استان ها

کسب رتبه ۲ استانی احداث گلخانه در پردیس/ اشتغال ۹۰۰ نفر در صنایع تبدیلی تا بهمن ماه

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک از تهران ، محمد قریشی رئیس اداره جهادکشاورزی پردیس امروز در نشست با خبرنگار گزارش عملکرد سالانه این اداره را ارائه کرد و در زمینه های مربوط به جهادکشاورزی شهرستان پردیس و محصولات آن متخصص کشاورزی و کارآفرینی است. اشاره به رشد قابل توجه است. شاهد رشد خوبی در تولید در کشاورزی ، دامداری و صدور مجوز در زمینه های مختلف و افزایش کارآفرینی در این زمینه هستیم.

وی 900 نفر را در صنعت گذار استخدام و 55 واحد فعالیت را در شهرستان پردیس اعلام كرد و گفت: در فوریه سال جاری ، یک واحد مجهز برای صنعت تبدیل گشایش می یابد.

وی ضمن انتشار آماری از بخش های کشاورزی و تولیدات دامی شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون تعداد دام های سنگین 60 و مراکز تولید ماهیان زینتی دو مورد شناسایی و صادرات افزایش یافته است.

زنبورداران تاکنون از 12 به 47 نفر رسیده اند.

او اضافه کرد: شناسایی 12 هکتار گلخانه طی سال گذشته و کسب رتبه دوم ایالتی و کارآفرینی در این بخش از موفقیت های بخش شهر پردیس است.

وی همچنین گفت: “تا سال 1998 ، پردسی فقط یک نام اتحادیه داشت و با ایجاد تغییراتی ، حداقل شش روز کاری وجود داشت و فعالیت ها و خدمات به مردم وجود داشت و اکنون این بخش رونق دارد و کارشناسان پایان یافتند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تولید عسل در شهرستان پردیس اظهار داشت: پس از تأیید و صدور مجوز برای زنبورداران ، گروهی در شهرستان پردیس تشکیل شد و تعاونی زنبورداران شروع به کار کرد.

و اکنون شهر پردیس توانسته است تولید عسل خود را از 4 به 40 تن در سال گذشته افزایش دهد.

قریشی همچنین گفت: شهرستان پردیس از 12 هزار راس دام عشایر و ساکن به 36 هزار راس گاو سبک تبدیل شده و با تشکیل و شناسایی تعاونی ها در این بخش رشد بسیار خوبی را شاهد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی پردسیسی با توجه به جغرافیای منطقه مسئولیت فعالیت ها و سرمایه گذاری جشن را بر عهده دارد و سازماندهی در این بخش ، “چرا دام های شهر شکوفا شد” انجام شد.

وی گفت: در فاز اول ، اداره دامپزشکی شهرستان پردیس از دماوند جدا شد و اکنون اداره دامپزشکی خاص خود را در دانشگاه دارد و کار به صورت جداگانه انجام می شود.

در این جلسه رئیس جهادکشاورزی پردیس در مورد کار خوب تعاونی فرداد ایرانیان اظهار نظر کرد و با تشکر از کار خوب این تعاونی گفت: .

رئیس شهرستان جهادکشاورزی پردیس گفت: علاوه بر محصولات کشاورزی با کیفیت ، ما در شهرستان شیر ، گوشت ، ماهی و مرغ تولید می کنیم و انتظار داریم سال آینده تولید در این بخش را افزایش دهیم.

وی همچنین در مورد حل مشکل تامین کود به کشاورزان آموزش داد. وی گفت: امسال بیش از 50 تن کود اوره دریافت کرده ایم و نگران تهیه و توزیع آن برای کشاورزان نخواهیم بود و کشاورزان می توانند کود مورد نیاز را با نرخ دولتی تأمین کنند. از سیستم پیامکی که دارید خدمات دریافت کنید.

وی همچنین گفت: فعالان این حوزه می توانند با دریافت کارت کشاورز از تسهیلات بانکی ویژه کشاورزان بهره مند شوند.

جهادی ، رئیس بخش کشاورزی با اشاره به تخریب سازه های غیرقانونی گفت: سال گذشته سه بار دستور تخریب به ما داده شد و این زمین آزاد شده به مرکزی برای پرورش گل ، پرورش ماهی و دام تبدیل خواهد شد.

وی در مورد س theال خبرنگار و ایجاد شغل در بخش کشاورزی گفت: “اشتغال كشاورزی تاكنون حدود 70 نفر بوده است و در صنایع در حال گذار ، افتتاح چندین مركز بسته بندی برای افتتاح در فوریه به 900 خواهد رسید.”

وی در این زمینه گفت که صنعت بسته بندی خرما در 10 سال فجر افتتاح می شود و 50 سر زن در این مرکز کار می کنند.

قریشی همچنین از آغاز فعالیت تولید گیاهان دارویی خبر داد و گفت: “تحقیقاتی که در مورد این گیاه انجام می شود به دلیل آب و هوای خوب شهر پردیس انجام شده و توانایی ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی را داریم.”

وی همچنین اعلام کرد که تمرکز این شهرستان بر تولید و رشد گل ، زالو ، کرم ابریشم و ماهی محمدی خواهد بود.

سرانجام ، جهادی ، رئیس زراعت ، از خبرنگاران فعال در زمینه اطلاعات کشاورزی در این بخش تقدیر و قدردانی کرد و گفت که روابط عمومی این اداره از نظر اخبار و اطلاعات در 16 شهر و استان مقام اول را دارد. بودن.

666

فهرست مطالب

11111

دکمه بازگشت به بالا