اقتصادی

کاهش ۴۵ درصدی مصرف انرژی در صنایع با پتوهای عایق حرارت

پتوهای عایق حرارتی شرکت فناوری ساخته شده با استفاده از سیلیکا آئروژل می تواند مصرف انرژی را تا 45 درصد در تصفیه و کاربردهای صنعتی کاهش دهد و در عین حال مقاومت طولانی مدت در برابر دمای 1100 درجه سانتی گراد را حفظ کند.

~ توسط گزارش گزارشگر یک ، عایق نانوساختار نسل جدیدی از عایق ها است که با کمک نانوتکنولوژی وارد عرصه رقابت با عایق های معمولی شده است.

عایق های نانوساختار از مواد جامد بسیار متخلخل تشکیل شده اند و وجود نانوساختارها در این محصولات باعث می شود تا این نوع مواد در کنار هم قرار گرفته و دارای خواص متنوعی باشند و تاثیر این محصولات را تا حد زیادی بهبود بخشد.

این نوع عایق در حال حاضر مورد توجه و استقبال بسیاری از صنایع مانند ساختمان سازی و نفت قرار گرفته است و در حال حاضر به مقدار زیاد در بسیاری از صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق ها به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند. عایق با حباب در ساختار که باعث کاهش ضریب انتقال حرارت و عایق بازتاب گرما می شود.

یک عامل مهم در انتخاب عایق مقاومت حرارتی آن است. هرچه مقاومت (R) بیشتر باشد عایق حرارتی کمتری انجام می شود. بنابراین ، مقاومت حرارتی باید به جای ضخامت عایق مقایسه شود.

یکی از مهمترین خواص آئروژل سیلیس خواص عایق آن در برابر انتقال حرارت رسانا است ، بنابراین هدایت حرارتی پایین یک پارامتر مطلوب در نظر گرفته می شود.

بیش از 50 درصد از بازار آئروژل به عایق اختصاص داده شده است و انتظار می رود در آینده به بزرگترین بازار مصرف آئروژل تبدیل شود.

مطالعات نشان داده است که ژلهای هوا دارای مقاومت مکانیکی خوبی هستند و روی لایه های مخصوصی که به عنوان عایق استفاده می شوند ، قرار می گیرند. یکی از مهمترین جنبه های استفاده از آئروژل ها به عنوان عایق ، داشتن بستر مناسب برای پوشش است.

بر این اساس ، یکی از شرکت های فناوری پتوهای عایق حاوی آلی ژل سیلیس را تولید و به بازار عرضه کرد. این پتو عایق در صنایع مختلف مانند پالایش نفت و پتروشیمی استفاده می شود و جایگزین مواد عایق وارداتی در صنایع می شود.

این عایق با ضخامت 6 تا 10 میلی متر می تواند مصرف انرژی را تا 45 درصد کاهش دهد. عایق فعلی در دمای 1100 درجه سانتیگراد کمتر از 30 دقیقه طول می کشد که در صورت آتش سوزی کشنده است. این عایق می تواند ساعت ها در دمای 1100 درجه سانتیگراد دوام بیاورد.

یکی دیگر از مزایای این فناوری کاهش آلودگی صوتی است ، در واقع عایق دارای ویژگی های عایق صوتی نیز می باشد. این شرکت این عایق ها را به مدت 50 سال ضمانت می کند و در بلند مدت نسبت به عایق معمولی مقرون به صرفه هستند.

به گفته ستاد نانو ، از انتقال حرارت از طریق تابش ، عدم دود یا آلودگی های شیمیایی در معرض شعله مستقیم ، انعطاف پذیری ، سهولت استفاده ، نفوذپذیری بخار آب آبگریز ، هزینه بسیار کمتر از محصولات خارجی جلوگیری می کند و می تواند در هوا فضا ، حمل و نقل ، تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. ، صنایع تولید برق و ساختمان از مزایای این محصول است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا