عمومی

کرونا، عامل افزایش خودکشی در دنیا

کرونا همچنان قربانی می شود و هر روز اخبار نوع جدید ویروس کرونا را از سراسر جهان می شنویم. با فروپاشی تاج و کاهش تعداد افراد آلوده در سراسر جهان ، ویروس های جهش یافته جدیدی در سایر نقاط جهان کشف شده اند که این امر دوباره باعث نگرانی و ترس مردم سراسر جهان شده است. این بار نوبت ویروس هند است.

به گزارش گزارشگر یک ، روزنامه “فرهیختگان” افزود که “مجله لانست ، یکی از قدیمی ترین و مشهورترین مجلات پزشکی عمومی در جهان ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را منتشر می کند.”

بیماری شریان کرونا شدید در بیماران دیابتی نوع 1 و 2

مطالعات در سراسر جهان نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، که در ابتدا در معرض خطر زیادی برای ویروس کرونا قرار داشتند ، احتمالاً در بیمارستان بستری می شوند و پس از دریافت مراقبت های ویژه از Covid ، احتمال مرگ آنها بیشتر است. در همین حال ، تعداد کمی از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و بر اثر بیماری عروق کرونا قلب درگذشتند. برخی از عوامل با عواقب جدی برای افراد مبتلا به ویروس همراه است و نه تنها افراد مسن بلکه بیماران قلبی ، دیابتی ها ، چاقی و فشار خون بالا نیز گروهی در معرض خطر هستند. شواهد نشان می دهد که قند خون بالا خطر عوارض و مرگ ناشی از Covid-19 را دارد. سوئد ، مانند سایر کشورهای اروپایی ، یکی از بالاترین میزان بیماری های عروق کرونا قلب و مرگ و میرها را دارد و بیشترین تعداد مرگ سالمندان را دارد. در همین حال ، سازمان ثبت ملی دیابت سوئد حدود 90٪ از افراد دیابتی را مورد بررسی قرار داد.

تغییرات روغن های پوستی در بیماری عروق کرونا قلب

روش های اندازه گیری تأثیر غیرمستقیم ویروس بر میزبان ، یک راه حل مکمل در یک آزمایش کارآزمایی بالینی است. از آنجا که ویروس کرونا برای تولید مثل به چربی نیاز دارد ، انتظار می رود Covid-19 عملکرد چربی را متمایز کند. محققان شواهدی از آسیب دیدگی چربی را در بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب مشاهده کردند. نتایج نشان می دهد افزایش قابل توجهی در سطح سرمی و تری گلیسیرید پلاسما در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ، با تغییر در اندازه و توزیع ذرات لیپوپروتئین در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا. این عامل خطر ابتلا به تصلب شرایین را افزایش می دهد. بنابراین ، محققان از شاخص چربی به عنوان یک روش امیدوار کننده برای درک و تشخیص سریعتر Covid-19 استفاده می کنند. پوست چرب ترشح شده از غدد چربی پوست سرشار از چربی است. محققان نمونه های چربی ترشح شده از غدد چربی را مورد بررسی قرار دادند و از سواب پنبه برای جمع آوری غیرتهاجمی چربی از مناطق مختلف پوست صورت ، گردن و پشت استفاده کردند. همچنین در موارد مشابه دیگر مانند تشخیص بیماری پارکینسون و دیابت نوع 1 و تغییرات چربی در دوران بارداری نیز استفاده می شود.

