اقتصادی

کسری ۸۰۰۰ مگاواتی برق در شهرک‌های صنعتی/ ارائه مشوق برای ساخت پنل خورشیدی

یک نماینده فنی سازمان کوچک کسب و کار و شهرهای صنعتی ایران با اشاره به کمبود برق 8000 مگاواتی در این شهر صنعتی ، از تحریم ها به عنوان تعادل ژنراتورهای مقیاس کوچک یا برق خود تولید شده یاد کرد و گفت: این سازمان موارد زیر را ارائه می دهد: مشوق ها: یک پنل خورشیدی در شهر خود بسازید.

فتحعلی محمدزاده در گفت وگو با گزارشگر یک ، در مورد استفاده از صفحات خورشیدی برای تولید برق در شهرهای صنعتی گفت: کسانی که می توانند همزمان صفحات خورشیدی را روی سقف نصب کنند تا 100 کیلووات برق تولید کنند و از وزارت نیرو مجوز اتصال به شبکه را بگیرند 5-10٪ تخفیف در قیمت شبکه ارائه می دهند. کشور.

وی همچنین با ذکر یادداشت تفاهم بین سازمان شهرهای کوچک صنعتی و سازمان انرژی جدید وزارت نیرو ، گفت: پنل های خورشیدی به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی شرکت های محلی ، همیشه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته این مسئول ، اقدامات مربوط به صفحات خورشیدی از سال 2009 آغاز شد و از همان سال حدود 500 کیلووات نهادینه شد.

وی در پاسخ به این سال که آیا نصب صفحات خورشیدی درصد مشخصی از تقاضای برق واحد صنعتی را تأمین می کند ، گفت: “این موضوع به ظرفیت صفحه و میزان تقاضای برق واحد تولیدی بستگی دارد.” البته این معمولاً درصد زیادی نیست. با این وجود ، اگر وزارت انرژی ظرفیت قانونی و تعرفه ها را اصلاح کند ، ظرفیت ایجاد شده در سقف انبارهای شهرهای صنعتی نیز آماده استفاده برای تولید برق خواهد بود.

فقط 11٪ از برنامه های تولید برق ژنراتور کوچک تحقق می یابد

محمدزاده همچنین در مورد ژنراتورهای کوچک یا خود تولید یا CHP گفت: اگرچه این یک مولد کوچک است ، اما از آنجا که فناوری مورد نیاز این فرآیند وارد می شود ، شرایط تحریم و نوسانات اقتصادی به مشکل تبدیل شد.

به عبارت دقیق تر ، در حالی که 110 هکتار زمین در قالب 453 قرارداد توزیع 4250 مگاوات برق توافق شد ، آنچه محقق شد 53 قرارداد تولید 470 مگاوات در 14 هکتار زمین بود.

نرخ انرژی صنعتی افزایش می یابد

نماینده فنی سازمان تجارتهای کوچک و شهرهای صنعتی ایران همچنین از افزایش شدید تعرفه های انرژی بر صنعت خبر داد و گفت: 355 تومان در اوج بار ، یعنی 7 شب تا 11 شب ، 711 تومان ، کم بار ، یعنی 11 تا 6 بعد از ظهر ، در اوج بار در وسط بار ، که به معنای 7 صبح تا 7 عصر صنعت برای هر کیلووات ساعت است. انرژی. 178 تومان می شود.

به گفته وی ، کل انرژی مورد نیاز برای یک شهر صنعتی در حال حاضر حدود 18000 مگاوات است که از این میزان حدود 10 هزار مگاوات تأمین شده است. به نظر می رسد تولید برق سالانه وزارت نیرو کمتر از حد تعیین شده به دلیل کمبود بودجه باشد.

به دلیل افزایش دما در سال جاری ، چندین خاموشی در مقیاس بزرگ در مناطق مختلف کشور رخ داده است. برای این ، برخی “استخراج ارزهای رمزپایه” را مقصر می دانند و برخی دیگر وزارت نیرو را مقصر کسری تولید برق به دلیل کمبود منابع مالی و تحریم ها می دانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا