استان ها

کاهش میزان بارندگی در استان کرمانشاه

طبق اخبار آنلاین کرمانشاه؛ علی محمد زوروند ، معاون مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت:

وی به کاهش بارندگی در 11 شهر اشاره کرد که بیشترین کاهش مربوط به 44 درصد سامار ، 42 درصد کاس ل سورین و 31 درصد گواوا است.

کرمان شاه ، معاون مدیرکل هواشناسی گفت: “میانگین بارندگی در شهر 677 میلی متر است که 1.448 میلی متر است که نسبت به سال گذشته 54٪ است.” کاهش 10٪

وی در ادامه افزود: “بعد از فاب ، سالس بابا جانی با 582.5 میلی متر و جار وارنا چوب با 551.2 میلی متر در رتبه های دوم و سوم بارندگی قرار گرفتند.”

زوراوند اضافه کرد: سلام باباجانی نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است ، میزان بارندگی 11 درصد و جوانرود به ترتیب 44 درصد و 6 درصد کاهش یافته است.

یک مقام مسئول از اداره کل هواشناسی استان کرمان شاه توضیح داد: سامار اظهار داشت که 153.2 میلی متر باران ترین محصول سال زراعی جاری ، 232.2 میلی متر برای قصر شیرین و 353.3 میلی متر برای گیلانغرب است.

وی با توجه به میانگین بارندگی در سال زراعی فعلی کرمانشاه ، گفت:

زوراوند افزود: “در مقایسه با سال زراعی قبلی ، این میزان بارندگی 21 درصد از 676.4 میلی متر کاهش یافته است ، اما در بلند مدت 26 درصد افزایش داشته است.”

معاون اداره هواشناسی کرمانشاه گفت: من اطمینان ندارم که در ماه ژوئن بارندگی کمتری داشته باشد اما در دو هفته آینده بارندگی وجود نخواهد داشت.

او گفت. “ما نمی توانیم به طور یقین در مورد دمای فصل گرم سال جاری بگوییم ، و من مطمئن هستم که این تابستان گرمتر یا خنک تر از سال گذشته است.”

زوروند گفت: پیش بینی می شود دمای روزانه کرمانشاه از اواسط هفته آینده بین 32 تا 33 درجه زیر صفر باشد و دمای شب از دوشنبه عصر تا شنبه عصر از 2 تا 4 درجه کاهش یابد. پیدا خواهد کرد

46

دکمه بازگشت به بالا