داروهایی م moreثرتر از هپارین برای افراد مبتلا به بیماری کرونا قلب

کووید -19 علائم خفیف ، متوسط ​​و شدیدی دارد. اگرچه موارد خفیف و بدون علامت با قرنطینه و دارو بهبود می یابد ، اما مدیریت وضعیت بیماران بستری به دلیل شدت عوارض دشوار است. اختلالات لخته شدن خون یکی از بیماری هایی است که به طور مستقیم با عوارض عروق کرونا مرتبط است. از داروهای ضد انعقاد خون مانند هپارین و انوکساپارین برای کاهش خطر اختلالات لخته شدن خون استفاده می شود ، اما تفاوت در نتایج بالینی همچنان باید با دقت بیشتری بررسی شود. در حال حاضر داروهای ضد انعقادی مانند هپارین ، انوکساپارین و ریوروکسابان عمدتاً برای بیماران بستری در عروق کرونا تجویز می شوند که اکثر شرایط را کنترل می کنند. در همین حال ، مطالعاتی در مورد اثربخشی و زنده ماندن انوکساپارین در کاهش بستری شدن در بیماران علامتی با بیماری عروق کرونا انجام شده است. مطالعات نشان داده است که ذرات ویروسی می توانند بسیاری از ذرات ضد انعقاد را خنثی کنند. علاوه بر این ، در نتایج بالینی فاز 2 ، محققان بر این باورند که بیمارانی که تحت درمان با اندوکساپارین هستند بیشتر از بیمارانی که داروهای کرونا استاندارد دریافت می کنند ، گاز تنفسی را در رگ های خونی خود رد و بدل می کنند و زمان کمتری را در بیماران ICU می گذرانند. شما باید به ماسک تنفسی اعتماد کنید. این نتایج حاکی از آن است که اندوکساپارین ضد انعقاد در جلوگیری از لخته شدن خون و کوتاه شدن مدت زمان بستری در بیمارستان نسبت به سایر داروها موفقیت آمیزتر بوده و نتیجه بالینی بیمارانی که از این دارو استفاده می کنند نسبت به افرادی که از هپارین استفاده می کنند قابل قبول تر است.

رابطه نارسایی قلبی سرپایی و بیماری عروق کرونا قلب

حمله قلبی خارج از بیمارستان عارضه ناگهانی است که معمولاً یکی از مهمترین دلایل مرگ زودرس در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای پیشرفته است و فقط در آمریکای شمالی ، روزانه حدود هزار نفر بر اثر این بیماری می میرند. حملات قلبی خارج از بیمارستان تنها 1٪ از خدمات فوریت های پزشکی را تشکیل می دهد. در ابتدا بسیاری از پزشکان این بیماری را بیماری ریه توصیف کردند ، اما پس از مشاهده چندین ماده منعقد کننده خون در بیماران ، اعتراف کردند که این بیماری می تواند علاوه بر آمبولی ریوی ، مشکلات عروقی نیز ایجاد کند. به ویژه ، با توجه به افزایش چشمگیر حملات قلبی خارج از بیمارستان در طی شش ماه اول سال 2020 ، محققان شیوع ویروس کرونا را به عنوان یکی از دلایل اصلی افزایش ذکر کرده اند. آنها آمار ایتالیا ، انگلستان ، فرانسه ، استرالیا ، اوکلند و نیوزیلند را در همان بازه زمانی 2018 و 2019 مقایسه کردند. این مطالعه نشان می دهد که در آوریل سال 2020 ، حملات قلبی خارج از بیمارستان در بیشتر شهرهای ایالات متحده 20 درصد در مقایسه با دو سال پیش افزایش یافته است ، که نشان دهنده شیوع ویروس کرونا است. در همین حال ، حملات قلبی خارج از بیمارستان در حدود 13 کشور 1.5 برابر و 3 کشور با بیشترین تاج 19 مورد کمتر از 100 درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال در شهر نیویورک حدود 2.5 برابر افزایش می یابد. در مقابل ، شهرهایی که حداقل تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفتند ، تغییر قابل توجهی در تعداد حملات قلبی خارج از بیمارستان نشان نداد.

افزایش خودکشی در ماه اول اپیدمی

در طی اپیدمی تاجگذاری و قرنطینه طولانی مدت در شهرها و افراد تنها ، سلامت روان بسیاری از افراد تحت تأثیر قرار گرفت و همانطور که محققان گفتند عواقب این بیماری در بسیاری از موارد بود ، باعث علاقه شدید بخش پزشکی و روانشناسان شد. خود به شکل افزایش نرخ خودکشی. شواهد نشان می دهد که در طی ماه اول شیوع ، میزان خودکشی در سراسر جهان بالا بوده است. محققان داده های 21 کشور پردرآمد و کم درآمد را بررسی کردند و دریافتند با شروع اپیدمی کرونا تاکنون تغییری در تعداد خودکشی ها ایجاد نشده است. محققان همچنین تأثیرات همه گیرهای قبلی را در خودکشی بررسی کرده اند. آنها بر اثرات آنفولانزا در انگلیس بین سالهای 1889 و 1893 ، بین 1918 و 1919 و بین 2009 تا 2013 در ایالات متحده تمرکز کردند. این مطالعه شامل سندرم تنفسی حاد در هنگ کنگ و تایوان در سال 2003 و ابولا در گینه از سال 2013 تا 2016 است. این مطالعه نشان داد که خودکشی در هر یک از این مراکز اپیدمی ، بهداشتی و اورژانسی افزایش می یابد ، اما این تغییرات لزوماً بلافاصله پس از شیوع اتفاق نمی افتد و ممکن است در ابتدا جزئی باشد. مطالعات نشان می دهد که ارتباط بین افزایش یا کاهش خودکشی از بیماری کرونا قلب به میزان ویروس در کشور ، خدمات بهداشت روان و برنامه های پیشگیری از خودکشی ، قدرت اقتصادی و اقدامات انجام شده در هر کشور بستگی دارد. در طی همه گیری ، معیشت نیز نقش مهمی دارد.

10 برابر بیشتر احتمال دارد که به بیماری عروق کرونا مبتلا شود

نگرانی هایی در مورد افزایش خطر بیماری کرونا قلب و عواقب جدی آن برای افراد مبتلا به بیماری روانی وجود دارد. افزایش تعداد بیماران در ماه های اخیر نگرانی هایی را در مورد شیوع بیماری در افراد مبتلا به اختلالات روانی شدید ، اختلالات یادگیری و اختلالات عصبی رشد ایجاد کرده است. علائم افسردگی و اضطراب ، استرس شدید ، بی خوابی ، تحریک پذیری و افکار خودکشی در بیماران مبتلا به بیماری روانی بیشتر از افراد سالم با بیماری کرونا قلب بود. در بیماران مبتلا به بیماری روانی ، کاهش آگاهی از بیماری و عدم مراقبت شخصی ، عوارض همزمان ، تأخیر در درمان لیزیک به دلیل عدم تشخیص ، یا گزارش علائم به دلیل اختلال شناختی و کمبود اقتصادی – اجتماعی از موانع درمان هستند. عفونت
SARS-CoV-2 و Covid-19 را به طور جدی افزایش می دهد. موارد مختلفی از بیماری کرونا قلب و مرگ های مربوط به آن در بیمارستان های روانپزشکی گزارش شده است. با بررسی سابقه پزشکی بیماران با مشکلات روانپزشکی و ارتباط آنها با Covid-19 میزان مرگ و میر در این گروه از بیماران بالا است. بررسی سوابق الکترونیکی نشان داد بیمارانی که در چند سال گذشته از افسردگی ، اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی رنج برده بودند 7 تا 10 برابر بیشتر در معرض Covid-19 بودند. افراد مبتلا به اختلالات روانی بسیار بیشتر از افراد سالم دچار بیماری کرونا قلب می شوند.

نقش چربی های ترانس در بیماری عروق کرونا قلب

از سال 2000 ، بیماری های غیرواگیر ، به ویژه بیماری های قلبی عروقی ، به علت اصلی مرگ در جهان تبدیل شده اند. بیماری قلبی دلیل اصلی مرگ در فیلیپین است. مطالعات اپیدمیولوژیک فعلی نشان می دهد فشار خون بالا و بیماری عروقی قبلی از عوامل پرخطر هستند که خطر ابتلا به سندرم حاد کرونا را افزایش می دهند. علاوه بر این ، محققان ارتباط مستقیمی بین مصرف بین صنعتی اسیدهای چرب و خطر بیماری های قلبی عروقی و در نتیجه مرگ پیشنهاد کرده اند. با ظهور ویروس کرونا ، بیماران مبتلا به بیماری های غیر قابل انتقال عواقب نامطلوبی را تجربه کرده اند. ارتباط بین ویروس SARS-CoV-2 و اسیدهای چرب ترانس نیز باعث افزایش بیماری های قلبی عروقی می شود. مناطقی از آسیا ، به ویژه تایلند ، یکی از کشورهایی است که با جلوگیری از تولید و واردات روغن های هم هیدراته و محصولات آنها ، اسیدهای چرب ترانس را با موفقیت از منابع غذایی حذف کرده است. با این حال ، قانونی برای منع استفاده از اسیدهای چرب ترانس در فیلیپین وجود ندارد و منع تولید و استفاده از این مواد در مراحل اولیه مضر است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقد است که همه کشورها باید مطابقت داشته و آنها را تا سال 2023 در دستور کار قرار دهند. دولت فیلیپین با توجه به پیامدهای ممنوعیت استفاده از این اسیدهای چرب در کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی و در نتیجه کاهش خطر Covid-19 ، در نظر دارد استفاده از این اسیدهای چرب را در اسرع وقت ممنوع کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا