استان ها

کاهش ۲۵ درصدی صدور مجوز سقط درمانی در لرستان

گزارشگر یک / لرستان مدیر پزشکی قانونی لرستان اعلام کرد که دولت صدور پروانه های سقط درمانی را 25 درصد کاهش داده است.

حمیدرضا نازیپی در تاریخ 28 سپتامبر پیش خبرنگاران صحبت کرد. طبق آمار در پنج ماه اول سال جاری ، 89 مورد سقط درمانی در کلینیک پزشکی قانونی محلی ثبت شد و در نهایت 57 مجوز سقط جنین صادر شد.

وی گفت: 26 مورد از این افراد بدون صدور مجوز ثبت شده اند و 6 مورد پیگیری نشده اند.

خون نازی ها در پنج ماه اول سال گذشته 76 مجوز سقط جنین داشتند و آمار امسال نشان می دهد که 25 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

دبیرکل پزشکی قانونی لرستان با تأکید بر لزوم مراجعه به موقع افراد برای درخواست مجوز سقط درمانی ، گفت: پزشکان باید سلامتی جنین را در اسرع وقت بررسی کنند ، حتی اگر تشخیص به تأخیر بیفتد یا علائم سقط جنین وجود داشته باشد. پس از مدت مجاز (4 ماه) ، اجازه سقط درمانی صادر نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر پزشک نقص جدی در جنین تشخیص دهد ، یا علائم جنینی و سقط جنین مشخص شده باشد ، فرد باید ظرف چهار ماه به مرکز پزشکی قانونی ارجاع شود تا پس از تأیید لازم مجوز سقط جنین پزشکی را دریافت کند. صادر شده است

نظیفی خاطرنشان کرد: اگر نقایص جنینی ، بیماری های مادر و به ندرت هر دو مشکل دارید ، مجوز درمان سقط جنین صادر می شود.

وی در مورد اسناد و مدارک مورد نیاز و روند صدور مجوز گفت:
متقاضی سقط جنین می تواند حداکثر در 4 ماهگی به مرکز پزشکی قانونی مراجعه کند ، مشروط بر این که توسط پزشک معالج با سونوگرافی معتبر ارجاع شود و با هزینه تعیین شده مجوز سقط جنین به او داده شود ، اما برای این معاینه فقط یک زن لازم است. بودن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا