سلامت و دانش

کاهش هفت درصدی فوت ناشی از کرونا در هفته دوم خرداد/ هشدار درباره شیوع کرونای جهش‌یافته

کاهش 7 درصدی در مرگ ویروس کرونا در هفته دوم خرداد / هشدار گسترش ویروس کرونا ویروس

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعداد مرگ ویروس کرونا در هفته دوم ژوئن 7 درصد کاهش یافته و تجربیات دوران سخت گذشته نیز تکرار خواهد شد.

به گزارش گزارشگر یک ، دکتر سیما سادات لاری گفت: در هفته دوم ماه ژوئن ، تعداد بستری در بیمارستان Covid 19 3.6٪ کاهش یافت و تعداد مرگ و میر و 2.7٪ کاهش بازدیدهای سرپایی مثبت تر برای ویروس کرونا نسبت به هفته قبل داشت.
وی افزود: هفته گذشته استان های چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، خوزستان و هرمزگان به ترتیب بیشترین میزان ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب و استان های البرز ، قزوین و چهارمحال بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کوید 19 را داشتند. بختیاری و آذربایجان شرقی گزارش شده است.
لری در ادامه گفت: “متأسفانه ، علیرغم ادامه روند نزولی در موارد بیماری Covid 19 در هفته گذشته ، روند نزولی در موارد بیماری در کشور بسیار کند بوده و در برخی از استانها متوقف شده است. این می تواند زنگ خطر جدی برای ما تلقی شود.”
لاری گفت: “مطالعات اخیر نشان می دهد که پیروی از پروتکل بهداشتی در ایالات متحده حدود 70٪ است ، که بسیار دور از حد مطلوب است.
وی افزود: “این بدان معناست که برخی از استانها مانند سیستان و بلوچستان ، ایلام ، همدان ، کردستان و آذربایجان غربی بسیار کمتر از میانگین کشوری برای اجرای توصیه های بهداشتی هستند.”
وی با بیان اینکه در هفته دوم خرداد ماه 1333 مراکز تهیه ، توزیع ، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاه ها به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پس از اخطار ، تعطیل اعلام شد
به گفته وبدا ، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: “همانطور که قبلاً اشاره شد ، متأسفانه در برخی از شهرهای سرخ پوست شیوع ویروس کرونا در هند و آفریقای جنوبی را تجربه می کنیم که مطمئناً تجربه روزهای سخت را تکرار می کند. از پروتکل های بهداشتی پیروی نکنید. “
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا