اقتصادی

کدام استانها بیشترین نماینده کارگر را دارد؟

بر اساس یک مطالعه ، تعداد اتحادیه ها در سال گذشته بیش از 5 درصد افزایش یافت و نمایندگان کارگری بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش گزارشگر یک ، یک سازمان کارگری سازمانی متشکل از اعضای اتحادیه های کارگری مشمول قانون کار است که از منافع اتحادیه حمایت می کند و در چارچوب مقررات ملی فعالیت می کند.

به گفته کارشناسان ، توسعه و ایجاد اتحادیه های کارگری باعث افزایش بهره وری ، بهبود کیفیت تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی می شود.

به گفته آنها ، سازمانها به دلیل مشارکت و حرفه ای بودن بیشتر در تصمیم گیریها و تصمیم گیریها مورد استفاده قرار می گیرند زیرا آنها مسائل حرفه ای و اقتصادی کارگران خود را از نزدیک مورد بررسی قرار می دهند.

بر اساس گزارش تعداد اتحادیه ها در سال گذشته توسط مرکز اطلاعات آمار و استراتژی وزارت کار ، تعداد اتحادیه های مجاز به 9582 رسید که 5.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. علاوه بر این ، تعداد سازمان های کارفرمایی 2718 سازمان است که از این میان 2577 سازمان کارفرمایان و 141 سازمان کارفرمایان مرکز 141 مرکز هستند که نسبت به سال قبل 3.9 درصد افزایش یافته است.
در سال 1398 تعداد کل تشکل های کارگری و اتحادیه های کارگری بازنشسته دارای مجوز کار بالغ بر 9080 نفر بود و تا سال 1399 به 9582 نفر رسید. از این تعداد ، 6204 نماینده کارگران ، 1912 کمیسیون اسلامی کار و 1333 انجمن صنفی هستند.
در مقایسه با سال 2009 ، تعداد انجمن های کارگران بازنشسته استان و شهرداری نیز افزایش یافت.

ارزیابی غلظت محلی سازمانهای کارگری و کارفرمایی نشان داد که بیشترین تعداد سازمانهای کارگری مربوط به استانهای تهران ، خراسان رضوی و فارس است که خراسان رضوی و تهران بیشترین تعداد نمایندگان کارگری را دارند که فارس دارای تجارت ترین و می توانید ببینید که وجود دارد. بیشترین تعداد اتحادیه های صنفی و شورای اسلامی شهر تهران در حال کار هستند و در عین حال بیشترین تعداد اتحادیه های کارفرمایی متعلق به دو استان خراسان رجبی و تهران است.
بر اساس این گزارش ، تعداد نمایندگان کارگران از اتحادیه ها و شورای اسلامی کار بیشتر بود. این می تواند به این معنی باشد که کارفرمایان بیشتر احتمال دارد نمایندگان کارگران را در محل کار انتخاب کنند.
به گزارش گزارشگر یک ، هم اکنون سازمان های کارگری نقش مهمی در تامین نیازهای کارگران از جمله حفظ امنیت شغلی ، بهبود شرایط زندگی و تضمین دستمزد ، بیمه و قرارداد کار ایفا می کنند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا