فرهنگی

کمال الملک مثل یک عکاس تاریخ را ثبت کرد

هنر ایران 81 سال پیش در همان روز یکی از مشاهیر خود را از دست داد. محمد غفاری معروف به کمال الملک ، به راستی یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین چهره های تاریخ هنر معاصر ایران است.

به همین دلیل ، این گزارش به بررسی سبک کمال الملک طبیعت گرا پرداخته شده از گزارشگر یک و کشورهای اروپایی پرداخته است. به این ترتیب مانند گرفتن عکسهای دقیق ، او مکانهای مختلف ایران در آن زمان را مستند و مستند کرد.

کمال الملک فرزند ابوتراب غفاری ، نقاش و نقاش در زمان ناصرالدین شاه بود. این هنرمند متولد کاسان ، رهبر جنبشی است که از اواخر قرن 11 به بعد در نقاشی ایران پدیدار شد.

در نقاشی ایرانی ، رویکردهای مربوط به طبیعت و واقع گرایی ، که قبلاً توسط محمد زمان آغاز شده بود ، توسط ثانیا الملک تقویت شد و با کمال الملک تکامل یافت و تثبیت شد. بنابراین ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، کمال الملک از چهره های پیشرو جنبشی بود که از اواخر قرن یازدهم هجری در نقاشی ایران ظاهر شد. اگرچه نامنظم بود ، اما در دوران مشروطه تا زمان برقراری روابط با غرب به رشد و توسعه اجتماعی خود ادامه داد. او استاد هنر ایران شد و سالها تحت رهبری کمال الملک بود.

چشم انداز بخش مهمی از آثار این هنرمند است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر به این دلیل است که این آثار راه را برای حرکت جدیدی در هنر ایران از نظر نوآوری و نوآوری ، از جمله توجه به جزئیات چشم انداز و دیگر ساختارشکنی این ژانر ، که در هنر نقاشی ایران بی سابقه است ، هموار کرد.

به طور کلی هر هنرمندی اثری دارد که تحت تأثیر شرایط اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی آن زمان خلق شده است و رنگ و بوی این شرایط در این آثار به چشم می خورد. در مورد کمال الملک ، عوامل اجتماعی ، سیاسی و هنری نیز بر نوآوری هنری او تأثیر گذاشت. مهمترین عاملی که بر هنر او تأثیر گذاشت سفرهایش به عراق ، سفرهایش به اروپا ، آشنایی او با تکنیک های مدرن کپی کردن نقاشی اروپایی و توسعه قانون اساسی بود.

در تاریخ نقاشی ایران ، کمال الملک یکی از اولین هنرمندانی است که زیبایی خود را با نقاشی مناظر با حساسیت سنتی مدرن و برخورد مستقیم با طبیعت و عناصر آن تجربه کرده است. از ابتدا ، هنرمند به سبک طبیعت گرای اروپایی علاقه مند بود ، که شامل نقاشی های توصیفی از طبیعت بود.

محمد غفاری وظیفه جدیدی را برای نقاش دربار آن زمان معرفی کرد تا به طور دقیق رویدادها ، ساختمانها و مردم باغها را ثبت کند.

نماهایی از کوه های شمیران ، نمای توچال ، نمای مهران ، روستای دماوند ، گاوداری ، باغ شاه تهران ، نمای کلاردشت و …

نمایی از کوه های شمیران

نمای تفرجگاه

دیدگاه مهران

روستای دماوند

دامداری

باغ شاه تهران

دیدگاه کلادشت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا