سلامت و دانش

«کرونا» و زخم «خودکشی» بر پیکر کادر درمان / افزایش روند «خودکشی» در بین پرستاران در جهان

یکی از اعضای کمیته مرکزی سازمان ملی روانشناسی و مشاوره می گوید یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که میزان خودکشی در میان پرستاران بیشتر از جمعیت عمومی است و به دلیل شیوع جهانی COVID-19 به طور بالقوه در حال افزایش است. با توجه به مرگ بیماران و کارکنان بیمارستان ، ممکن است میزان افسردگی و افکار خودکشی افزایش یابد ، زیرا علائم استرس مرتبط با رویدادهای استرس زا با افسردگی و افکار خودکشی ارتباط مستقیم دارد.

در مصاحبه با گزارشگر یک ، دکتر فریبرز درتاج وی به مناسبت روز جهانی بازیابی خودکشی گفت: “ماهیت شغل همیشه آسیب پذیرتر از مشاغل دیگر است.” – اختلال استرس آسیب زا (PTSD) و افکار خودکشی. متأسفانه ، این اختلالات پدیده جدیدی در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی نیست ، اما افزایش این اختلالات به دلیل همه گیری کروناویروس و البته تقاضا و فشار بر این افراد ، باعث نگرانی است.

به گفته استاد دانشگاه علامه طبابی ، میزان خودکشی در طول همه گیری کووید 19 ، به ویژه در جامعه پزشکی ، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و مطالعات اخیر چین ، ایتالیا و کانادا در مورد بیماران مبتلا به کرونا در حال انجام است. این نشان دهنده افزایش افسردگی ، بی خوابی ، اضطراب و PTSD است ، که همه آنها می توانند بر سلامت روانی فرد تأثیر منفی گذاشته و به یک بحران خودکشی کمک کنند.

شیوع اضطراب ، افسردگی و استرس ناشی از همه گیری Quid 19 در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی

رئیس انجمن روانشناسی آموزشی ایران به بررسی سیستماتیک همه مطالعات منتشر شده به زبان انگلیسی در پایگاه های اطلاعاتی PubMed ، EMBASE ، Scopus و Web of Science (WoS) در سال 2020 اشاره می کند که شیوع مشکلات بهداشت روانی در کارکنان مراقبت های بهداشتی را نشان می دهد. مطالعات بعدی نشان داد که شیوع اضطراب در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی 24.1 تا 67.5 درصد ، افسردگی 12.1 تا 55.9 درصد ، استرس 29.8 درصد ، 62.9 درصد ، بالاترین میزان استرس شناسایی شده در این بررسی سیستماتیک شامل پرستاران ، کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم ، کارکنان جوان مراقبت های بهداشتی و کارکنان درمان در مناطق با میزان بالای عفونت بود. روی هم رفته ، این نتایج نشان می دهد که میزان خودکشی در میان پرستاران بیشتر از جمعیت عمومی است و در همه گیری جهانی کروناویروس به طور بالقوه در حال افزایش است.

او معتقد است که پرستاران بیشتر در معرض استرس ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس هستند و بیشتر در معرض مشکلات و علائم روانی هستند تا سایر طبقات جامعه و پرستاران در معرض بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب ممکن است علائم جسمی ، اضطراب و اضطراب داشته باشند. افسردگی و افکار خودکشی.

پرستاران ایرانی خودکشی می کنند

یک استاد روانشناسی با اشاره به یک مطالعه ایرانی که به بررسی شیوع افسردگی ، اضطراب و افکار خودکشی در بین پرستاران بیمارستان های مالایی در زمان شیوع کووید -19 پرداخت ، گفت: این مطالعه نشان داد که 15.38 درصد از پرستاران افسردگی متوسط ​​تا شدید و 46.47 درصد اضطراب متوسط ​​تا شدید داشتند. همچنین 56/27 درصد به خودکشی و 9/94 درصد آمادگی خودکشی را داشتند.

افزایش افسردگی ، اضطراب و افکار خودکشی در پرستاران

دارتاج در ادامه افزود: “همچنین ، در ایران ، یافته های” آریان پور “از مطالعه 247 پرستار در ملایر قبل از شیوع کووید 19 است. میزان افسردگی خفیف تا متوسط ​​در بین پرستاران 83/17 درصد بود و با مقایسه شیوع افسردگی ، اضطراب و افکار خودکشی بر اساس مطالعات قبلی و جدید ، می توان گفت که شیوع این مشکلات در پرستاران ایرانی در زمان COVID-19 افزایش یافته است. عادت زنانه. بنابراین علت می تواند ناشی از استرس ناشی از ویروس کرونا باشد. پرستاران در طول کووید -19 بیشتر با مرگ بیماران و کارکنان بیمارستان روبرو هستند که می تواند میزان افسردگی و افکار خودکشی را افزایش دهد. این به این دلیل است که علائم استرس مرتبط با رویدادهای استرس زا با افسردگی و افکار خودکشی ارتباط مستقیم دارد.

به گفته این روانشناس ، نتایج مطالعه قبلی Sun و همکاران در ژوئن 2020 در مقایسه با مطالعات قبلی پس از شیوع کووید 19 افزایش یافته است.

پرستاران مجرد و پرستاران مقطع کارشناسی بیشتر در معرض افکار خودکشی قرار دارند.

یکی از اعضای کمیته مرکزی سازمان مشاوره روانشناسی گفت: عوامل جمعیت شناختی مانند جنسیت ، تحصیلات ، وضعیت تأهل و فعالیت شغلی می تواند نقش مهمی در آسیب پذیری پرستاران داشته باشد.

وی افزود: “مطالعات انجام شده تا کنون در این زمینه نشان داده است که پرستاران زن بیشتر از مردان مضطرب و افسرده هستند ، اما تفاوت قابل توجهی در افکار خودکشی بین مردان و زنان وجود ندارد.” با توضیح میزان بالای اضطراب و افسردگی در بین پرستاران زن ، این تفاوت را می توان به دلیل آسیب پذیری روانی زنان نسبت به مردان نسبت به مردان نسبت داد. بنابراین آنها در دوران کرونا اضطراب بیشتری را تجربه می کنند.

دارتاج افزود: “این یافته ها همچنین نشان می دهد که زنان در مقایسه با استرس ناشی از شماره 19 بیشتر از مردان علائم افسردگی دارند.” از سوی دیگر ، پرستاران با مدرک لیسانس یا بالاتر افسردگی و افکار خودکشی بیشتری نسبت به پرستاران دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر نشان دادند که این امر رابطه بین سابقه تحصیلی پرستار و افسردگی را نشان می دهد. این نتیجه ممکن است به دلیل درآمد و حقوق بالای پرستاران با صلاحیت بالا باشد. علاوه بر این ، سطح بالاتری از اطلاعات به افراد اجازه می دهد تا موقعیت های استرس زا را به اندازه کافی تجزیه و تحلیل کرده و در نتیجه افسردگی و افکار خودکشی را کاهش دهند.

به گفته وی ، اضطراب و افکار خودکشی پرستاران مجرد بیشتر از پرستاران متاهل بود و در نهایت ، میانگین اضطراب پرستاران در اورژانس ، بخش مراقبت های ویژه و مراقبت های ویژه بیشتر از گروه فوریت های پزشکی بود. مطالعات قبلی نشان داده است که پرستاران بخش های CCU ، ICU و اورژانس نسبت به پرستاران سایر بخش ها استرس شغلی بیشتری دارند و شیوع اختلالات روانی بالاتری دارند. با توجه به دوران COVID-19 و این واقعیت که اکثر پرستاران در بخش های مراقبت ویژه ، بخش های مراقبت ویژه و اورژانس در مقایسه با سایر پرستاران بخش ، مستقیماً با بیماران مبتلا به COVID-19 برخورد می کنند ، شیوع بالای اضطراب آنها را می توان توجیه کرد.

موارد خودکشی پرستاران پس از COVID-19

رئیس انجمن روانشناسی آموزشی ایران گفت برخی کشورها گزارش هایی مبنی بر خودکشی پرسنل پزشکی منتشر کرده اند و گزارش هایی مبنی بر خودکشی شش نفر از سوی پرسنل پزشکی برای اولین بار پس از همه گیری کووید -19 وجود دارد. 25 مارس 2020) یک پرستار 22 ساله که از یک اقدام خودکشی در بخش مراقبت های ویژه در انگلستان جان سالم به در برد. مورد دوم (26 مارس 2020) یک پرستار 34 ساله بود که در ایتالیا زندگی می کرد. در مورد سوم (31 مارس 2020) ، یک پرستار 49 ساله در ایتالیا هنگام ترس از ابتلا به ویروس کرونا در داوطلبانه در بخش جدید COVID-19 در بیمارستان Jesolo خود را به رودخانه انداخت. با این حال ، مقامات نتایج معاینه وی را فاش نکردند. این چهارمین موردی است که در ایالات متحده توسط گاردین نیوز گزارش شده است (20 مه 2020). یک پرستار مرد 32 ساله بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باخت. او داوطلبانه در واحد کروناویروس JFK داوطلب شد زیرا احساس می کرد در خط مقدم ضروری است ، نگران توزیع ماسک های N95 و کمبود تجهیزات است ، اما به طور فزاینده ای از این وضعیت آسیب می بیند. او برای کاهش درد انزوا به مواد افیونی معتاد بود و فقط در جلسات پشتیبانی مجازی مورد حمایت قرار می گرفت.

وی ادامه داد: پنجمین مورد در هند (2 ژوئن 2020) رخ داد. این پزشک جوان در اتاق بیمارستان به دار آویخته شد و سه روز بعد فوت کرد. وی پس از مثبت بودن تست کرونا جان خود را از دست داد ، ششمین مورد در مکزیک بود (4 ژوئن 2020). یک پرستار جوان به همراه چهار همکار خود پس از یک هفته قرنطینه ، خودکشی کردند. این امر پس از آن صورت گرفت که شکایات مربوط به کمبود تجهیزات محافظ شخصی و سایر تجهیزات پزشکی برای COVID-19 مثبت بود. رئیس انجمن کارآموزان پزشکی فرانسه در مصاحبه ای گفت کارآموزان پزشکی بیمارستان پس از دو سال کار بی وقفه و ساعات طولانی در خط مقدم مبارزه با کووید -19 در آستانه سقوط بودند. برخی از آنها خودکشی کرده اند و از اوایل سال 2021 ، پنج کارآموز پزشکی خودکشی کرده اند که برابر با یک نفر در 18 روز است.

چرا کارکنان در مقایسه با مشاغل دیگر خطر خودکشی را افزایش می دهند

دراتاج گفت: “کادر پزشکی می دانند که در معرض خطر بالای انتقال ویروس به دیگران هستند و می توانند آن را به عزیزان خود منتقل کنند.” “این یک وضعیت بسیار شدید و پیچیده است که شما را در موقعیت بسیار آسیب پذیر قرار می دهد.” همچنین؛ ساعات کاری مستمر ، طولانی و بدون محدودیت ، تماس مستقیم با بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس ، مشاهده مرگ و میر بیماران و بیماریهای همزمان در مدت زمان کوتاه ، غیرقابل پیش بینی بودن و عدم اطمینان در مورد زمان کنترل بیماری انزوای اجتماعی و … همه و همه با هم کادر پزشکی بر سلامت روانی افرادی که نیاز به حمایت جدی و اقدامات فوری دارند تأثیر منفی می گذارد.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران افزود: بار این عوامل پیامدهای مخربی خواهد داشت که بسیار فراتر از آمار بیماری است. این به این دلیل است که در نهایت می تواند منجر به افزایش افسردگی و خودکشی در این افراد شود. مطالعه اولیه اثرات فیزیولوژیکی منفی ویروس کرونا بر کارکنان مراقبت های بهداشتی ، غربالگری منظم سلامت روان را برای ارزیابی استرس ، افسردگی ، اضطراب و افکار خودکشی توصیه می کند. این مهم است که کارگران خط مقدم نه تنها به منابع سلامت روان دسترسی داشته باشند ، بلکه باید به دنبال علائم هشداردهنده در همکاران خود نیز باشند.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: “با توجه به شعار امسال روز جهانی پیشگیری از خودکشی ،” امید را با عمل ایجاد کنید – با عمل امید ایجاد کنید “، ما باید بیش از هر زمان دیگری عمل کرده و به اشتراک بگذاریم.” اقداماتی که امید را القا می کند و زندگی کسانی را که رنج می برند روشن می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا