فرهنگی

کتاب‌های خودم را نخوانده‌ام – گزارشگر یک

دیوید ویلیامز ، کمدین و نویسنده مشهور انگلیسی در مورد ادبیات و کتاب صحبت کرده است.

به گزارش گزارشگر یک ، کمدین انگلیسی و نویسنده افسانه های معروف “دیوید ویلیامز” آثاری مانند “پسر میلیاردر” ، “آقای” و کتاب مورد علاقه خود را نوشته است.

در اینجا بخشی از مصاحبه اخیر نویسنده با گاردین را مشاهده می کنید:

الان چه کتابی می خوانی؟

دفترچه خاطرات اخیر پاریس لی “برای یک زن چه معنی دارد؟ این کتاب بسیار واضح نوشته شده و از این گویش هوشمندانه استفاده می شود تا مخاطب احساس کند که می تواند نویسنده و زندگی او را تجربه کند. من هم اکنون مشغول مطالعه کتابی به نام “مردان سرنوشت” از “نازیفه محمد” هستم. این کتاب داستان واقعی سیاه پوستی را روایت می کند که به اشتباه به جرم قتل محکوم شد و در دهه 1950 در ولز اعدام شد. من هر جمله از کتاب را می خواندم در حالی که غرق در ترس بودم.

چه کتابی زندگی شما را تغییر داد؟

“اورلاندو” ویرجینیا وولف. ابتدا به دیدن یک فیلم بزرگ به کارگردانی سالی پورتر رفتم و یک رمان خواندم. من فکر می کنم این یک کتاب افسانه ای برای بزرگسالان است. این کتاب نویسنده را به این نتیجه رساند که تنها پارامتر قصه پردازی تخیل خود نویسنده است.

دوست دارید چه کتابی بنویسید؟

“هری پاتر و سنگ جادو” نوشته جی کی رولینگ. کمتر پیش می آید که نویسنده ای چنین دنیای کاملی را خلق کند. من همیشه فکر می کنم دنیای هری پاتر حداقل صد ایده منحصر به فرد دارد.

کدام کتاب بیشترین تأثیر را در نوشتن شما داشته است؟

“چارلی و کارخانه شکلات” نوشته رولد دال. این اولین کتابی بود که به تنهایی از کودکی خواندم و شاید بهترین کتاب کودک در تمام دوران ها باشد.

فکر می کنید کدام کتاب ها نسبت به دیگران دست کم گرفته می شوند؟

کارهای جان ویندام بسیار دست کم گرفته می شود. در دوران کودکی کتابهای علمی تخیلی او را مطالعه کردم ، به خصوص روز سه تایی ، چاکی ، فاخته های میدویچ و شفیره ها. امروزه كتابهای او ممكن است توسط نوجوانان زیاد خوانده نشود ، اما او تأثیر زیادی بر افسانه های دیوید میچل و مارگارت اتوود گذاشت.

کدام کتاب طرز فکر شما را تغییر داده است؟

کارهای جورج اورول تأثیر سیاسی زیادی بر من گذاشت. البته “مزرعه حیوانات” را از بچگی و “1984” را در نوجوانی خواندم. اما کتابهای غیر داستانی او را نیز دوست داشتم.

آخرین کتابی که باعث گریه شما شد چه بود؟

کتاب غیرقابل تسلیم Kazuo Ishiguro برای من بسیار هیجان انگیز بود. من این کتاب را وقتی 25 سال پیش منتشر شد خواندم و اخیراً آن را دوباره خواندم. این کتاب در مورد پیانیستی به نام “رایدر” است که برای اجرای یک کنسرت به شهر سفر می کند. برخی از کتابهایی که رایدر در آن تلاش ناامیدانه ای برای جلب رضایت والدین خود دارد برای من بسیار جالب بود.

آخرین کتابی که باعث خنده شما شد چه بود؟

شخصیت سو تاونسند ، مجموعه کتاب های Adrienne Mole به همان اندازه خنده دار است که کتاب راهنمای کهکشان کریس ریدل که داگلاس آدامز به تازگی ویرایش کرده است من به تازگی این کتاب را خریداری کرده ام به این امید که خواهر و برادرهایم نیز طرفداران این کار باشند.

آیا از کتابی که هنوز نخوانده اید خجالت می کشید؟

من هنوز کتابم را نخوانده ام ، اما امیدوارم روزی آن را بخوانم. من شنیده ام که این یک کتاب عالی است. من کتاب “اولیس” جیمز جویس را هم نخوانده ام. من می دانم که این یک قطعه عالی است ، اما به نظر خیلی طولانی است.

معمولاً چه کتاب هایی را هدیه می دهید؟

تصویرگران برای همیشه با “آلیس در سرزمین عجایب” لوئیس کارول مسحور خواهند شد ، بنابراین این کتاب صدها نسخه دارد. این کتاب بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا