سلامت و دانش

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس یک گزارش شفاف که به نقل از ScienceAlert ،به نظر می رسد افرادی که حملات میگرنی دارند بیشتر از دیگران در هنگام حرکت ، حتی در هواپیما ، دچار حالت تهوع و سرگیجه می شوند. همچنین در فعالیت عصبی در این افراد تفاوت هایی وجود داشت.

پیوند بین میگرن و حالت تهوع ناشی از ورزش از مدت ها پیش مشخص بوده است ، اما این رویکرد جدید می تواند تصویربرداری دقیق مغز (fMRI) از مغز را هنگام تجربه این احساسات ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

آنها با شبیه سازی یک قطار هوایی دریافتند که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در سایر قسمت های مغز نیز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این مناطق از مغز می تواند به ما در درک بهتر میگرن و یافتن درمان های بهتر کمک کند.

می و همکارانش در آزمایشات خود از 20 میگرن میگرنی و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغز ، تصویری از قطار هوایی با صدا روی این افراد پخش شد.

اگرچه هیچ یک از شرکت کنندگان در این تجربه حمله میگرن را تجربه نکردند ، اما 65 درصد از مبتلایان به میگرن احساس تهوع کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. حالت تهوع در افراد مبتلا به میگرن بیشتر طول می کشد.

محققان با بررسی اسکن های MRI متوجه افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز در افراد مبتلا به میگرن شدند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

اگرچه این مطالعه هنوز در مراحل اولیه خود است ، اما ممکن است برای دانشمندان مفید باشد که مغز افراد مبتلا به میگرن را با افراد سالم در حالی که علائم مربوط به حمله میگرن را تجربه می کنند ، مقایسه کنند.

بیش از 1 میلیارد نفر یا 15 درصد جمعیت جهان از میگرن رنج می برند و یافتن علت و درمان این سردردها می تواند برای بسیاری مفید باشد.

دکمه بازگشت به بالا