از سال 1949. تقاضا برای فرآورده های نفتی که 44 درصد از کل مصرف سوخت های فسیلی در ایالات متحده را تشکیل می دهد ، نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا